انعقاد تفاهم نامه همکاری بین جهاددانشگاهی خراسان جنوبی و اداره کل استاندارد

۰۴ آذر ۱۴۰۲ | ۰۷:۵۳ کد : ۶۵۲۰۱ عمومی
تعداد بازدید:۱۰۱
در راستای سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی، مفاد بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی و همچنین به استناد قانون تقویت و توسعه نظام استاندارد و به منظور توسعه همکاری‌های تحولی، تفاهم‌نامه همکاری بین جهاددانشگاهی خراسان جنوبی و  اداره کل استاندارد استان منعقد شد.
انعقاد تفاهم نامه همکاری بین جهاددانشگاهی خراسان جنوبی و اداره کل استاندارد

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی خراسان جنوبی، سیدمحمدحسین سیدکاشی، دوم آذر در دیدار با مهدی دستورانی، مدیر کل استاندارد استان به منظور امضای تفاهم‌نامه همکاری جهاد دانشگاهی خراسان جنوبی با اداره کل استاندارد استان، گفت: حوزه‌های آموزشی، پژوهشی، فرهنگی و ترویجی از رسالت‌های جهاد دانشگاهی هستند و جهاددانشگاهی استان، آمادگی ارائه خدمات آموزشی را به صورت حضوری و مجازی و تدوین و تولید محتوای الکترونیکی در راستای نیازهای اداره کل استاندارد دارد.

سیدکاشی در خصوص همکاری با اداره کل استاندارد برای تدوین و بازنگری استانداردهای ملی و بین‌المللی با تاکید بر محصولات استراتژیک استان، توسعه و ترویج فرهنگ استاندارد در سطح جامعه با کمک رسانه‌های در اختیار، اجرای پژوهش‌های کاربردی در حوزه استاندارد و  پروژه‌های افکارسنجی از طریق ایسپا اعلام آمادگی کرد.

مهدی دستورانی مدیر کل اداره استاندارد خراسان جنوبی نیز، از جهاد دانشگاهی به عنوان یک نهاد سالم و مردم‌مدار یاد کرد و گفت: تمایل به ورود جهاد دانشگاهی به حوزه آموزش‌های کیفی و نظارت کنترل کیفیت در استان را داریم و به دنبال اجرایی‌سازی مفاد تفاهم‌نامه مشترک خواهیم بود.

وی افزود: تاکید بر افزایش تعاملات بین دو سازمان و تسریع در اخذ مجوزهای لازم برای همکاری‌های بیشتر با جهاد دانشگاهی برای بهره‌گیری از ظرفیت‌های این نهاد در دستور کار است. همچنین این اداره کل آمادگی برای همکاری با جهاد دانشگاهی در حوزه‌های بازرسی و آزمایشگاهی کنترل کیفی پس از اخذ مجوزهای لازم توسط این نهاد را دارد.

از مهم‌ترین مفاد این تفاهم‌نامه ایجاد بهره‌مندی از ظرفیت‌های جهاد دانشگاهی به منظور پیاده‌سازی برنامه‌های تحولی اداره کل استاندارد و ایجاد ارتباط موثر آموزشی، پژوهشی و فرهنگی_ترویجی بین دو دستگاه و انجام پژوهش‌های مشترک مسئله محور است.

text to speech icon