اقدامات زنده یاد دکتر سعید کاظمی آشتیانی باعث افتخار اسلام و ایران است

۲۷ آذر ۱۴۰۲ | ۱۱:۵۵ کد : ۶۶۳۵۹ پژوهشی
تعداد بازدید:۲۲۳
دانشیار دانشگاه علوم پزشکی بیرجند که از هم دانشگاهیان زنده یاد دکتر سعید کاظمی آشتیانی است، به مناسبت هجدهمین سالگرد درگذشت این دانشمند انقلابی گفت: ایشان یادگاری است که تمامی اقداماتشان باعث افتخار اسلام و ایران است.
اقدامات زنده یاد دکتر سعید کاظمی آشتیانی باعث افتخار اسلام و ایران است

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی خراسان جنوبی دکتر طیبه کرمانی در بیان خاطراتی از دوران تحصیل با زنده یاد دکتر سعید کاظمی آشتیانی گفت: من از دانشجویان دوره ارشد دانشگاه تربیت مدرس تهران بودم و زنده یاد دکتر کاظمی آشتیانی دانشجوی دکترا بودند که دوران تحصیلمان با هم همزمان بود. البته او در آزمون اعزام به خارج از کشور پذیرفته شده بودند اما آن را تبدیل به گذراندن دوره تحصیلی در داخل کشور کردند تا بتوانند تحول بیشتری ایجاد کنند و به اهدافشان در این زمینه نیز رسیدند.

وی با بیان اینکه زنده یاد دکتر کاظمی آشتیانی فرد بسیار دوست داشتنی بودند، یادآور شد: او انسان خانواده دوستی بودند و توجه بسیاری به خانواده شان داشتند.  

یاد دکتر کاظمی آشتیانی در قلوب کسانی که او را می شناختند زنده است

دانشیار دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با بیان اینکه هرچه از حسنات دکتر کاظمی آشتیانی بگویم کم است، گفت: وی یادگاری است که تمامی اقداماتشان باعث افتخار اسلام و ایران است و تمامی کارهایشان نیز به یادماندنی هستند. خداوند متعال هم می داند که انسان های خوب در بهترین زمان زندگی شان باید بروند تا همیشه در یادها بمانند.

دکتر کرمانی ضمن اشاره به اینکه در ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) قرار داریم، بیان کرد: حضرت فاطمه زهرا (س) فرمایشی دارند با عنوان اینکه «اللَّهُمَّ اسْتَعْمِلْنِی لِمَا خَلَقْتَنِی لَهُ؛ خدایا مرا خرج کاری کن که مرا برای آن آفریدی»، ان شاءالله همه ما اینگونه باشیم.

وی در خصوص چگونگی دریافت خبر درگذشت زنده یاد کاظمی آشتیانی تصریح کرد: سال 84 به خاطر همایش ریاض به عربستان سفر کرده بودم و در آن ایام توفیق حج نیز حاصل شد در مکه بودم که یکی از دوستان تماس گرفت و خبر داد که ایشان سر موضوع ساده ای به رحمت خدا رفتند.

دانشیار دانشگاه علوم پزشکی بیرجند خاطرنشان کرد: روح زنده یاد دکتر کاظمی آشتیانی شاد، ایشان همیشه در یادها و قلوب همه مسلمانان و به خصوص کسانی که ایشان را از نزدیک می شناسند خواهند ماند.

text to speech icon

کلید واژه ها: سعید ایران سالگرد کاظمی آشتیانی