معاون فرهنگی جهاددانشگاهی کشور؛

ابن حسام؛ ذخیره فرهنگی ایران زمین / نهادهای فرهنگی به معرفی این شخصیت بپردازند

۲۸ آبان ۱۴۰۲ | ۱۲:۰۰ کد : ۶۴۹۸۹ فرهنگی
تعداد بازدید:۱۲۸
معاون فرهنگی جهاددانشگاهی کشور گفت: ابن حسام حافظ عمیق، وفادار به آئین و ذخیره فرهنگی ایران زمین است و نیاز است همه دستگاه های متولی به دور از نگاه بخشی به معرفی این سرمایه عظیم جامعه شیعه و اسلامی بپردازند.
ابن حسام؛ ذخیره فرهنگی ایران زمین / نهادهای فرهنگی به معرفی این شخصیت بپردازند

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی خراسان جنوبی، علیرضا کلانتر مهرجردی امروز، 28 آبان ماه در جشنواره منطقه ای  علمی،  فرهنگی،  هنری و ادبی ابن حسام که همزمان با هفته فرهنگی خوسف برگزار شد، اظهار کرد: یکی از دغدغه‌های رهبر معظم انقلاب توجه و تاکید بر اقدامات فرهنگی دستگاه ها و برون داد جمعی نهادها و اثربخشی فعالیت های فرهنگی است.

وی با بیان اینکه برگزاری جشنواره ابن حسام خوسفی طلیعه ای فرخنده و مبارک است، گفت: امروز عرصه، میدان حق و باطل، استکبار و ایمان است.

معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی کشور با اشاره به اینکه اینکه یکی از سیاست های این‌نهاد، معرفی مفاخر و مشاهیر است، گفت: ابن حسام حافظ عمیق، وفادار به آئین و ذخیره فرهنگی ایران زمین است و نیاز است همه دستگاه های متولی به دور از نگاه بخشی به معرفی این سرمایه عظیم جامعه شیعه و اسلامی بپردازند.

وی به فاصله ۵۰۰ ساله این نسل با ابن حسام اشاره کرد و گفت: با جهان بینی از لایه های اشعار او می توان بهره جست و اندیشه اسلامی را با جریان نو رسته او بسط داد، برای راه اندازی بنیاد علمی ابن حسام باید همه دستگاه های فرهنگی، به این مهم بپردازند.

کلانتر مهرجردی وی با بیان اینکه خراسان جنوبی دیار فرهنگ، علم، ادب و شعر است گفت: در نگاه ابن حسام خوسفی اسلامیت و ایرانیت جدا از هم نیستند و یک حقیقت واحدند.

text to speech icon