رئیس جهاد دانشگاهی خراسان جنوبی از ایرنا بازدید کرد

۱۵ مرداد ۱۴۰۲ | ۱۷:۳۶ کد : ۶۰۷۳۷ عمومی
تعداد بازدید:۲۵۹
سیدمحمدحسین سیدکاشی، رئیس جهاد دانشگاهی استان در آستانه چهل و سومین سالگرد تاسیس این نهاد و گرامیداشت روز خبرنگار در خبرگزاری ایرنای خراسان جنوبی حضور یافت.
رئیس جهاد دانشگاهی خراسان جنوبی از ایرنا بازدید کرد

به گزارش روابط عمومی جهاد دانشگاهی خراسان جنوبی، سید محمدحسین سید کاشی روز یکشنبه در آستانه روز خبرنگار با حضور در خبرگزاری جمهوری اسلامی(ایرنا)  خراسان جنوبی افزود: فعال کردن ظرفیت‌های استان با پژوهش‌های کاربردی از برنامه‌های این نهاد است تا بتوانیم به سمت پیشرفت حرکت کنیم و اندوخته‌ها و تجربیاتی که طی سال‌های گذشته به ویژه در حوزه پژوهش حاصل شده به ثمر بنشیند.

وی با تاکید بر کاربردی شدن پژوهش‌ها گفت: زمینه‌های لازم به وجود آمده اما تاکنون به منصه ظهور نرسیده و هدف ما این است پژوهش‌هایی که منجر به یکسری فرآورده‌های دارویی، ثبت اختراع، تولید محصول دانش بنیان و دستورالعمل‌هایی برای افزایش کیفیت محصولات مزیت‌دار استان از جمله زعفران، زرشک و عناب و افزایش سطح زیر کشت شده، کاربردی شود.

رئیس جهاد دانشگاهی خراسان جنوبی ادامه داد: برنامه‌ریزی شده تا تمامی تحقیقات و پروژه‌های جهاد دانشگاهی استان در مجتمع تحقیقاتی گیاهان دارویی و محصولات راهبردی در راستای اهداف بازار داخل و خارج به لحاظ کیفیت، بسته بندی و ماندگاری باشد.

وی گفت: در حوزه آموزش و فرهنگی نیز تلاش کردیم قدمی در راستای تقویت اقتصاد استان برداریم زیرا معتقدیم استانی ثروتمند هستیم اما نتوانستیم از نعمت‌های خدادادی از جمله معدن که برخی در کشور و دنیا منحصر به فرد است استفاده بهینه را داشته باشیم.

سید کاشی افزود: انعکاس پیشرفت‌ها و موفقیت‌های کشور طی سال‌های اخیر توسط رسانه‌ها نقش مهمی در امید آفرینی و اعتماد مردم به نظام دارد، در شرایط امروزی رسانه‌های کشور در تقابل با رسانه‌های معاند و رقیب که از قدرت و بودجه زیاد و برد تبلیغات برخوردارند وظیفه خطیری برعهده دارند.

وی با تاکید بر اینکه رسانه‌ها باید اعتماد مردم را جلب کنند و صدای مردم باشند گفت: باید توجه رسانه به اخبار امیدآفرین باشد و اهالی رسانه تلاش کنند با انعکاس واقعیت‌ها به مردم امید دهند و آنان را از پیشرفت‌هایی که سال‌ها در کشور حاصل شده است، مطلع کنند.

رئیس جهاد دانشگاهی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه در معرفی و بیان پیشرفت‌ها کوتاهی کردیم گفت: باید واقعیت‌های کف جامعه توسط رسانه‌ها بیان و نظرات مردم منعکس شود که در این زمینه نیز ضعیف عمل شده و مردم حرفشان را در رسانه‌های داخل نمی‌بینند که موجب شده مخاطب ما ریزش پیدا کند و باید برای آن چاره اندیشی شود.

وی با اشاره به ۱۶ مرداد سالروز تاسیس جهاد دانشگاهی و تشکر از تلاش‌های خبرنگاران ایرنا در انعکاس فعالیت‌های این نهاد، آمادگی خود را برای همکاری در زمینه تولید محتوا از دستاوردهای جهاد دانشگاهی استان اعلام کرد.

۱۷ مرداد سالروز شهادت "محمود صارمی" مسئول دفتر ایرنا در مزار شریف افعانستان که سال ۱۳۷۷ همراه با دیپلمات‌های سفارت جمهوری اسلامی ایران شهید شد، در تقویم رسمی کشور روز خبرنگار نامگذاری شده است.

text to speech icon