نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی؛

با علم هدفمند جهاد کنید

۱۰ مرداد ۱۴۰۲ | ۱۳:۲۳ کد : ۶۰۵۹۵ عمومی
تعداد بازدید:۲۰۶
نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با تأکید بر اینکه پیشرفت‌های عظیمی داشتیم که دشمن را مبهوت کرده اما مردم از آن بی‌اطلاع هستند، گفت: نیاز است که با علم هدفمند جهاد کنید و اطلاع‌رسانی برای مردم داشته باشید.
با علم هدفمند جهاد کنید

به گزارش روابط عمومی جهاد دانشگاهی خراسان جنوبی، حجت الاسلام و المسلمین علیرضا عبادی، نماینده ولی فقیه در استان امروز 10 مرداد در آستانه سالروز تاسیس جهاد دانشگاهی در دیدار با رئیس و جمعی از کارکنان جهاد دانشگاهی استان گفت: انسان از فطرت خداداد برخوردار است و بر اساس آن احساس و درک، آدمی انگیزه ناشناخته‌ای دارد که او را تحریک می‌کند که بداند.

وی افزود: موارد بسیاری هست که انسان باید بداند تا بتواند زندگی کند اما این حس دانستن در انسان اشباع نمی‌شود حتی به مواردی که هیچ‌گاه به درد زندگی اش نخواهد خورد.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با اشاره به اینکه علم و دین در یک زندگی صحیح برای انسان حرف اول را می‌زند و باید با هم باشد و اگر منفصل از هم شوند زندگی بشر دچار خطر می‌شود، گفت: اگر دین و دانش از هم جدا شوند، دین دچار خرافات می‌شود و دانش دچار ابزار خودکامگی و ظلم؛ وضعیتی که امروز جهان به آن گرفتار است.

وی تأکید کرد: دانشی که در نظام انقلاب اسلامی باید شکل بگیرد، دانشی است که بر اساس ارزش‌ها و در خدمت انسان‌ها باشد.

حجت الاسلام عبادی با بیان اینکه دانش باید در چارچوب پرستش خدا باشد، تصریح کرد: دانش همراه با دین و در خدمت انسان‌ها را باید برای همه تبیین کنیم.

وی با اشاره به اینکه دشمن سر از اهانت از ارزش‌ها در آورده، گفت: قرآن و اسلام تنها موضعی است که دشمن را در تسلط بر جهان ناکام می گذارد.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با اشاره به اینکه دشمنان حقیرتر از آن هستند که به ساحت قرآن، اسلام و پیامبر اکرم(ص) خدشه وارد کنند، افزود: کار غرب تمام است و مسلمانانی که با غرب هستند باید بدانند که کار غربی‌ها تمام است.

حجت الاسلام عبادی با بیان اینکه مردم برای شعار عدالت‌خواهی به دنبال اربعین حسینی خود را به کربلا می رسانند، عنوان کرد: همه مردم جهان منتظر هستند و از کربلا سراغ مهدی عجل الله تعالی فرجه را می‌گیرند.

وی با تأکید بر اینکه پیشرفت‌های عظیمی داشتیم که دشمن را مبهوت کرده اما مردم از آن بی‌اطلاع هستند، گفت: نیاز است که همه با علم هدفمند جهاد کنند و اطلاع‌رسانی برای مردم داشته باشند.

نگاهی به اقدامات جهاددانشگاهی خراسان جنوبی

سیدمحمدحسین سیدکاشی، رئیس جهاد دانشگاهی استان نیز با اشاره به اینکه جهاد دانشگاهی نهادی غیردولتی، عمومی و مولود انقلاب است که رسالتش کمک به رشد فرهنگ جامعه در کنار دانشگاه‌ها بوده است، گفت: این نهاد در طول چهل و سه سال فعالیت توانسته دستاوردهای چشمگیری در حوزه‌های علمی، فناوری، پزشکی، پژوهشی، تجاری‌سازی و فرهنگی داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه جهاد دانشگاهی در راستای شعار سال که رشد تولید و مهار تورم نامگذاری شده، شعار چهل و سومین سالگرد تاسیس خود را «جهاددانشگاهی الگوی پیشرفت؛ با ایمان، امید و اعتماد به جوانان» قرار داده است، افزود: یکی از راهکارهای برون رفت کشور از مشکلات، اعتماد به جوانان است تا با علم و دانش در کنار ایمان و اخلاصی که دارند مشکلات را برطرف کنند.

