اجرای فاز دوم طرح نظام ارتقاء سلامت، دانش و مهارت بانوان خانه دار در خراسان جنوبی

۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۸ | ۱۴:۰۷ کد : ۶۸۶۶ پژوهشی
تعداد بازدید:۸۵۰
رییس جهاددانشگاهی خراسان جنوبی از آغاز اجرای فاز دوم طرح نظام ارتقاء سلامت، دانش و مهارت بانوان خانه دار در خراسان جنوبی خبر داد.
اجرای فاز دوم طرح نظام ارتقاء سلامت، دانش و مهارت بانوان خانه دار در خراسان جنوبی

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی خراسان جنوبی،جلال الدین صادقی اظهار کرد: ذیل تفاهم نامه جهاد دانشگاهی با دفتر فرهنگی اجتماعی استانداری خراسان جنوبی، طرح نظام ارتقاء سلامت، دانش و مهارت بانوان خانه دار در خراسان جنوبی اجرا می‌‌‌شود.

وی با اشاره به موفقیت در اجرای فاز نخست این طرح افزود: فاز دوم این طرح نیز آغاز شده و در این راستا معاونت پژوهشی جهاد دانشگاهی اقدام به برگزاری تور تفریحی آموزشی "دوتوک"، با هدف آموزش مشاغل خانگی به این گروه از بانوان کرد.

رییس جهاددانشگاهی خراسان جنوبی با اشاره به حضور 40 نفر از بانوان خانه دار در این برنامه، تصریح کرد:  بانوان از سوی کمیته امداد، سازمان زندان‌ها، بهزیستی، تعدادی از سمن‌های تحت حمایت دفتر فرهنگی اجتماعی استانداری معرفی شده بودند.

رییس جهاددانشگاهی خراسان جنوبی هدف از این برنامه را آشنایی بانوان خانه دار با مشاغل خانگی عنوان کرد که در این تور تفریحی آموزشی عروسک سنتی بیرجند (دوتوک) معرفی شد  و مورد استقبال بانوان قرار گرفت و تعدادی نیز برای  دریافت خدمات آموزشی و همکاری در تولید این محصول ثبت نام کردند.

صادقی با تشکر از حمایت میراث فرهنگی، یادآور شد: در این تور از مدرسه شوکتیه، موزه تاریخ طبیعی، موزه عروسک، خانه پردلی، عمارت خواجه خضر، آب انبار محسن زاده و در پایان عمارت سلطانیه بازدید صورت گرفت.

text to speech icon

کلید واژه ها: بانوان خانه دار طرح نظام ارتقاء سلامت، دانش و مهارت