نیازسنجی؛ رکن مهم آموزش به سبک جهاددانشگاهی

۲۳ بهمن ۱۴۰۲ | ۰۹:۳۰ کد : ۶۸۵۲۶ آموزشی
تعداد بازدید:۱۲۷
معاون آموزش و کارآفرینی جهاد دانشگاهی واحد خراسان جنوبی گفت: این معاونت ضمن برخورداری از نیروهای متخصص، متعهد و نوآور با بهره‌گیری از توان علمی اساتید برجسته استان در دوره های آموزشی، در اجرای دوره‌های آموزشی بصورت حضوری و مجازی فعالیت کرده و با نیازسنجی اقدام به تدوین دوره‌های کوتاه‌مدت و بلندمدت و تدوین محتوای الکترونیکی می‌نماید.
نیازسنجی؛ رکن مهم آموزش به سبک جهاددانشگاهی

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی خراسان جنوبی، مجتبی ابراهیمی در تشریح عمکرد معاونت آموزش و کارآفرینی جهاد دانشگاهی استان از ابتدای سال تاکنون، اظهار کرد: معاونت آموزشی سازمان جهاد دانشگاهی خراسان جنوبی از سال از سال 1363 فعالیت خود را شروع کرده و سالانه بیش از 10 هزار فراگیر در آموزش‌های تخصصی کوتاه‌مدت در راستای ارتقا سطح دانش‌ و مهارت نیروهای تخصصی آموزش می‌بینند.
معاون آموزش و کارآفرینی جهاد دانشگاهی واحد خراسان جنوبی با بیان اینکه جهاددانشگاهی با داشتن ظرفیت‌های گسترده آموزشی، اقدام به تامین نیازهای آموزشی در سطح کشور می‌کند، تصریح کرد: آموزش‌های جهاددانشگاهی با شعار "آموزش، تحول، نوآوری" در سطح کلان کشور و " تعهد ما، توانمندی‌سازی و اشتغال است" در استان و با هدف توسعه منابع انسانی و متناسب‌سازی قابلیت‌های تخصصی افراد با دگرگونی و تحولات علمی، اقتصادی و فرهنگی کشور اجرایی می‌شود تا کارآیی لازم برای پذیرش و ایفای موثر وظایف اجتماعی و شغلی کسب شود.
ابراهیمی یادآور شد: ارائه آموزش‌های بلندمدت در کنار آموزش‌های کوتاه‌مدت و توجه به آموزش‌های تخصصی و عمومی از مواردی است که در معاونت آموزشی بر آن تأکید می‌شود تا به توانمندسازی و مهارت‌افزایی برسیم و این امر با وجود کارشناسان زبده و متخصص این واحد امکان‌پذیر است.

معاون آموزش و کارآفرینی جهاد دانشگاهی واحد خراسان جنوبی بیان کرد: گروه زبان انگلیسی جهاددانشگاهی از سال 83 فعالیت خود را آغاز کرد و تا کنون بیش از 12 هزار فراگیر از خدمات این مجموعه بهره‌مند شده‌ا‌ند. در حال حاضر کالج زبان‌های خارجی جهاددانشگاهی با ارائه آموزش‌های عمومی و تخصصی در رده‌های سنی کودکان و بزرگسالان مشغول فعالیت است.
ابراهیمی با اشاره به رویکرد مهم در کالج زبان این واحد، به رشد قابل توجه فراگیران زبان انگلیسی اشاره کرد و افزود: انعقاد قراردادهای جدید با نهادها و مراکز آموزشی و همچنین تامین مترجمان از جمله مواردی است که در کالج زبان‌های خارجی جهاد دانشگاهی خراسان جنوبی به آن توجه شده است.
وی با بیان اینکه این کالج اکنون با توسعه برنامه‌ها و همچنین انعقاد قراردادهای جدید آموزشی، سعی در برگزاری کلاس‌ها و بهره‌گیری نهادها از مترجمان توانمند دارد، یادآور شد: کالج زبان‌های خارجی جهاددانشگاهی در میدان قدس بیرجند واقع شده و افراد نیز برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند با شماره تلفن ۰۵۶۳۲۲۱۹۰۲۱ تماس حاصل کنند.
ابراهیمی ادامه داد: مرکز آموزش‌های کوتاه‌مدت جهاددانشگاهی شهرستان قائنات نیز از سال 1398 فعالیت خود را آغاز کرده است. این مرکز  در 6 کارگروه کامپیوتر، فنی و مهندسی، علوم انسانی، عمومی، علوم پزشکی و فرهنگ و هنر و گروه زبان‌های خارجه به برگزاری دوره‌های آموزشی می‌پردازد. علاوه بر آموزش در این کارگروه‌ها، دوره‌های آموزشی برای کارکنان دولت و دوره‌های زبان‌های خارجه نیز در این مرکز برگزار می‌شود.
وی با اشاره به اجرایی‌سازی طرح‌های کلان این حوزه، تصریح کرد: خراسان جنوبی از استان‌های پیشتاز در اجرای طرح توسعه مشاغل خانگی بود که از سال ۹۶ در استان اجرایی شده و اکنون به اتمام رسیده و به عنوان الگوی دیگر استان‌ها معرفی شد.
ابراهیمی با اشاره به اینکه سهمیه‌ای که به استان تعلق گرفت هزار نفر بود، افزود: در طول این مسیر و با شناسایی فرصت‌های کارآفرینی و اشتغالزایی در استان حتی بیش از این سهمیه را اجرایی کردیم.
معاون آموزش و کارآفرینی جهاد دانشگاهی واحد خراسان جنوبی گفت: روش کار بدین صورت بود که برای نخستین بار طرحی به عنوان پیشران مطرح و این پیشرانان نقش سرشبکه دیگر اعضا را در آن کد رشته کارآفرینی ایفا می‌کردند.

text to speech icon

کلید واژه ها: معاونت آموزش و کارآفرینی جهاد دانشگاهی معاونت آموزش و کارآفرینی مجتبی ابراهیمی