رئیس جهاد دانشگاهی خراسان جنوبی با اشاره به فعالیت جهاد دانشگاهی در حوزه های فرهنگی، پژوهشی، آموزشی و تجاری سازی گفت: برگزاری جشنواره منطقه ای مد و لباس ایرانی اسلامی با عنوان چارقد، برگزاری جشنواره منطقه ای فرهنگی، هنری و ادبی ابن حسام، برگزاری نشست های تخصصی پیرامون اندیشه های امام(ره) و مقام معظم رهبری و نشست های تخصصی عفاف و حجاب در سیره حضرت زهرا(س) از اقدامات انجام شده در حوزه فرهنگی است.

سیدکاشی با اشاره به اقدامات اخیر دشمنان در سوزاندن قرآن گفت: خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) با توجه به هجمه های اخیری که علیه قرآن انجام شده به شناساندن مفاهیم عمیق قرآن و مفاخر قرآنی استانی و کشوری می پردازد.

وی با بیان اینکه فرهنگ کاری حاکم بر جهاد دانشگاهی، جهت‌گیری به سمت انجام کارهای بر زمین مانده‌ای است که با توجه به مزیت‌ها و پتانسیل‌های هر منطقه می‌تواند سرفصلی برای ارتقاء چشم گیر اقتصاد، سلامت و رفاه عمومی آن منطقه باشد، گفت: در این راستا، ماموریت واحد خراسان جنوبی به روی محصولات مزیت ‌دار منطقه و گیاهان دارویی تعریف شده است.

رئیس جهاد دانشگاهی خراسان جنوبی با اشاره به تأسیس مرکز خدمات تخصصی گیاهان دارویی جهاد دانشگاهی با عنوان بیرناب عنوان کرد: در این مرکز توانسته‌ایم معرفی و عرضه محصولات استراتژیک استان را به سراسر کشور داشته باشیم.وی با اشاره به اینکه در زمینه مطالعات شهری و روستایی ورود جدی داشتیم، افزود: 250 روستای خراسان جنوبی در این طرح به کارفرمایی سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان بر اساس پتانسیل ها، نقاط قوت و ضعف و مزیت‌های نسبی و رقابتی مورد بررسی قرار گرفت.

وی ادامه داد: همچنین جهاددانشگاهی موفق شد آزمایشگاه تشخیص طبی را در قائن با تعرفه نیمه دولتی راه اندازی کند تا از این طریق به مردم خدمت‌رسانی داشته باشد.رئیس جهاد دانشگاهی خراسان جنوبی با اشاره به فعالیت مرکز بانک خون بندناف در استان گفت: تاکنون بیش از 1100 نمونه خون بند ناف از خراسان جنوبی ذخیره شده است.

سیدکاشی با اشاره به اجرای طرح سرباز ماهر در حوزه آموزشی جهاد دانشگاهی استان، عنوان کرد: در این طرح، خدمات آموزشی در دوره‌های «مهارت‌های عمومی زندگی» و «آشنایی با مهارت عمومی اشتغال و کارآفرینی» به سربازان ارائه می‌شود.

 وی با اشاره به اجرای طرح توسعه مشاغل خانگی در استان ، افزود: در قالب این طرح هزار و ۵۰۰ فرصت شغلی در حوزه مشاغل خانگی در استان ایجاد شده است.

رئیس جهاد دانشگاهی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه یکی از مهمترین رویکردهایی که برای تقویت اقتصاد خراسان جنوبی در پیش گرفتیم مبحث برندسازی شهری است، اظهار کرد: ما در خراسان جنوبی و شهر بیرجند با توجه به جاذبه ها و مزیت های منطقه ای بی نظیری که داریم لازم است که استان را به مردم و و گردشگران معرفی کنیم و در همین راستا نیازمند همکاری و همراهی ارگان‌ها و دستگاه‌های اجرایی هستیم، چراکه برندسازی شهری می تواند مهمترین راهکار برای رشد و رونق اقتصادی خراسان جنوبی باشد.

text to speech icon