جهاد دانشگاهی در صف مقدم جهاد تبیین است

۱۵ آبان ۱۴۰۲ | ۱۵:۰۶ کد : ۶۴۴۷۶ عمومی
تعداد بازدید:۸۱
فرماندار زیرکوه گفت: در بحث جهاد تبیین، جهاد دانشگاهی در صف مقدم بوده و ظرفیت خوبی برای دولت و نظام است.
جهاد دانشگاهی در صف مقدم جهاد تبیین است

به گزارش روابط عمومی جهاد دانشگاهی خراسان جنوبی، محمد غیرتی فرماندار زیرکوه در بازدید از جهاددانشگاهی خراسان جنوبی، گفت: جهاد دانشگاهی برای بیان اقدامات در راستای سیاست نظام و دولت، بدون جانب‌داری و صادقانه گام برمی‌دارد. 

 وی با اشاره به اینکه امروز استکبار جهانی وارد عرصه جدیدی از جنگ شده است، گفت: ما  باید آمادگی داشته باشیم تا متناسب با حیله دشمن تدبیر اندیشیده و حتی آن را علیه خود دشمن استفاده کنیم که در این راه نگاه هوشمندانه و بصیرت لازم است.

وی با بیان اینکه اگر خلأ ایجاد کنیم دشمن پر می‌کند، گفت: امروز یکی از تکالیف ما جهاد تبیین است، که تکلیفی قانونی اعلام شده و همه باید تلاش کنیم تبلیغات سوء دشمن، را با اهمیت جلوه دادن ارزش‌ها خنثی کنیم و نگذاریم ارزش‌های معنوی ما زیر سوال برود.

وی اظهارکرد: همه اقشار به ویژه رسانه‌ها که صاحب قلم و تفکر هستند وارد عرصه شوند که در این خصوص جهاددانشگاهی و خبرگزاری ایسنا و ایکنا در خط مقدم هستند، رسانه‌های ما انصاف دارند و اقدامات دولت را باید پرنگ و برجسته منتقل کنند.

غیرتی ادامه داد: در یک سال گذشته در شهرستان زیرکوه شاهد اقدامات ارزشمندی بودیم، از جمله سفر به نقاط مرزی و روستاهای محروم که در این سفرها سعی کردیم مطالبات مردمی را پاسخ دهیم.

وی ادامه داد: ما مدیون مردم هستیم و باید پای کار باشیم و جهاد دانشگاهی نیز در این راه می‌تواند همراه ما باشد.

سیدمحمدحسین سیدکاشی رئیس جهاد دانشگاهی خراسان جنوبی نیز با بیان اینکه جهاددانشگاهی یک نهاد غیر دولتی و عمومی محسوب می‌شود، اظهار کرد: جا برای کار پژوهشی و تحقیقاتی به ویژه گیاهان دارویی در جهاد دانشگاهی بسیار است که تحقیقاتی ارزشمندی در این خصوص صورت گرفته است.

وی همچنین از آمادگی جهاد دانشگاهی برای انجام امور فرهنگی و برگزاری دوره‌های آموزشی در شهرستان زیرکوه با حمایت فرمانداری خبر داد.

سید کاشی افزود: در بحث آموزش نیز ما فعالیت‌های زیادی داریم، بعنوان مثال برای روستاییان و مناطق محروم با هماهنگی آموزش و پرورش آموزش استان زبان انگلیسی را در برخی از روستاهای محروم برگزار کردیم که مورد استقبال روستاییان قرار گرفت.

علی امینی، معاون برنامه‌ریزی و هماهنگی امور عمرانی فرماندار زیرکوه نیز گفت زرشک شهرستان زیرکوه بهترین نوع است که در این خصوص از جهاد دانشگاهی خواستاریم در بحث‌های علمی و تحقیقاتی همکاری و طرح مشترک داشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه شهرستان زیرکوه  50 درصد باغات آن زرشک است، گفت 80 درصد کشاورزان زیرکوه به کشت زرشک روی آورده‌ند و 20 هزار تن زرشک در سال برداشت می‌شود.

مجتبی ابراهیمی رومنجان معاون آموزش جهاد دانشگاهی نیز گفت: طرح ملی توسعه مشاغل خانگی در خراسان جنوبی با تأکید بر حمایت از شبکه‌های ایجاد شده در قالب طرح توسعه مشاغل خانگی برای پیشرفت و رشد است. 
وی افزود: سهمیه تعلق گرفته به خراسان جنوبی هزار نفر بود که با شناسایی مزیت‌ها توانستیم حتی بیش از سهمیه به این امر جامه عمل بپوشانیم.

وی با تاکید بر بهره‌گیری از ظرفیت پیشرانان به عنوان‌ سرشبکه دیگر اعضا در این طرح، افزود: این افراد اشراف به بازار و توانمندی بازاریابی داشته و می‌توانند ارتباطات اقتصادی خود را افزایش دهند و با افراد زیر مجموعه خود کسب و کاری را راه اندازی کنند.

ابراهیمی با اشاره به تخصص‌گرایی برای انجام مطالعات این طرح و با تأکید بر دستاوردهای این طرح، ادامه داد: اتصال پیشرانان استان‌ها با یکدیگر برای بازاریابی و تسهیل فروش و همچنین ایجاد خلاقیت از مزایای این طرح است که آمادگی همکاری با فرمانداری زیرکوه را داریم.

وی با بیان اینکه برندسازی در این طرح براساس الگوهای درست و مطمئن انجام شده است، خاطرنشان کرد: فعالیت‌های شبکه‌ای به توسعه بازار کمک شایانی می‌کند، چراکه تولیدکنندگان متفاوتی که به عنوان پیشران در شبکه مشغول به فعالیت هستند، به نوعی فعالیت یکدیگر را پشتیبانی می‌کنند که ممکن است یک نفر پیشران، خریدار محصول یا خروجی پیشران دیگری باشد.


سپیده قلندری اسفدن، سردبیر خبرگزاری ایسنا و ایکنا نیز با اشاره به اینکه شهرستان زیرکوه پتانسیل‌هایی خوبی جهت انعکاس در رسانه دارد، گفت: ظرفیت‌های قرآنی شهرستان زیرکوه از جمله عطیه عزیزی نوجوان نخبه قرآنی فرصت مناسبی برای خبرگزاری ایکنا بوده که دراین خصوص آمادگی داریم به معرفی نخبگان قرانی بپردازیم.


وی یادآورشد: همچنین ظرفیت‌های خوب شهرستان و معرفی روستاها و پتانسیل آن در برنامه ایسنا قرار دارد.

text to speech icon