شهردار بیرجند تاکید کرد:

بهره گیری از توان علمی جهاددانشگاهی در ایجاد پروژه باغ شهرداری

۲۱ مرداد ۱۴۰۲ | ۱۰:۲۲ کد : ۶۱۳۵۲ فرهنگی
تعداد بازدید:۲۸۵
شهردار بیرجند بر استفاده از توان علمی جهاددانشگاهی در ایجاد پروژه باغ شهرداری برای معرفی ظرفیت‌ گیاهان دارویی استان تاکید کرد.
بهره گیری از توان علمی جهاددانشگاهی در ایجاد پروژه باغ شهرداری

به گزارش روابط عمومی جهاد دانشگاهی خراسان جنوبی، مهدی بهترین، در دیدار با رئیس جهاددانشگاهی خراسان جنوبی و خبرنگاران ایسنا به مناسبت روز خبرنگار با تاکید بر توجه و نگاه ویژه حوزه‌های فضای سبز، عمرانی و خدمات شهرداری در گسترش فضای سبز و ایجاد مبلمان شهری در مجموعه آرامستان، اظهار کرد: جهت تکریم و توجه به جایگاه اموات و بازماندگان شایسته است این مکان به یک مکان زیبا و با نشاط شهری تبدیل شود.

شهردار بیرجند با اشاره به تجهیز و تقویت امکانات و زیرساخت‌ها در بیرجند، بیان کرد: سعی کرده‌ایم بنیان‌های مالی شهرداری از شهرفروشی دور شود. پروژه مهم دیگر تملک املاک واقع در میدان ابوذر در راستای اجرای پروژه باغ شهرداری و میدان اجتماعات است که پس از سال‌ها بعد از طرح مصوب و در راستای اجرای پروژه باغ شهرداری و میدان اجتماعات تخریب شد.

وی با تاکید بر استفاده از توان علمی جهاددانشگاهی در ایجاد پروژه باغ شهرداری برای معرفی ظرفیت‌ گیاهان دارویی استان، ادامه داد: پروژه باغ شهرداری و میدان اجتماعات به مساحت ۱۱ هکتار جزء پروژه‌های بزرگ و شاخص شهر بیرجند بوده که در چندین حوزه مختلف توسط پیمانکاران با نظارت شهرداری در حال اجراست که شهرداری بیرجند در راستای تکمیل این پروژه نسبت به تملک و تخریب این املاک با اعتباری بالغ بر ۸۰ میلیارد تومان اقدام کرده است.

شهردار بیرجند با اشاره به تامین اتوبوس‌های جدید، افزود: توجه به رویدادهای فرهنگی از جمله مهم‌ترین برنامه‌ها به منظور افزایش نشاط اجتماعی است که در این راستا جهاددانشگاهی می‌تواند همراه ما باشد.

بهترین با بیان اینکه شعار ما شهرداری ارزشی؛ عدالت محور و فسادستیز است، تصریح کرد: احیاء هویت تاریخی بازار بیرجند با توجه به قدمت ۳۰۰ ساله یکی از اولویت‌های شهرداری است که در این راستا بازسازی ورودی‌های بازار بیرجند به شکل سنتی با حفظ شأن و قدمت بازار بیرجند در دستور کار شهرداری قرار گرفت.

سیدمحمدحسین سیدکاشی، رئیس جهاددانشگاهی خراسان جنوبی اظهار کرد: ماموریت واحد خراسان جنوبی با محوریت محصولات مزیت ‌دار منطقه و گیاهان دارویی تعریف شده است

وی با بیان اینکه عناب، زرشک و زعفران محصولات استراتژیک خراسان جنوبی هستند و در سال‌های اخیر با  هدف رفع چالش‌های محصولات استراتژیک استان، بهینه سازی تولید و فرآوری گیاهان دارویی استراتژیک در دستور کار جهاددانشگاهی خراسان جنوبی قرار گرفته است. تصریح کرد: در این راستا مرکز خدمات تخصصی گیاهان دارویی استراتژیک خراسان جنوبی با عنوان “بیرناب” در مجموعه ۱۴ هکتاری مجتمع تحقیقات گیاهان دارویی جهاددانشگاهی با هدف خلق ثروت از مزیت‌های منطقه‌ای عناب، زرشک، زعفران در سال ۱۳۹۸ تاسیس شد

رئیس جهاددانشگاهی خراسان جنوبی با تاکید بر توسعه اقتصاد دانش ‌بنیان و فرآوری محصولات کشاورزی، بیان کرد: جهاددانشگاهی از تمام ظرفیت خود برای ایجاد فناوری و تولید دانش فنی در جهت رشد تولید داخلی استفاده می‌کند.

سیدکاشی از تدوین اطلس کاربردی گیاهان دارویی خراسان جنوبی با هدف استفاده از دانش بومی و سنتی موجود برای تولید فرآورده‌ها و داروهای گیاهی انسانی و دامی خبر داد و گفت: طرح‌های پژوهش محور این نهاد با تکیه بر رفع نیازهای استان است و اعضای هیات علمی این مجموعه آمادگی خود را با شهرداری بیرجند برای اجرای پروژه‌های علمی اعلام می‌کنند.

وی با بیان اینکه بسترهای لازم برای شکوفایی و رشد اقتصاد دانش بنیان را در استان فراهم کرده‌ایم، افزود: نگاه ویژه و علمی به ظرفیت‌های استان متناسب با نیازها داریم.

رئیس جهاددانشگاهی خراسان جنوبی با اشاره به نقش رسانه‌ها در تحقق این اهداف، افزود: باید فرهنگ نقدپذیری در مدیران افزایش یابد چرا که این فرهنگ باعث رشد خواهد شد.

سیدکاشی با تاکید بر فعالیت اثرگذار خبرگزای ایسنا، بیان کرد: این خبرگزاری با تکیه بر پشتوانه علمی به مسائل می‌نگرد و تلاش دارد به ظرفیت‌های استان توجه ویژه داشته باشد؛ بنابراین آماده هر نوع همکاری با شهرداری است.

حجت الاسلام مهدی عبدالرزاق نژاد، رئیس شورای اسلامی شهر بیرجند نیز  در این نشست با تاکید بر توجه به نقش ویژه شهدا در ماندگاری آرمان‌های انقلاب، اظهار کرد: تاثیرات مثبت فرهنگی که شهدا پایه گذاری کردند، در نسل‌های آتی دیده خواهد شد.

وی با بیان اینکه با شعار همدلی و همگرایی در شورای شهر فعالیت می‌کنیم، تصریح کرد: همدلی به معنای حفظ این نهاد مانند یک خانواده بوده و همگرایی نشانگر روش و عملکرد است که امیدواریم بتوانیم در این حوزه موفق عمل کنیم.

text to speech icon