شاعر برجسته کشور؛

ابن‌حسام؛ شاعری همدوش حافظ

۲۸ آبان ۱۴۰۲ | ۱۲:۵۹ کد : ۶۴۹۹۷ فرهنگی
تعداد بازدید:۱۱۱
علیرضا قزوه، شاعر برجسته کشور اظهار کرد: ابن حسام در قدرت کلمات شعری خود شانه به شانه حافظ حرکت کرده است.  
ابن‌حسام؛ شاعری همدوش حافظ

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی خراسان جنوبی، علیرضا قزوه، شاعر برجسته کشور امروز، 28 آبان‌ماه در جشنواره علمی، ادبی، فرهنگی و هنری ابن حسام خوسف در شهرستان خوسف، اظهار کرد: شهرت ابن حسام خوسف مربوط به کتاب "خاوران نامه" او است که بیشتر تعابیر این شاعر اخلاق مدار و دیندار؛ در وصف ارادت به علی ابن ابی طالب (ع) و فرزندانش است.  

وی با اشاره به بخشی از آثار ابن حسام خوسفی گفت: در خصوص ظرفیت های نمایشی و اقتباسی خاوران نامه کمتر کار شده است.

این شاعر برجسته اظهار کرد: ابن حسام در قدرت کلمات شعری خود شانه به شانه حافظ حرکت کرده است.  

قزوه یادآور شد:  اشعار ابن حسام انسان را تحت تاثیر قرار می دهد، لذا معرفی ابن حسام کارهای نمایشی و از جنس رسانه نیاز دارد.

سید محمد رضا طالبی، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان جنوبی هم در این مراسم گفت: خوسف دارای مردمی دیندار، ولایت مدار، با اصالت و انقلابی است که باید فرهنگ آنها بسط داده شود.   

وی با اشاره به برگزاری جشنواره هفته فرهنگی خوسف، هفته کتابخوانی و جشنواره منطقه ای علمی، فرهنگی، هنری و ادبی ابن حسام گفت: در خراسان جنوبی در مقایسه با سایر استان ها کار تیمی به نحو احسن انجام می‌شود.

طالبی با بیان اینکه هفته فرهنگی خوسف با برنامه های متنوع، خوب و با کیفیت و پربار برگزار شد، افزود: برنامه های هفته فرهنگی خوسف نشان از فرهنگ قوی این شهرستان داشت که به درستی اجرا شد و نشان دهنده همسو، همدل و همگرا بودن دستگاه های متولی است.

وی با اشاره به جشنواره ابن حسام خوسف و جایگاه رفیع این شاعر عارف مسلک و برجسته، گفت: ابن حسام فردی ولایت مدار است که در باب رشادت های امام علی علیه السلام و اهل بیت علیهم السلام شعرسرایی کرده که نشان از ارادت ویژه شاعر به اهل بیت علیهم السلام دارو.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان جنوبی گفت: بالغ بر ۱۰ هزار شعر از ابن حسام در موزه بریتانیا و آستان قدس نگهداری می شود که بیشتر اشعار در مدح پبامبر اسلام (ص) و حضرت علی علیه السلام سروده شده است.  

وی گفت: در قرن هشتم و نهم بسیاری شاعران،  شاعران درباری شدند ولی ابن حسام در خوسف ماند و به کار کشاورزی و دامداری مشغول و کسب روزی حلال مشغول شد که از خصایص بزرگ این شاعر بود.

text to speech icon