تأکید بر توانمندسازی جامعه در زمینه مهارت‌های قرآنی

۱۵ تیر ۱۴۰۲ | ۰۹:۵۹ کد : ۵۹۱۴۲ فرهنگی
تعداد بازدید:۳۰۷
مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان‌جنوبی با تأکید بر مهارت افزایی در حوزه جهاد تبیین برمبنای قرآن، گفت: با توجه به ظرفیت خوب جهاددانشگاهی بحث توانمندسازی جامعه به لحاظ مهارت‌های قرآنی را باید پیگیری کرد
تأکید بر توانمندسازی جامعه در زمینه مهارت‌های قرآنی

به گزارش روابط عمومی جهاد دانشگاهی خراسان جنوبی، حجت‌الاسلام حجت سالاری مکی، مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان‌جنوبی، امروز ۱۵ تیرماه در بازدید  از مجموعه خبرگزاری ایکنا با تأکید بر گفتمان سازی اسلام ناب و آموزه‌های دین، اظهار کرد:  اگر امروز اسلام با شکل انقلابی در حال توسعه بوده به دلیل نگاه قرآنی متخصصان دینی است

وی با اشاره به اینکه گفتمان بشردوستانه انقلاب در حوزه اسلام معنا پیدا کرد، افزود: باتوجه به ظرفیت خوب جهاددانشگاهی بحث توانمندسازی جامعه به لحاظ مهارت‌های قرآنی را باید پیگیری کرد چراکه سؤال اینجاست آیا جامعه نخبگانی و فرهنگی و روحانیون مهارت تبیین را دارند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان‌جنوبی با بیان اینکه با توجه به بنیه عمیق و ریشه ایمانی مردم، باید به دنبال یک کار جدی باشیم، اظهار کرد: باید به سمت مهارت‌های قرآنی رفته تا توانمندسازی جامعه قرآنی را پیگیری کنیم.

سالاری مکی با بیان اینکه ذائقه قرآنی استان شاد بوده و باید از همین سلیقه برای بیان رویکردهای دین اسلام استفاده کرد، تصریح کرد: لازم است به سمت توانمندی مهارت‌های جهاد تبیین برای همه قشرها رفته و سنت‌های زندگی ائمه اطهار(ع) را احیا کنیم.

وی با بیان اینکه در این عرصه جهاددانشگاهی می‌تواند بسیار مؤثر باشد، اظهار کرد: در زمینه معرفی اساتید قرآنی اعلام آمادگی می‌کنیم تا مهارت افزایی در حوزه جهاد تبیین برمبنای قرآن شکل گیرد. براین اساس کار محتوایی را با همکاری آغاز خواهیم کرد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان‌جنوبی با بیان اینکه تأکید شده که اقدامات سازمان تبلیغات اسلامی پیوست قرآنی و رسانه‌ای داشته باشد، افزود: برای کار خوب باید با کمک رسانه موج ایجاد کرده و در عملیات فرهنگی محرم نیز با روش‌های قرآنی به دنبال نشر خوبی‌ها هستیم.

سیدمحمدحسین سیدکاشی، رئیس جهاددانشگاهی خراسان‌‌جنوبی نیز در این دیدار با اشاره به فعالیت‌های آموزشی و مهارتی جهاددانشگاهی، بر ضرورت تعامل و پیگیری انعقاد تفاهم نامه به منظور اجرای دوره‌های مهارتی تأکید کرد.

وی با بیان اینکه دوره‌های آموزشی این نهاد زمینه ساز ارتباط نزدیک تر با مجموعه هدف را فراهم می‌کند، یادآور شد: آماده هر نوع همکاری با سازمان تبلیغات اسلامی برای برگزاری دوره‌های آموزشی و مهارتی هستیم.

حسن سلمانی، رئیس اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی خراسان‌جنوبی  نیز در این دیدار با اشاره به تعامل مطلوب خبرگزاری قرآنی ایکنا با سازمان تبلیغات اسلامی، اظهار کرد: لازم است ایکنا در حوزه میزگردهای تخصصی بیشتر فعال شود

وی با بیان اینکه این میزدگردها به دلیل ایجاد رقابت بین مراکز تخصصی قرآنی و در نتیجه افزایش کیفیت برنامه‌ها بسیار مفید خواهد بود، افزود: خبرگزاری ایکنا با برگزاری میزگردهای تخصصی در رفع چالش‌های برنامه‌های قرآنی تاثیر بسیاری می‌گذارد. آماده هر نوع همکاری را با مجموعه خبرگزاری ایکنا برای بیان و رفع چالش‌های مؤسسات و فعالان قرآنی داریم و امیدواریم همکاری‌ها ادامه دار باشد.

سپیده قلندری اسفدن، سردبیر خبرگزاری ایکنا نیز با اشاره به تعامل و ارتباط مطلوب با سازمان تبلیغات اسلامی، تصریح کرد: خبرگزاری ایکنا نگاه ویژه‌تری به حوزه دین داشته و روی موضوعات معارفی به صورت تخصصی کار می‌کند.

وی با بیان اینکه پیشنهاد می‌شود برنامه بازدید مستمر از مؤسسات قرآنی به صورت تخصصی با ورود ایکنا صورت گیرد، افزود: این بازدیدها می‌تواند با هدف پیگیری مطالبات و ارائه فعالیت‌های مؤسسات باشد.

سردبیر ایکنا با تاکید بر ارتباط گیری با مبلغان برای انجام گفتگوهای تخصصی، تصریح کرد: خبرگزاری ایکنا در پرداختن به شاخصه‌های مهم تبلیغ و معرفی نخبگان قرآنی نگاه اثرگذاری داشته است که امیدواریم با همکاری با سازمان تبلیغات اسلامی این محتواها ادامه داشته باشد.

text to speech icon