رسانه؛ ابزار مهم اطلاع رسانی مالیاتی

۲۰ تیر ۱۴۰۲ | ۰۷:۴۷ کد : ۵۹۳۴۰ فرهنگی
تعداد بازدید:۲۶۲
مدیرکل امور مالیاتی خراسان‌ جنوبی اظهار کرد: رسانه می‌تواند کمک بزرگی در راستای ترویج فرهنگ مالیاتی داشته و ابزار مهمی در راستای اطلاع رسانی باشد.
رسانه؛ ابزار مهم اطلاع رسانی مالیاتی

به گزارش روابط عمومی جهاد دانشگاهی خراسان جنوبی، علی کریمدادی، امروز دوشنبه ۱۹ تیر در بازدید از دفتر خبرگزاری ایسنا به مناسبت هفته فرهنگ مالیاتی گفت: فرهنگ سازی برنامه‌های مالیاتی یکی از  اهداف ماست

وی با بیان اینکه رسانه می‌تواند به اجرای این فرهنگ که به نفع جامعه است، کمک کند، افزود: رفع ابهامات مالیات به عنوان یکی از منابع درآمدی در هر کشوری الزامی است‌

مدیرکل امور مالیاتی خراسان‌جنوبی با بیان اینکه مالیات در قبال هزینه‌های اجتماعی دریافت می‌شود، تصریح کرد: این درآمد باتوجه به سیاست تعاملی با بخش‌های مختلف از اشخاص حقیقی و حقوقی و واحدهای تولیدی اخذ می‌شود

کریمدادی با بیان اینکه حمایت از تولید یکی از اقدامات دولت سیزدهم است، بیان کرد: شاهد کاهش ۷ درصدی نرخ مالیات برای واحدهای تولیدی بودیم و این مورد از ۲۵ درصد طی دو سال به ۱۸ درصد رسید.

وی با اشاره به اقداماتی که در حوزه گسترش چتر مالیاتی برای قشر خاکستری صورت گرفت، تصریح کرد: این امر باعث شفافیت مالیاتی شد. همچنین امسال حدود ۱۰ هزار مؤدی جدید مالیاتی شناسایی شدند

سیدمحمدحسین سیدکاشی، رئیس جهاددانشگاهی خراسان جنوبی نیز در این دیدار بر تعامل مشترک با اداره کل امور مالیاتی استان تاکید کرد.

سپیده قلندری اسفدن، سردبیر ایسنا نیز در این نشست با اشاره به تأثیرگذاری رسانه در رفع دغدغه‌های مردم از طریق اطلاع رسانی، بیان کرد: در خبرگزاری ایسنا سعی کرده‌ایم با انجام مصاحبه‌های تخصصی به سمت رفع ابهامات مردمی پیش رویم

وی با بیان اینکه تلاش داریم در راستای ترویج فرهنگ مالیاتی در قالب نشست‌های تخصصی به سوالات مردم به صورت شفاف پاسخ دهیم، یادآور شد: خبرگزاری ایسنا آمادگی همکاری با مجموعه مالیاتی استان در راستای فرهنگ سازی مالیاتی را دارد

text to speech icon