برگزاری دوره اصول خبرنویسی و عکاسی خبری

۲۹ آبان ۱۴۰۲ | ۱۶:۲۹ کد : ۶۵۰۹۹ فرهنگی
تعداد بازدید:۱۰۳
به همت جهاددانشگاهی، خانه مطبوعات خراسان جنوبی و دانشگاه بیرجند دوره اصول خبر نویسی و عکاسی برگزار شد.
برگزاری دوره اصول خبرنویسی و عکاسی خبری

سیدمحمدحسین سیدکاشی رئیس جهاد دانشگاهی امروز 29 آبان در آیین افتتاح این دوره با اشاره به اینکه جهاد دانشگاهی دو خبرگزاری ایسنا و ایکنا را در دل خود جا داده است، بر آمادگی مجموعه جهاددانشگاهی و خبرگزاری ایسنا و ایکنا برای بیان دستاوردهای آموزشی تاکید کرد.

 وی افزود: یکی از اهداف برگزاری این جلسه استفاده برای کمک و همراهی دانشجویان و افرادی که در دستگاه‌های اجرایی به عنوان رابط خبری فعالیت و همکاری می‌کنند است.

سیدکاشی گفت: از همکاران شاغل در دستگاه‌های اجرایی و دانشجویانی که در این جلسه شرکت کردند و علاقه‌ و استعداد خود را در حوزه خبر و رسانه می‌بینند، دعوت به همکاری می‌کنیم.

 رئیس جهاددانشگاهی افزود: آماده همکاری با علاقمندان به حوزه خبر و رسانه به عنوان خبرنگار افتخاری، رابط خبری در دستگاه اجرایی و کارآموزی دانشجویانی که به صورت حضوری در دفتر مرکزی جهاد دانشگاهی آموزش‌های تکمیلی را ببینند هستیم تا بتوانیم از افراد توانمند در آینده به صورت خبرنگار حرفه ای در قالب قراردادهای متنوعی که برای همکاری در جهاد دانشگاهی تعریف شده استفاده کنیم.

 سپیده قلندری مدیر اداره هنر و رسانه و سردبیر خبرگزاری ایسنا و ایکنای جهاددانشگاهی خراسان جنوبی، نیز گفت: یکی از رسالت‌های جهاددانشگاهی بویژه خبرگزاری برگزاری دوره‌های آموزشی در سطوح مختلف است.

وی با بیان اینکه این دوره با تلاش معاونت آموزشی و معاونت فرهنگی جهاددانشگاهی و خبرگزاری بین المللی قران کریم (ایکنا) برگزار خواهد شد، افزود: خبرگزاری ایسنا و ایکنا آمادگی دارد تا با ارائه اخبار مفید و امیدبخش در راستای رفع سوالات و دغدغه‌ها گام بردارد.

وی با اشاره به اینکه این دوره دو روزه خواهد بود، اظهار کرد: در این دوره اصول و مفاهیم اولیه خبرنویسی، سبک‌های تنظیم خبر، ارکان، عناصر و اجزای خبر، انواع لید و تیترنویسی به فراگیران آموزش داده می‌شود.

قلندری تصریح کرد: این دوره‌ آموزشی با حضور "سید میلاد اوصیا" مدیر شعب خبرگزاری بین المللی قرآن کریم (ایکنا) به مدت 16 ساعت آموزشی در حال برگزاری است.

محمود حیدری مدیر عامل خانه مطبوعات خراسان جنوبی نیز با اشاره به اینکه خانه مطبوعات ۴۹۲ نفر ثبت نام شده در بخش‌های مختلف دارد که ۳۳۹ نفر تایید قطعی شدند و از این تعداد ۲۹۰ نفر خبرنگار هستند، گفت: در حال حاضر ۸۶ نشریه محلی و پایگاه خبری در استان وجود دارد که ۲۶ مورد پایگاه خبری، ۵۱ مورد سرپرستی نشریات سراسری و ۱۵ فقره هم خبرگزاری‌های سراسری هستند.

 وی با اشاره به اینکه تلاش ما بر این بود که دوره‌ها به شکل حضوری برگزار شود، اظهار کرد: خانه مطبوعات خراسان جنوبی این آمادگی را دارد، دوره‌های آموزشی را با هدف ارتقا سطح سواد رسانه‌ای و بهره‌گیری از دانش‌های مرتبط با مباحث روز جامعه رسانه‌ای در برنامه کاری خود قرار دهد.

 سیدمحمدرضا خلیل‌نژاد سرپرست مدیریت روابط عمومی واطلاع‌رسانی دانشگاه بیرجند نیز با اشاره به تفاهم‌نامه مشترک دانشگاه بیرجند و جهاددانشگاهی استان، گفت: در این دوره رابطین خبری دانشگاه بیرجند با هدف ارتقاء دانش و آگاهی، پیشرفت روزافزون تکنولوژی و لزوم استفاده از آن در جهت افزایش سرعت و دقت، حضور دارند.

وی اشاره کرد: دوره‌های آموزشی جهت ارتقاء سطح سواد رسانه‌ای و آموزش مناسب رابطین خبری ادامه خواهد داشت..

وی ضمن قدردانی از جهاد دانشگاهی خراسان جنوبی و خانه مطبوعات استان و خبرگزاری ایکنا گفت: به مناسبت روز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی، رابطین فعال و برتر انتخاب خواهند شد

text to speech icon