فعالیت های جهاد دانشگاهی ارزشمند است

۱۶ آذر ۱۴۰۲ | ۱۰:۴۷ کد : ۶۵۹۰۴ پژوهشی
تعداد بازدید:۲۱۴
مدیر کل امور اقتصاد و دارایی خراسان جنوبی گفت: در جهاددانشگاهی فعالیت‌هایی که انجام می‌گیرد مشخص و در خور ارزش است.
فعالیت های جهاد دانشگاهی ارزشمند است

به گزارش روابط عمومی جهاد دانشگاهی خراسان جنوبی، مرتضی ذاکریان، مدیر کل اقتصاد و دارایی خراسان جنوبی، در بازدید از غرفه جهاد دانشگاهی در نمایشگاه دستاوردهای پژوهش و فناوری استان با بیان اینکه پتانسیل‌های خوبی در حوزه پژوهش وجود دارد، گفت: در جهاددانشگاهی فعالیت‌هایی که انجام می‌گیرد مشخص و در خور ارزش است.

ذاکریان با بیان اینکه آشنایی مردم با خدماتی که در جامعه ارائه می‌شود چند حُسن دارد، گفت: اقدامات و فعالیت‌هایی در خصوص ضرورت جهاد تبیین در حوزه‌های مختلف علمی‌ و دانشگاهی برای مردم تبیین می‌شود و زمانی که مردم با این خدمات آشنایی پیدا کنند مطالبه گری عمومی صورت می‌گیرد.

مدیر کل امور اقتصاد و دارایی خراسان جنوبی با بیان اینکه خدماتی که در نمایشگاه پژوهش و فناوری فن بازار ارائه می‌شود و آشنایی مردم با این حوزه، باعث پیدایش ایده‌های خامی در ذهن و کشف یک نیاز مبهمی در ذهن آن‌ها می‌شویم‌، افزود: ساختارمندی و انتظام دادن به این موضوع هنر پژوهشگران است که با ایده‌های خرد، پراکنده و شاید کم‌اثر تاثیر می‌پذیرد لذا زمانی که یک قوام و پیوست علمی پیدا کند می‌تواند تاثیر داشته باشد.

وی ادامه داد: اگر تاریخ علم را مشاهده کنید خیلی از ایده‌ها، اتفاقات‌ و اختراعات‌ به صورت اتفاقی شروع شده و در حالی که یا یک نیاز و یا ایده‌ای بوده و یا حتی یک سخنی که بیان شده و فرد به دنبال آن رفته است.

مدیر کل امور اقتصاد و دارایی خراسان جنوبی ضمن تبریک بیست‌پنجمین سالروز تأسیس ایسنا، اظهار کرد: رسانه‌ها باید در چارچوب ارزش‌های نظام و انقلاب بحث ضرورت جهاد تبیین را با روشنگری فعالانه و پویا در دست داشته باشند.

وی با بیان اینکه خبرگزاری ایسنا یکی از سرآمدان این عرصه است، گفت: اگر پیوست رسانه‌ای درست و دقیق با اقناع افکار عمومی و با حمایت همراه باشد مطمئناً در زمان و هزینه‌های آن صرفه‌جویی می‌شود، در مواردی که ما می‌خواهیم در عرصه حکمرانی به سرانجام برسانیم لذا به سرانجام رساندن پروژه یا طرح در افزایش بهره‌وری کمک بسیاری می‌کند.

 

ذاکریان با بیان اینکه در عصر امروز جایگاه رسانه در جریان گردش آزاد اطلاعات، روشن است، گفت: اگر همت، حمایت و قدرت رسانه نبود با اتفاقات تلخ اخیری که در جهان اسلام اتفاق افتاد مطمئناً هیچ موقع اجماع جهانی را علیه صهیونیست غاصب نمی‌دیدم.

text to speech icon

کلید واژه ها: غرفه جهاد دانشگاهی نمایشگاه پژوهش و فناوری فن بازار مدیر کل امور اقتصاد و دارایی خراسان جنوبی هفته پژوهش