حرفه‌آموزی در کنار سنجش تجربه؛ در دوره‌های آموزشی جهاد دانشگاهی خراسان جنوبی

۲۵ بهمن ۱۴۰۲ | ۰۷:۵۳ کد : ۶۸۵۹۵ آموزشی
تعداد بازدید:۱۳۹
مدیر گروه مهندسی عمران مرکز آموزش‌های تخصصی شماره یک جهاددانشگاهی خراسان جنوبی گفت: با توجه به اینکه از تعداد بسیار زیاد فارغ‌التحصیلان رشته‌های مهندسی تعداد کمی موفق به اخذ پروانه نظام مهندسی می‌شوند که اکثرا متناسب با علاقه و شرایط موجود وارد بخش اجرا می‌شوند که مستلزم توان بالا، تجربه و مهارت‌آموزی در این خصوص است. در مرکز آموزش های تخصصی شماره یک جهاد دانشگاهی این پتانسیل به خوبی مهیا شده و می‌تواند به عنوان بخشی از پایه حرفه‌آموزی و دوره‌های آموزشی کوتاه‌مدت مورد توجه قرار گیرد. 
حرفه‌آموزی در کنار سنجش تجربه؛ در دوره‌های آموزشی جهاد دانشگاهی خراسان جنوبی

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی خراسان جنوبی، مهران ملکی نیا اظهار کرد: افراد برای اینکه بتوانند در حرفه مهندسی وارد شوند باید دو معیار ارزیابی را اخذ کنند که عبارتند از مدرک حرفه‌ای مهندسی یا همان پراونه نظام مهندسی ساختمان، اخذ دوره مستقل نرم افزاری و سپری کردن دوره‌های آمادگی فنی و حرفه‌ای در زمینه اجراست که اخذ هرکدام می‌تواند به عنوان یک مولفه مناسب در موفقیت و سربلندی شخص موثر باشد.
وی ادامه داد: با توجه به اینکه از تعداد بسیار زیاد فارغ‌التحصیلان رشته‌های مهندسی تعداد کمی موفق به اخذ پروانه نظام مهندسی می‌شوند اکثرا متناسب با علاقه و شرایط موجود وارد بخش اجرا شده که مستلزم توان بالا، تجربه و مهارت آموزی در این خصوص است که در مرکز کوتاه مدت جهاد دانشگاهی این پتانسیل به خوبی مهیا شده و می‌تواند به عنوان بخشی از پایه حرفه آموزی و دوره‌های آموزشی کوتاه‌مدت مورد توجه قرار گیرد. 
وجه تمایز یک دوره آموزشی؛
ملکی نیا با اشاره به رفع نیاز دانشجویان در مرکز آموزش‌های تخصصی جهاد دانشگاهی، بیان کرد: هدف گذاری دوره های آموزشی کوتاه مدت تخصصی در جهاد دانشگاهی در گروه مهندسی عمران با نگاه بازآموزی و‌ ارائه آموزش‌های مرتبط با  نرم‌افزارهای کاربردی در دفاتر فنی پروژه‌های عمرانی و معماری انجام می شود.
وی افزود: بسیاری از شاغلین و مهندسین در مسیر راه فعالیت، بسیار کم و به صورت کوتاه با دوره‌ها از نظر کاربردی بودن آشنا هستند؛ لذا بعد از سپری کردن دوره‌های کوتاه مدت جهاددانشگاهی وجه تمایز را درک و می‌توانند حرفه‌ای بودن را لمس کنند که در دوره‌های اخیر به خصوص دوره مدیریت پروژه کاملا این موضوع مشخص و بیان شد.
مدیر گروه مهندسی عمران مرکز آموزش‌های تخصصی شماره یک جهاددانشگاهی خراسان جنوبی اظهار کرد: بسیاری از فعالیت‌های شغلی در حوزه عمران خود می‌تواند یک نوع کارآفرینی محسوب شود چرا که تنوع حرفه، توسعه سازندگی و ایجاد مشاغل متناسب با نیاز کار خود به عنوان مبنا برای اشتغال زایی، مهارت زایی و انتخاب حرفه‌ای که بتواند بخشی از کار را به عهده بگیرد، دیده می‌شود.

text to speech icon