تدوین دوره‌های آموزشی جامعه ورزشی خراسان جنوبی

۱۴ تیر ۱۴۰۲ | ۰۷:۴۷ کد : ۵۹۰۸۹ آموزشی
تعداد بازدید:۳۶۷
تدوین دوره‌های آموزشی مورد نیاز جامعه هدف ورزشی خراسان جنوبی از جمله مهم‌ترین تصمیماتی بود که در دیدار رؤسای جهاددانشگاهی و ورزش و جوانان استان مطرح شد.
تدوین دوره‌های آموزشی جامعه ورزشی خراسان جنوبی

به گزارش روابط عمومی جهاد دانشگاهی خراسان جنوبی، سیدمحمدحسین سیدکاشی، رئیس جهاددانشگاهی خراسان‌ جنوبی در دیدار با مدیرکل وزش و جوانان خراسان جنوبی با اشاره به طرح‌ها و برنامه‌های این نهاد، اظهار کرد: سمن‌ها در حوزه آموزش‌های پیش از ازدواج و کارآفرینی ورود پیدا کرده اند و جهاددانشگاهی نیز این آمادگی را دارد که به همکاری تخصصی با این سمن‌ها بپردازد

وی با بیان اینکه تمایل داریم با مجموعه اداره کل ورزش و جوانان برنامه های مشترک بیشتری داشته باشیم، ادامه داد: همکاری برای طرح ریزی برنامه‌های اوقات فراغت از هدف گذاری‌های ماست.

رئیس جهاددانشگاهی خراسان‌ جنوبی با بیان اینکه در این نهاد با درنظر گرفتن شرایط اقتصادی جامعه هدف دوره‌های باکیفیتی تعریف شده است، تصریح کرد: آماده هر نوع همکاری با اداره کل ورزش و جوانان برای تدوین دوره‌های آموزشی هستیم.

مجتبی ابراهیمی، معاون آموزشی جهاددانشگاهی خراسان جنوبی نیز با اشاره به اجرای طرح ملی سرباز مهارت که از سوی وزارت ورزش و جوانان طی تفاهم نامه‌ای به جهاددانشگاهی واگذار شده، بیان کرد: در قالب طرح سرباز مهارت، سربازان نیروهای مسلح استان مهارت‌های عمومی کارآفرینی، اشتغال و زندگی را به همت جهاددانشگاهی استان فرا گرفتند.

وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در دیدار با نخبگان دانشگاهی مبنی بر اینکه امروز مراجعه به دستگاه‌هایی از جمله جهاددانشگاهی افزایش یافته است، تصریح کرد: مجموعه‌هایی مانند ورزش و جوانان برای جهاددانشگاهی به طور ویژه اهمیت دارند چرا که جامعه هدف ورزش و جوانان نیاز به برنامه ریزی متنوع و گسترده و هدایت خاص دارد.

معاون آموزشی جهاددانشگاهی خراسان جنوبی گفت: آماده هر نوع همکاری برای تدوین دوره‌های آموزشی و یا طرح‌های مهارتی با اداره کل ورزش و جوانان به منظور توسعه خدمات به جامعه بزرگ‌تر هستیم.

حمید مرادی، معاون فرهنگی جهاددانشگاهی خراسان جنوبی نیز با اشاره به طرح ریزی برنامه‌هایی برای اوقات فراغت در فرهنگسرای ابن حسام جهاددانشگاهی، افزود: این مجموعه در زمینه هنرهای نمایشی، تجسمی و آموزش موسیقی سنتی فعالیت دارد و آمادگی داریم برای کارکنان ورزش و جوانان و خانواده‌های آنان در قالب تفاهم نامه و با تخفیف ویژه دوره‌هایی را ارائه کنیم.

وی افزود: مرکز افکارسنجی (ایسپا) جهاددانشگاهی نیز بر مبنای جامعه علمی و نمونه‌های مشخص و با درنظر گرفتن واقعیت به نظرسنجی می‌پردازد که می‌تواند با اداره کل ورزش و جوانان همکاری داشته باشد.

سپیده قلندری اسفدن، سردبیر ایسنا نیز در این نشست با اشاره به بیان دغدغه‌های هیات‌های ورزشی در کالبد رسانه، گفت: خبرگزاری ایسنا آمادگی برگزاری دوره‌های آموزشی برای مدیران روابط عمومی هیات‌ها و ادارات ورزش و جوانان شهرستان‌ها را دارد تا اخبار و گزارشات به صورت دقیق تر انجام پذیرد.

وی با بیان اینکه از جمله برنامه‌های خبرگزاری ایسنا، معرفی نخبگان ورزشی و بررسی مطالبات جامعه ورزشی است، بیان کرد: در طول سال نشست‌های تخصصی با موضوعات مختلف در حوزه ورزش در این خبرگزاری برگزار می‌شود.

محسن قطبی، سرپرست اداره کل ورزش و جوانان خراسان جنوبی نیز در این نشست بر پیگیری طرح سرباز مهارت و تعامل با جهاددانشگاهی، تصریح کرد: طرح‌های تعاملی اوقات فراغت را با این نهاد اجرایی و پیگیری خواهیم کرد.

وی با تاکید بر توجه به هیات‌های ورزشی و ضرورت معرفی آنان در خبرگزاری ایسنا، اظهار کرد: اطلاع رسانی فعالیت‌های ورزشی بسیار مهم و اثرگذار بوده که باید بیشتر مدنظر قرار گیرد.

سرپرست اداره کل ورزش و جوانان خراسان جنوبی بیان کرد: پیشنهاد اجرا و برگزاری دوره آموزشی حقوق ورزشی را از طریق جهاددانشگاهی داریم تا از این طریق هیات‌ها با قوانین آشنا شوند.

در پایان این نشست بر تدوین دوره‌های تعاملی برای جامعه هدف ورزش و جوانان و همچنین انعقاد تفاهم نامه برای اقدامات مشترک تاکید شد.

text to speech icon