همزمان با هفته فرهنگی شهرستان خوسف و هفته کتابخوانی؛

جشنواره شعر ابن‌حسام برگزار می‌شود

۲۱ آبان ۱۴۰۲ | ۱۳:۱۴ کد : ۶۴۶۹۱ فرهنگی
تعداد بازدید:۱۲۸
همزمان با هفته فرهنگی شهرستان خوسف و هفته کتابخوانی نشست هماهنگی برگزاری جشنواره شعر ابن‌حسام و مراسم محوری هفته کتابخوانی با حضور رئیس جهاد دانشگاهی، فرماندار خوسف و مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان در محل جهاددانشگاهی برگزار شد.
جشنواره شعر ابن‌حسام برگزار می‌شود

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی خراسان جنوبی، سیدمحمدحسین سیدکاشی رئیس جهاد دانشگاهی استان در این نشست سه‌جانبه به تشریح جشنواره علمی، فرهنگی، هنری و ادبی ابن‌حسام پرداخت و افزود: این جشنواره در قالب منطقه‌ای طراحی اما شرکت‌کنندگان جشنواره از استان‌های سراسر کشور هستند.

وی ادامه داد: در این جشنواره که 28 آبان در شهرستان خوسف برگزار می‌شود، معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی کشور و دکتر علیرضا قزوه شاعر معاصر از مهمانان ویژه جشنواره خواهند بود.

سیدعلی حسینی، فرماندار خوسف نیز به تشریح برنامه‌های هفته فرهنگی خوسف پرداخت و گفت: همزمان با هفته فرهنگی شهرستان خوسف، جشنواره ملی ابن‌حسام و گرامیداشت هفته کتاب با همکاری فرمانداری، جهاد دانشگاهی و اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان در 28 آبان با حضور مسئولین استانی و کشوری در شهرستان خوسف برگزار می شود.

وی عنوان کرد: انعقاد تفاهم‌نامه سه‌جانبه در زمینه‌های فرهنگی بین جهاددانشگاهی، فرمانداری خوسف و اداره‌کل کتابخانه‌ها و برپایی نمایشگاه‌های خطاطی و کتاب از دیگر برنامه‌های پیش بینی شده است.

محمود حاجی، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان با اشاره به هفته فرهنگی شهرستان خوسف و هفته کتابخوانی افزود: برنامه محوری هفته کتاب که همه‌ساله در مرکز استان برگزار می‌شد، امسال برای اولین بار طی همکاری و هم‌افزایی این سه دستگاه اجرایی در شهرستان خوسف برگزار خواهد شد و طی آن از خادمان و فعالان کتاب استان تجلیل به عمل خواهد آمد. وی ضمن اشاره به برگزاری نمایشگاه کتاب در حاشیه جشنواره، یادآور شد: در پایان جشنواره نیز از کتاب دیوان ابن‌حسام خوسفی رونمایی می‌شود.

text to speech icon