با برخورداری از تفکر کارآفرینی به سمت مهارت افزایی حرکت خواهیم کرد

۲۶ مرداد ۱۴۰۲ | ۱۱:۰۱ کد : ۶۱۴۴۹ آموزشی
تعداد بازدید:۴۱۱
رئیس جهاددانشگاهی خراسان جنوبی با بیان اینکه پیش از هر کاری باید تفکر کارآفرینی را بارور ساخت، گفت: با برخورداری از تفکر کارآفرینی به سمت مهارت افزایی و سپس افزایش تولید حرکت خواهیم کرد.
با برخورداری از تفکر کارآفرینی به سمت مهارت افزایی حرکت خواهیم کرد

به گزارش روابط عمومی جهاد دانشگاهی خراسان جنوبی، در راستای مصوبه برنامه ملی گفت و شنود جوانان، جهاددان شگاهی، چهارشنبه ۲۵ مرداد، اولین نشست صمیمی مسئولان با جوانان با حضور جمعی از دانشجویان دانشگاه علمی کاربردی بیرجند و رئیس جهاددانشگاهی، معاون اداره کل ورزش جوانان و کارشناسان مسائل آموزشی، فرهنگی و پژوهشی جهاد دانشگاهی برگزار کرد.

در این نشست دو ساعته که با هدف تبیین اقدامات انجام گرفته شده در حوزه‌های مختلف ویژه جوانان برگزار شد پیرامون مهم ترین دغدغه‌های کاری دانشجویان بحث و گفتگو شد.

سیدمحمدحسین سیدکاشی، در نشست گفت و شنود صمیمی با تعدادی از جوانان و دانشجویان مرکز علمی کاربردی بیرجند با بیان اینکه دغدغه بسیاری از جوانان در حال حاضر اشتغال است، تصریح کرد: باید دید با این دغدغه بهترین عملکرد در شرایط فعلی کشور چیست؟

وی با بیان اینکه پیش از هر کاری باید تفکر کارآفرینی را بارور ساخت، افزود: با برخورداری از تفکر کارآفرینی به سمت مهارت افزایی و سپس افزایش تولید حرکت خواهیم کرد.

رئیس جهاددانشگاهی خراسان جنوبی با بیان اینکه جوانان باید با تغییر از درون خود به شناسایی توانمندی‌ها و  استعدادهای خود بپردازند، اظهار کرد: پیش نیاز اشتغال و شروع کسب و کار علم است و در این راستا فعالیت‌های جهاددانشگاهی در بخش‌های فرهنگی، آموزش و پژوهش در حال اجراست.

سیدکاشی با اشاره به اینکه در جهاد دانشگاهی به واسطه داشتن مراکز آموزش و پژوهشی، زبده ترین نخبگان علمی کشور حمایت و هدایت می‌شوند، اظهار کرد: توسعه اقتصاد دانش ‌بنیان، هم یک ضرورت و هم یک فرصت برای رشد و توسعه اقتصادی استان محسوب می ‌شود.

وی یادآور شد: حمایت از کارآفرینی و ایجاد بستر مناسب‌ برای تجاری‌سازی ایده‌ها و انتقال فناوری‌های تولید شده به صنعت جزء برنامه‌های جهاددانشگاهی است و در این راستا هم فعالیت‌های زیرساختی خوبی در حوزه تجاری‌ سازی فناوری و اقتصاد دانش ‌بنیان در جهاد دانشگاهی خراسان جنوبی در حال اجراست.

رئیس جهاددانشگاهی خراسان جنوبی بر انجام مشاوره رایگان در زمینه‌های مختلف کسب و کار و کارآفرینی در جهاددانشگاهی خبر داد و گفت: برگزاری این جلسات، حلقه مفقوده فرآیند تصمیم سازی در کشور بوده که بر این اساس دولت سیزدهم شرایطی را برای انتقال مسائل، مشکلات و نظرات جوانان به مراجع بالاتر و تصمیم سازی هموار ساخته است.

مهدی قناد، معاون امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان خراسان جنوبی نیز در این نشست از ضروریات، جایگاه و کارکرد تبیین در بهبود وضعیت کنونی جامعه ایران گفت و افزود: رهبر معظم انقلاب در مقاطع گوناگون بر این کلید واژه مهم جهاد تبیین بسیار تاکید کرده و این کلمه وارد جامعه انقلابی ایران شده است.

وی افزود: سلسله جلسات گفت و شنود برگزار شده با جوانان ضمن آنکه فرصت مناسبی برای تبیین اقدامات دستگاه‌های متولی امور جوانان را فراهم می‌کند، بستری برای طرح، بررسی و پیگیری مسائل و مشکلات موجود در حوزه جوانان استان و شهرستان متبوع آن خواهد بود.

معاون امور جوانان اداره‌کل ورزش و جوانان خراسان جنوبی بر کمک به گفتمان‌سازی جوان باوری و نهادینه‌سازی مشارکت جوانان در فرآیند تصمیم سازی و ایجاد بستر مناسب جهت شفاف سازی و تبیین اهداف و وظایف دستگاه های اجرایی در قبال جوانان تاکید کرد.

گفتنی است، در این جلسه تعدادی از جوانان به طرح برخی از مشکلات خود در حوزه شروع و ادامه کسب و کار پرداختند و از نظرات و راهنمایی‌های متولیان بهره مند شدند.

text to speech icon