توان و تجربه علمی در اجرای برنامه‌های فرهنگی خراسان جنوبی مدنظر قرار گیرد

۱۹ شهریور ۱۴۰۲ | ۰۸:۵۳ کد : ۶۲۱۹۲ فرهنگی
تعداد بازدید:۲۱۲
در دیدار سرپرست فرمانداری خوسف با رئیس جهاددانشگاهی خراسان جنوبی بر بهره گیری از تجربه‌های علمی در اجرای برنامه‌های فرهنگی استان تاکید شد.
توان و تجربه علمی در اجرای برنامه‌های فرهنگی خراسان جنوبی مدنظر قرار گیرد

به گزارش روابط عمومی جهاد دانشگاهی خراسان جنوبی، سیدمحمدحسین سیدکاشی، رئیس جهاددانشگاهی خراسان جنوبی در دیدار با سرپرست فرمانداری خوسف اظهار کرد: جشنواره منطقه‌ای علمی، فرهنگی، هنری و ادبی ابن حسام به همت جهاددانشگاهی با همکاری دانشگاه‌ها، مراکز آموزش عالی استان و دستگاه‌های اجرایی برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه بیشتر شرکت کنندگان از استان‌های دیگر هستند، افزود: این جشنواره با هدف شناساندن جایگاه والای معنوی ابن حسام، معرفی فرهیختگان ارزشمند فرهنگی، هنری، ادبی و پژوهشی منطقه شرق، حمایت از صاحبان اثر و معرفی آنان به مناطق مختلف کشور، نخبه پروری و کشف استعدادهای شعری، هنری و ادبی منطقه و ایجاد وفاق میان شاعران و هنرمندان برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه مطلوبیت کیفیت برگزاری و تجربه برگزاری برنامه‌ها در تیم جهاددانشگاهی دیده می‌شود، ادامه داد: با همکاری تیم دانشگاهی کارهای خوبی در حال انجام است.

رئیس جهاددانشگاهی خراسان جنوبی بیان کرد: می‌توانیم از ظرفیت شهرستان خوسف برای برگزاری این جشنواره استفاده کنیم و از پتانسیل خبرگزاری‌های این نهاد برای پوشش خبری، تبلیغات و پیوست رسانه‌‌ای بهره خواهیم گرفت.

سیدعلی حسینی، سرپرست فرمانداری خوسف نیز با تاکید بر هم افزایی با مجموعه جهاددانشگاهی، گفت: متاسفانه در برنامه‌های فرهنگی و پژوهشی ارتباط لازم با مجموعه‌های دانشگاهی برقرار نشده است.

وی با بیان اینکه باید با مجموعه دانشگاه ارتباط برقرار کرده و این پیوند را گسترش دهیم، افزود: باید شرایط را برای راه‌های جدید ارتباطی با دانشگاه برقرار کنیم.

سرپرست فرمانداری خوسف با بیان اینکه سیستم‌های اداری باید پاسخگوی مشکلات مردم باشند، تصریح کرد: ظرفیت‌های شهرستان در اختیار جشنواره ابن حسام قرار خواهد گرفت.

حسینی یادآور شد: تجربه و توان جهاددانشگاهی می‌تواند در برگزاری برنامه‌های مختلف در استان مورد توجه قرار گیرد و این امر مورد حمایت دستگاه‌ها باشد.

وی با اشاره به فعالیت‌های پژوهشی جهاددانشگاهی در عرصه گیاهان دارویی، گفت: ظرفیت علمی و پژوهشی جهاددانشگاهی باید در راستای توسعه گلخانه‌ها مورد بهره‌برداری قرار گیرد.

حمید مرادی، معاون فرهنگی جهاددانشگاهی خراسان جنوبی با اشاره به هم افزایی نهادها برای اجرای این برنامه، بیان کرد: سعی داریم جشنواره ابن حسام را با یادمان استاد غلامحسین یوسفی برگزار کنیم.

وی با اشاره به انتشار کتاب صهبای نرگس، ادامه داد: این جشنواره می‌تواند برند فرهنگی استان بوده و لازم است مورد حمایت ویژه قرار گیرد.

سپیده قلندری اسفدن، سردبیر ایسنا و مدیر اداره هنر و رسانه جهاددانشگاهی خراسان‌ جنوبی نیز با تاکید بر نگاه به پیوست رسانه‌ای در برنامه‌ها، گفت: خبرگزاری ایسنا آمادگی دارد تا با ارائه اخبار مفید و امیدبخش در راستای بیان و معرفی ظرفیت‌های شهرستان خوسف گام بردارد.

text to speech icon