جهاددانشگاهی از مراکز فعال استان/ همکاری با این نهاد در حوزه گردشگری و صنایع دستی

۱۸ آذر ۱۴۰۲ | ۱۳:۴۲ کد : ۶۵۹۷۷ فرهنگی
تعداد بازدید:۱۶۶
مدیرکل میراث فرهنگی خراسان جنوبی اظهار کرد: برای همکاری با جهاددانشگاهی می‌توان در حوزه گردشگری بحث آموزش، معرفی اماکن‌ گردشگری و تاریخی و در حوزه صنایع دستی بحث برندسازی، بسته‌بندی و آموزش‌های مرتبط با افزایش تخصص صنعتگران همکاری خوبی در این زمینه‌ها داشته باشیم.
جهاددانشگاهی از مراکز فعال استان/ همکاری با این نهاد در حوزه گردشگری و صنایع دستی

به گزارش روابط عمومی جهاد دانشگاهی خراسان جنوبی، هادی شاهوردی گفت: جهاددانشگاهی یکی از مراکز فعال و پویا استان است، برای همکاری با جهاددانشگاهی می‌توان در حوزه گردشگری بحث آموزش، معرفی اماکن‌ گردشگری و تاریخی و در حوزه صنایع دستی بحث برندسازی، بسته‌بندی و آموزش‌های مرتبط با افزایش تخصص صنعتگران همکاری خوبی در این زمینه‌ها داشته باشیم.
وی با اشاره به اینکه پژوهش بخش اصلی و اجتناب‌ناپذیر در حوزه میراث است و همکارانی در این حوزه حضور دارند که صرفا کار آن‌ها پژوهش بوده و این منابع غنی در سطح ملی مورد استفاد قرار می‌گیرد، گفت: ما در سه حوزه میراث مرجع هستیم و پژوهش‌هایی در این باب از منظر حوزه‌های مختلف صورت می‌گیرد که حوزه صنایع‌دستی به شناسایی رشته‌هایی که متاسفانه به فراموشی سپرده شده و نیاز به احیا دارد که در حوزه مردم شناسی آداب سنن قدیمی استان حفظ، زنده و ثبت می‌شود.
شاهوردی با بیان اینکه اتفاقات خوبی در حوزه‌های میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی رقم می‌خورد، گفت: حوزه میراث فرهنگی نیاز به اعتبارات پژوهشی فراوانی دارد چراکه بافت‌های تاریخی زیادی در استان وجود دارد و ظرفیت عظیم میراث فرهنگی مغفول مانده است از طرفی حوزه پژوهش در خصوص شناسایی محوطه ها، تپه‌ها فعال و نیازمند اعتبار و اقدامات باستان شناسی است.
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان جنوبی با اشاره به اهمیت و گستردگی اقدامات پژوهشی در سه حوزه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی تاکید کرد: پژوهش در هر یک از این بخش‌ها از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است اما اعتبارات استانی که در شهرستان‌ها توزیع می‌شود ناچیز است و بیشتر توجه و تکیه این اداره کل، به اعتبارات ملی است.
به گفته وی و بر همین اساس در یک مورد قول مساعد برای تخصیص ۱۲ میلیارد تومان اعتبار پژوهشی ملی اخذ شد که نشان می‌دهد به پژوهش از بعد ملی، بیشتر اهمیت بیشتری داده می‌شود.
مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان‌جنوبی با بیان اینکه خبرگزاری ایسنا بسیار فعال و یکی از مزیت‌های خوب آن در سطح کل کشور با یک سیاست درست مدیریت می‌شود، یادآور شد:  از بازخورد اخبار و اطلاعاتی که گذاشته می‌شود در جامعه می‌بینیم و نگاه ویژه‌ایی که در حوزه میراث دارد جای تقدیر دارد.
شاهوردی خاطرنشان کرد: پرداختن به حوزه سه گانه میراث نشان می‌دهد مجموعه قوی و با فکر پیش می‌رود و در آینده نزدیک اتفاقات خوبی را رقم می‌زند.

text to speech icon

کلید واژه ها: برندسازی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان جنوبی