آنچه در دو سال اخیر در امور مالی واحد خراسان جنوبی گذشت

۰۸ اسفند ۱۴۰۲ | ۱۱:۱۹ کد : ۶۹۰۴۷ عمومی
تعداد بازدید:۳۱۷
مدیر اداره امور مالی جهاد دانشگاهی خراسان جنوبی گفت: حسابداری و امور مالی یک حرفه‌ی پر استرس است که دقت، ممارست و تجربه زیادی می‌طلبد.
آنچه در دو سال اخیر در امور مالی واحد خراسان جنوبی گذشت

احمد مخمل‌باف در گفت‌وگو با روابط عمومی جهاددانشگاهی خراسان جنوبی، از استرس و فشارهای عصبی که این حرفه می تواند در حساس ترین شرایط و وضعیت های مالی برای فردی که مسئولیت حسابداری را بر عهده دارد ایجاد کند، گفت: در مباحث مالی با ریال صحبت می کنیم و جایی که زبان‌مان، زبان ریال است در مقابل تمامی عمل ها باید با ریال پاسخ دهیم. این مطلب بیانگر این است در اداره امور مالی به ازای تعویق و تأخیر جرائم ریالی داریم و حتی یک ریال هم از ارزش و اهمیت خاصی برخوردار است. شاید برای افرادی که در این حرفه نباشند، اعداد و ارقام کوچک حائز اهمیت نباشد اما یک حسابدار از کوچکترین و خردترین اعداد چشم‌پوشی نمی کند چرا که دقت و ظرافت اساس این حرفه است.
وی، یکی از اقدامات صورت گرفته در این حوزه را پایه‌گذاری سیستم یکپارچه نگاران که با همت همکاران اداری و مالی دفتر مرکزی در حال تکمیل شدن است برشمرد و تصریح کرد: این سیستم کار را برای همه همکاران تسهیل کرده است و بسیاری از نیازها و درخواست‌های پرسنل در این حوزه از جمله حقوق و دستمزد، فیش حقوقی، مدیریت تردد و ... با این سیستم به خوبی پاسخ داده شده است. این سیستم تا به این لحظه در حال تکمیل و گسترش در امور اداری و مالی جهاد دانشگاهی است.
مخمل‌باف ضمن تشکر از مدیران پیشین و تجارب ایشان به عنوان چراغ راه بیان کرد: در این مدت توانستیم مدیریت بهتر، کاهش تعارض میان کارکنان، بهبود ارتباطات سازمان، بهبود عملکرد کارکنان، تصمیم‌گیری سریع‌تر، حذف کارهای تکراری و افزایش بهره‌وری را رقم بزنیم.
وی گفت: همانطور که یکی از رسالت‌های جهاد دانشگاهی انجام کارهای بر زمین مانده است، در سطح داخلی نیز در دوسال گذشته در اداره امور مالی جهاددانشگاهی خراسان جنوبی، کارهای باقیمانده سنوات گذشته از جمله اخذ 44 مفاصاحساب تأمین اجتماعی از سال 1389 تا 1402، بروزرسانی تسهیلات صندوق قرض الحسنه اعضا، وصول مطالبات، آزادسازی سپرده‌ها، ضمانت‌نامه‌ها و ... به اتمام رسیده و مطابق با ریل‌گذاری سیاست‌های واحد و دفتر مرکزی، برنامه‌های عملیاتی پیش‌بینی‌شده به اجرا رسید که اهم آن اخذ کدکارگاه برای مراکز آموزش و پیاده سازی فرایندها و آیین نامه های داخلی در خصوص ارسال لیست حق بیمه مدرسان به عنوان یکی از واحدهای پیشرو در کشور، حذف چک از سیستم حسابداری و جایگزین کردن کارتابل های بانکی، تهیه و تدوین فرایندها و آیین‌نامه های داخلی جدید و بازنگری فرایندهای سنوات گذشته در حوزه اداری و مالی، انعقاد قراردادهای رفاهی جهت بهره‌مندی پرسنل، افتتاح سه حساب بانکی جدید مرتبط با اهداف از پیش تعیین شده و ... است.
مخمل‌باف در ادامه افزود: پس از جذب و تصویب بودجه تملک استانی در سال 1402 بابت توسعه و کشت گیاهان دارویی، مبلغ تخصیص یافته در همان سال تصفیه گردید و مبلغ اعتبارات هزینه‌ای مصرف نشده در سال های 1399 و 1400 وزارت ورزش و جوانان مرتبط با طرح سرباز مهارت در این دوره به تأیید دیوان محاسبات رسید و تصفیه اسناد صورت پذیرفت.
مدیر مالی جهاد دانشگاهی خراسان جنوبی اظهار کرد: باید نگاه آموزشی رو به جلو باشد و در این راستا نیازسنجی‌های آموزشی مرتبط با تفکیک وظایف انجام شد و افراد متناسب با وظایف و تغییرات در قوانین آموزش‌های لازم را دیده‌اند. در این راستا تأکید بر جانشین پروری نیز مدنظر بوده است تا بتوانیم  بیش از پیش در زمرۀ باکیفیت‌ترین نهادهای کشور به لحاظ سرمایه انسانی باقی بمانیم.
مخمل‌باف در پایان گفت: تلاش می کنیم در ادامه و در کنار هم و در قلب فعالیت‌های جهاد دانشگاهی، مشارکت بیش از پیش با دفتر مرکزی، ادارات و سازمان‌های مرتبط و سایر حوزه های داخلی را تقویت نماییم؛ بر این اساس است که همه ما خود را جهادگر می دانیم تا در کنار هم به عنوان عضو جهاد دانشگاهی یک نهاد پویا، شاداب، فعال و سرزنده را مدیریت کنیم.

text to speech icon