در نشست مدیران جهاددانشگاهی و استاندارد خراسان جنوبی مطرح شد؛

لزوم انجام کار تحقیقاتی و پژوهشی در حوزه کیفی‌سازی محصولات و خدمات

۰۸ آبان ۱۴۰۲ | ۰۷:۵۷ کد : ۶۴۰۷۶ عمومی
تعداد بازدید:۱۳۴
در نشست مدیران جهاددانشگاهی و استاندارد خراسان جنوبی بر لزوم انجام کار تحقیقاتی و پژوهشی در حوزه کیفی‌سازی محصولات و خدمات تأکید شد.
لزوم انجام کار تحقیقاتی و پژوهشی در حوزه کیفی‌سازی محصولات و خدمات

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی خراسان جنوبی،  در راستای اجرای موثر سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی و مفاد بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی و همچنین به استناد قانون تقویت و توسعه نظام استاندارد و با هدف بهره مندی از ظرفیت های علمی جهاد دانشگاهی و نیز به منظور پیاده سازی برنامه های تحولی سازمانی در دولت مردمی سیزدهم ، زمینه‌های توسعه همکاری های تحولی سازمان ملی استاندارد  و جهاددانشگاهی در حوزه های آموزشی، پژوهشی و علم و فناوری بررسی شد.

سیدمحمدحسین سیدکاشی رئیس جهاددانشگاهی استان یکشنبه، 7 آبان ماه دیدار با مهدی دستورانی، مدیرکل استاندارد خراسان جنوبی به معرفی حوزه های فعال جهاددانشگاهی پرداخت.

وی با اشاره به فعالیت جهاددانشگاهی در حوزه‌های آموزش، پژوهش و فرهنگ و تجاری‌سازی بیان کرد: معاونت پژوهشی جهاد دانشگاهی خراسان جنوبی متناسب با ظرفیت های استان و ماموریتی که جهاد دانشگاهی کشور به آن واگذار کرده، در محورهای گیاهان دارویی، محصولات استراتژیک استان شامل عناب، زرشک و زعفران، آسیب‌های اجتماعی و مدیریت شهری و روستایی اقدامات ارزشمندی انجام داده است.

رئیس جهاددانشگاهی خراسان جنوبی ادامه داد: بانک خون بندناف، آزمایشگاه تخصصی تشخیص طبی مرکز قائنات، مرکز خدمات تخصصی گیاهان دارویی(بیرناب)  از دیگر مراکز فعال پژوهشی این نهاد است.

سیدکاشی با بیان اینکه فلسفه تاسیس جهاددانشگاهی کار فرهنگی بوده، به حوزه های فعال فرهنگی موجود در جهاددانشگاهی از جمله فرهنگسرای ابن حسام، سازمان انتشارات، سازمان دانشجویان، مرکز گردشگری علمی و فرهنگی، مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران (ایسپا)، خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) و سازمان فعالیت های قرآنی و خبرگزاری بین المللی قرآن (ایکنا) اشاره کرد.

وی با اشاره به برگزاری دوره‌های آموزشی کوتاه‌مدت برای عموم و خاصه کارکنان دولت، بیان کرد: سه مرکز آموزشی در جهاددانشگاهی استان به ارائه آموزشهای عمومی، تخصصی و تخصصی پیشرفته می‌پردازند و با شناسایی نیازهای آموزشی افراد و سازمان‌ها دوره‌های آموزشی لازم را تدوین و اجرا می کنند.

مهدی دستورانی، مدیر کل استاندارد خراسان جنوبی نیز با اشاره به اینکه در سه محور تدوین استاندارد، آموزش و پژوهش مشتاق همکاری با جهاددانشگاهی هستیم، اظهار کرد: در حوزه محصولات استراتژیک و گیاهان دارویی باید استانداردهایی تعریف و یا استانداردهای گذشته مورد بازنگری قرار گیرد.

بازنگری و تدوین استانداردها، ترویج فرهنگ استاندارد، آموزش های تخصصی هدفمند، پژوهش های مشترک، ایجاد فناوری های نوین  و انجام کار تحقیقاتی و پژوهشی در حوزه کیفی سازی محصولات و خدمات از دیگر موارد مطرح شده در این دیدار بود.

text to speech icon