اولین نشست تخصصی آسیب شناسی برنامه های فرهنگی در دانشگاه‌ها برگزار شد

۳۰ مهر ۱۴۰۲ | ۱۲:۴۵ کد : ۶۳۷۵۸ فرهنگی
تعداد بازدید:۱۳۹
اولین نشست تخصصی آسیب شناسی برنامه های فرهنگی در دانشگاه ها با حضور معاونان. مدیران و کارشناسان فرهنگی دانشگاه های استان به همت دانشگاه فرهنگیان استان با همکاری سازمان دانشجویان جهاد دانشگاهی خراسان جنوبی برگزار شد.
اولین نشست تخصصی آسیب شناسی برنامه های فرهنگی در دانشگاه‌ها برگزار شد

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی خراسان جنوبی، سید عباس مرجانی، مدیر اندیشگاه رضوی و مسئول کانون‌های خادمیاری کتاب و کتابخوانی آستان قدس رضوی، در این نشست، گفت: سرمایه اجتماعی، یا بعد معنوی یک اجتماع، میراثی تاریخی است که از طریق تشویق افراد به «همکاری» و «مشارکت» در تعاملات اجتماعی، قادر است به حل میزان بیشتری از معضلات موجود در آن اجتماع، فائق آید و حرکت به سوی رشد و توسعۀ شتابان اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و ... را امکان پذیر سازد.

وی ادامه داد: در واقع، سرمایه اجتماعی را می توان در کنار سرمایه های اقتصادی و انسانی، بخشی از ثروت ملی به حساب آورد که بستر مناسبی برای بهره برداری از سرمایه انسانی و فیزیکی (مادی) و راهی برای نیل به موفقیت قلمداد می شود.

مدیر اندیشگاه رضوی و مسئول کانون‌های خادمیاری کتاب و کتابخوانی آستان قدس رضوی، با اشاره به اینکه سرمایه اجتماعی، به زندگی فرد، معنی و مفهوم می بخشد و زندگی را ساده تر و لذت بخش تر می‌کند، افزود: هر چه سرمایه اجتماعی ملتی بیشتر باشد، آن ملت، خوشبخت‌تر و ثروتمندتر خواهد بود.

گفتنی است در این جلسه معاونان. مدیران و کارشناسان فرهنگی دانشگاه های استان به بحث و بررسی پیرامون آسیب های برنامه های فرهنگی دانشگاه ها پرداختند.

text to speech icon