استفاده از تحقیقات جهاد دانشگاهی در بهره برداری بهتر از مواد معدنی خاص استان

۱۸ آذر ۱۴۰۲ | ۱۴:۱۱ کد : ۶۵۹۷۹ پژوهشی
تعداد بازدید:۱۹۶
مدیرکل صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی گفت: درخواست داریم جهاددانشگاهی تحقیقاتی با سازمان صمت داشته باشد و نتیجه تحقیقات منجر شود که بهره‌برداری بهتری از  مواد معدنی خاص استان داشته باشیم.
استفاده از تحقیقات جهاد دانشگاهی در بهره برداری بهتر از مواد معدنی خاص استان

به گزارش روابط عمومی جهاد دانشگاهی خراسان جنوبی،
احمد آریافر، در بازدید از غرفه جهاد دانشگاهی در نمایشگاه دستاوردهای پژوهش و فناوری استان گفت: در حوزه صنعت و معدن به دنبال آن هستیم که با به کارگیری دانش‌ها و تکنولوژی جدید بتوانیم امکان بهره‌برداری بیشتر از معادن را فراهم و چرخه فرآوری را با بکارگیری روش‌های جدید و ارزش‌افزوده بیشتر تکمیل کنیم.
وی افزود: باید در حوزه صنعت به بومی‌سازی تکنولوژی بپردازیم، چرا که باعث کاهش هزینه تولید و افزایش سودآوری می‌شود.
مدیرکل صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی اظهار کرد: صنعت معدن یک حوزه پژوهشی است و تمام فعالیت‌هایی که انجام می‌شود در حوزه معدن بر مبنای پژوهش است.
آریافر با اشاره به اینکه بسیاری از مواد معدنی در استان مغفول مانده است، گفت: در بحث برندسازی و تحقیقاتی که در حوزه بتونی، سنگ و مواد نسوز نیاز داریم تحقیقاتی انجام گیرد، چرا که ضعف اطلاعات دانش در این حوزه وجود دارد.
مدیرکل صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی ادامه داد: درخواست داریم جهاددانشگاهی تحقیقاتی در این حوزه با همکاری سازمان صمت داشته و نتیجه تحقیقات منجر شود که بهره‌برداری بهتری از این مواد معدنی خاص استان داشته باشیم.
آریافر ضمن تبریک بیست‌ وپنجمین سالروز ایسنا، خاطر نشان کرد: ایسنا با بهره از نیروی دانشجویی مسیر درستی را انتخاب کرده است.

text to speech icon

کلید واژه ها: نمایشگاه دستاوردهای پژوهش و فناوری استان غرفه جهاد دانشگاهی جهاد دانشگاهی خراسان جنوبی بهره برداری بهتر از معادن خراسان جنوبی