به همت کانون ملی زرشک و عناب در خراسان جنوبی؛ کارگاه آموزشی، ترویجی تولید و فرآوری زرشک برگزار شد

۲۱ بهمن ۱۴۰۲ | ۱۱:۴۹ کد : ۶۸۴۴۹ پژوهشی
تعداد بازدید:۱۵۰
کارگاه آموزشی، ترویجی تولید و فرآوری زرشک در روستای افین خراسان جنوبی برگزار شد.
به همت کانون ملی زرشک و عناب در خراسان جنوبی؛ کارگاه آموزشی، ترویجی تولید و فرآوری زرشک برگزار شد

به گزارش روابط عمومی جهاد دانشگاهی خراسان جنوبی، این کارگاه به همت شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان جنوبی، کانون هماهنگی دانش، صنعت و بازار زرشک و عناب، جهاددانشگاهی خراسان جنوبی، مدیریت هماهنگی ترویج سازمان جهادکشاورزی استان و مرکز خدمات تخصصی گیاهان دارویی استراتژیک استان برگزار شد.

در این کارگاه بر روی موضوعاتی چون فرآوری زرشک، استفاده‌های دارویی زرشک، آفات و بیماری‌های زرشک و هرس زمستانه و کوددهی باغات زرشک صحبت و تبادل نظر شد.

در این کارگاه که با حضور تولیدکنندگان زرشک و کشاورزان منطقه برگزار شد، محسن پویان، رییس کانون ملی زرشک و عناب در خصوص تاریخچه زرشک، همچنین ساره حسینی، پژوهشگر صنایع غذایی و  عضو گروه پژوهشی مجتمع تحقیقات گیاهان دارویی جهاددانشگاهی خراسان جنوبی نیز مواردی را در مباحث فرآوری این محصول بیان کردند. رضا بهروان، کارشناس ارشد کشاورزی نیز در مورد آفات و بیماری‌های زرشک مواردی را مطرح کردند.

با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری، کانون‌های هماهنگی دانش، صنعت و بازار با هدف حمایت از توسعه کاشت و تاسیس واحدهای فرآوری و بسته‌بندی زرشک و عناب در سال 1399 در استان خراسان جنوبی تاسیس شد.

کانون هماهنگی دانش، صنعت و بازار زرشک و عناب، علاوه بر فرآوری و توسعه فناوری در این حوزه، برای توسعه بازار و صادرات نیز تلاش خواهد کرد.

استان خراسان جنوبی به عنوان بزرگترین تولیدکننده عناب و همچنین تولیدکننده انحصاری زرشک در کشور و زرشک بی‌دانه در جهان شناخته می‌شود. تاسیس این کانون می‌تواند ضمن گشایش مسیرهای صادراتی جدید، به توسعه زنجیره ارزش و فرآوری در این استان کمک کند.

text to speech icon

کلید واژه ها: کانون هماهنگی دانش، صنعت و بازار زرشک و عناب کانون عناب و زرشک افین خراسان جنوبی استفاده‌های دارویی زرشک آفات و بیماری‌های زرشک هرس زمستانه زرشک کود دهی زرشک