نماینده مردم بیرجند در مجلس بیان کرد:

پیاده سازی اهداف جهاددانشگاهی با گره خوردن به توسعه علم و ثروت

۰۹ مرداد ۱۴۰۲ | ۱۳:۵۹ کد : ۶۰۵۶۲ عمومی
تعداد بازدید:۱۷۷
نماینده مردم بیرجند در مجلس بیان کرد: پیاده سازی اهداف جهاددانشگاهی با گره خوردن به توسعه علم و ثروتنماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه نام و اهداف جهاددانشگاهی را باید با گره خوردن به توسعه علم و ثروت به صورت هدفمند پیاده سازی کنیم.
پیاده سازی اهداف جهاددانشگاهی با گره خوردن به توسعه علم و ثروت

به گزارش روابط عمومی جهاد دانشگاهی خراسان جنوبی، حسین خسروی اسفزار، امروز دوشنبه ۹ مرداد در دیدار با رئیس جهاددانشگاهی و جمعی از جهادگران واحد خراسان جنوبی با گرامیداشت سالروز تاسیس جهاددانشگاهی و شهدای این نهاد، اظهار کرد: حداقل نتیجه این جلسات آشنایی اجمالی با سازمان و رایزنی‌ها برای رفع مشکلات است.وی با بیان اینکه مکاتبات، درخواست‌ها و پیگیری‌ها را برای رفع کاستی‌ها ادامه خواهیم داد، افزود: توجه به مفاهیم قرآنی باید در رأس امور قرار گیرد.

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه نام و اهداف جهاددانشگاهی را باید با گره خوردن به توسعه علم و ثروت به صورت هدفمند پیاده سازی کنیم، تصریح کرد: هرکه علم و دانایی داشته، بر دنیا سلطه و قدرت دارد و قدرت علمی می‌تواند باعث قدرت افزایی در دنیا شود.

خسروی اسفزار با اشاره به اینکه برداشت مقام معظم رهبری از جهاد این است که همواره دشمن مقابل خود را ببینیم، اظهار کرد: تبلیغ و ترویج فرهنگ و هنر اسلامی باید در اقدامات دانشگاهی دیده شود.وی با اشاره به بازنگری وظایف و اهداف جهاددانشگاهی و آسیب شناسی و بروزرسانی فعالیت‌ها، افزود: باید ببینیم چه اندازه توانسته‌ایم اهداف جهاددانشگاهی را محقق سازیم

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: ایجاد آمادگی فکری و منطقی در جوانان یکی از اهداف جهاددانشگاهی است که باید در این راستا کار کنیم.خسروی اسفزار با تاکید بر هم افزایی این نهاد با مراکز مشابه و شناسایی ظرفیت‌ها و قابلیت‌ها و تقسیم کار، اظهار کرد: پژوهش‌ها، مقالات و پایان نامه‌ها باید خروجی محسوس برای مردم داشته باشد.

وی با تاکید بر مراعات اولویت‌ها در فعالیت‌های جهاددانشگاهی، اظهار کرد: چاره‌ای نداریم جز اینکه با محدودیت منابع در استان سازگار شویم.

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه به طور مثال جهاددانشگاهی می‌تواند بر روی پژوهش کاشت و ثمردهی محصولات کم آب بر در استان فعالیت کند، تصریح کرد: هر زمان هر سازمان و فردی موارد را به ما انعکاس دهند تا حدی که امکان داشته باشد و با ابزاری که در دست داریم به سمت حل مشکلات پیش می‌رویم.

خسروی اسفزار گفت: بهترین الگوی جهاددانشگاهی برای عملیاتی شدن ایمان، امید و اعتماد به جوانان که در شعارهای این نهاد نیز دیده می‌شود، الگوی انقلاب اسلامی است که امیدواریم با هم افزایی با نهادها این امر را پی بگیرد.تاکید جهاددانشگاهی بر اعتماد به جوانان

سیدمحمدحسین سیدکاشی، رئیس جهاددانشگاهی خراسان جنوبی نیز در این نشست با اشاره به فعالیت‌های این نهاد در طول ۴۳ سال گذشته، بیان کرد: جهاددانشگاهی با گذشت ۴۳ سال پس از تاسیس، دستاوردهای چشم گیری داشته که نتیجه تلاش جهادی و علمی در حوزه‌های مختلف مهندسی، کشاورزی، پزشکی، پژوهش، فعالیت‌های دانش بنیان و  فناورانه بوده است

وی با بیان اینکه جهاددانشگاهی در حال حاضر در کشور بیش از ۱۱ سازمان استانی و ۳۲ واحد استانی دارد، تصریح کرد: این نهاد دارای مجتمع تحقیقات و سه پژوهشگاه و سه مرکز پژوهشی و دو دانشگاه علم و فرهنگ و علم و هنر در سطح کشور است.

رئیس جهاددانشگاهی خراسان جنوبی با اشاره به فعالیت چندین موسسه آموزش عالی و سه پارک علم و فناوری زیر نظر این نهاد، تصریح کرد: سازمان دانشجویان ایران، سه خبرگزاری و سازمان قرآنی دانشگاهیان نیز ساختارهایی است که در طول ۴۳ سال در این نهاد راه اندازی شده است.

سیدکاشی با اشاره به شعار امسال مبنی بر مهار تورم و رشد تولید، ادامه داد: در همین راستا جهاددانشگاهی راهکارهایی را برای تحقق شعار سال تدبیر کرده است.

وی با بیان اینکه شعار سالگرد تاسیس امسال این نهاد، " جهاددانشگاهی الگوی پیشرفت، با ایمان، امید و اعتماد به جوانان" است، افزود: مشکلات کشور با اعتماد به جوانان حل شدنی است و جهاددانشگاهی بر این امر مصمم است.

رئیس جهاددانشگاهی خراسان جنوبی بیان کرد: جهاددانشگاهی یک نهاد غیردولتی و مردمی است که اکنون پس از ۴۳ سال به بلوغ رسیده و نیازمند حمایت بیشتر دولتمردان و نمایندگان مجلس است تا بتواند با قوت و قدرت فعالیت‌های به بلوغ رسیده را به کمال رسانده و ادامه دهد.

text to speech icon