مرحله چهارم طرح ملی سرباز مهارت در خراسان جنوبی اجرا می شود

۳۱ مرداد ۱۴۰۲ | ۰۷:۵۵ کد : ۶۱۶۰۲ آموزشی
تعداد بازدید:۲۶۸
معاون آموزشی جهاد دانشگاهی خراسان جنوبی با اشاره به آموزش بیش از ۱۲  هزار نفر در سه مرحله اجرا شده طرح ملی سرباز مهارت، از آغاز مرحله چهارم این طرح در استان خبر داد.
مرحله چهارم طرح ملی سرباز مهارت در خراسان جنوبی اجرا می شود

به گزارش روابط عمومی جهاد دانشگاهی خراسان جنوبی، مجتبی ابراهیمی معاون آموزشی جهاد دانشگاهی خراسان جنوبی با اشاره به برگزاری مرحله چهارم طرح سرباز مهارت در استان گفت: با اجرا شدن این طرح در سال 98، 800  سرباز وظیفه، در سال 1400،بیش از 9000 سرباز و سه ماه پایان سال 1401، 2256 سرباز از آموزش های طرح سرباز مهارت برخوردار شدند.

وی با اشاره به اینکه این  طرح به کارفرمایی ستاد نیروهای مسلح و با همکاری اداره‌کل ورزش‌ و جوانان استان توسط جهاد دانشگاهی استان برای سربازان وظیفه برگزار شده است، بیان کرد: مرحله چهارم این طرح از شهریورماه امسال در پادگان های آموزشی مرکز آموزشی محمدرسول الله(ص) و مرکز آموزشی ۰۴ امام رضا(ع) استان آغاز می‌شود.

معاون آموزشی جهاد دانشگاهی خراسان جنوبی، طول مدت دوره آموزشی طرح سرباز مهارت را ۴۸ ساعت اعلام و تصریح کرد: شرکت‌کنندگان در این طرح آموزش مهارت‌های عمومی اشتغال و کارآفرینی، مهارت‌های عمومی زندگی و سوادمالی و سواد رسانه‌ای را فرا می گیرند.

وی اظهار کرد: این دوره‌های آموزشی به‌صورت ماهانه برای سربازان جدیدالورود برگزار و در پایان هر دوره آموزشی برای شرکت‌کنندگان گواهینامه صادر می‌شود.

ابراهیمی یادآور شد: طرح سرباز مهارت مقدمه‌ای برای ایجاد اشتغال و افزایش توانمندی برای قشر جوان است تا ضمن آشنایی با مقدمات شروع یک کار بتوانند برنامه‌ای جامع برای زندگی خود داشته باشند.

text to speech icon