رفع چالش‌های کشاورزی با تحقیقات مشترک جهاد دانشگاهی و جهاد کشاورزی

۱۳ تیر ۱۴۰۲ | ۱۲:۰۲ کد : ۵۹۰۶۱ عمومی
تعداد بازدید:۲۷۸
در نشست روسای جهاد دانشگاهی و جهادکشاورزی استان بر تحقیقات مشترک این دو مجموعه به منظور رفع چالش‌های تولید در حوزه کشاورزی تاکید شد.
رفع چالش‌های کشاورزی با تحقیقات مشترک جهاد دانشگاهی و جهاد کشاورزی

به گزارش روابط عمومی جهاد دانشگاهی خراسان جنوبی، سیدمحمدحسین سیدکاشی، رئیس جهاددانشگاهی استان در دیدار با رئیس جهادکشاورزی استان با اشاره به ظرفیت بالای تجربه و نیروی انسانی که در قالب فرهنگ جهادی در جهاد دانشگاهی شکل ‌گرفته، افزود: در صورت همکاری و حمایت نهادهای دولتی مرتبط به خصوص در زمینه‌های تخصصی تعریف شده به اهداف این نهاد در راستای سیاست‌های نظام دست پیدا خواهیم کرد.

وی با تشکر از تعامل خوب جهاد کشاورزی استان، اظهار کرد: مجتمع تحقیقات گیاهان دارویی استان یکی از مراکز این نهاد است که معرفی و ثبت محصولات فراسودمند فرموله شده بر پایه عناب، زرشک و زعفران را پی گرفته است.

وی با اشاره به اینکه نیازمند اعتبارات برای تکمیل زیرساخت‌ها به منظور اجرا و به سرانجام رساندن تحقیقات در این مجتمع هستیم، افزود: رایزنی‌ها با مرکز برای توسعه زیرساخت‌ها در حال انجام بوده، اما نیازمند تعاملات و همکاری سازمانی در استان‌ هستیم.

رئیس جهاددانشگاهی خراسان‌ جنوبی بر تشکیل پرونده‌های خبری برای معرفی ظرفیت‌های کشاورزی استان تاکید کرد و گفت: خبرگزاری‌های جهاددانشگاهی و تیم تولید محتوا آماده هرنوع همکاری با مجموعه جهاد کشاورزی هستند.

سیدکاشی از ارائه تخفیفات برای دوره‌های آموزشی این نهاد گفت و ادامه داد: در راستای یکسان‌سازی رویه‌ها مطابق با اهداف برنامه‌های جهاددانشگاهی در امر استانداردسازی فعالیت‌های آموزشی، دستورالعمل تخفیف شهریه دوره‌های آموزشی کوتاه مدت ابلاغ شده و در راستای کمک به مدیریت اقتصاد خانوار در بخش هزینه‌های آموزشی این اقدام را رقم زدیم.

وی از تخفیف ۱۰ درصدی برای کارمندان دولت خبر داد و بیان کرد: تمامی کارکنان، اعضای هیأت علمی دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی، پژوهش و فناوری و مدارس علوم دینی، اعم از دولتی و غیر دولتی و بستگان آن‌ها و کلیه فرهنگیان و بستگان آن‌ها از ۲۰ درصد تخفیف شهریه برخوردار هستند.

مهدی جعفری نیز در این دیدار بر تعاملات بین دو مجموعه در راستای اهداف مشترک تاکید کرد و گفت: آمادگی لازم به منظور انجام تحقیقات و با هدف بهبود شرایط و توسعه محصولات کشاورزی برای همکاری با جهاددانشگاهی وجود دارد.

وی با تاکید بر توجه رسانه‌ای یادآور شد: در خصوص طرح‌های پژوهشی آماده هر نوع همکاری برای ارائه ایده‌ها به منظور رفع چالش‌های کشارزی استان بوده و در این راستا با مراکز تحقیقات جهاددانشگاهی همراهی لازم را خواهیم داشت.

جعفری با تاکید بر اجرای اقدامات مشترک و افزایش تبادلات و پوشش خبری اقدامات جهاد کشاورزی استان، گفت: فعالیت‌های شاخصی در حوزه کشاورزی استان در حال شکل گرفتن و انجام بوده که لازم است برای آگاهی مردم منعکس شود.

سپیده قلندری اسفدن، سردبیر ایسنا نیز در این نشست از تعامل خوب مجموعه جهاد کشاورزی تشکر کرد و گفت: برگزاری نشست‌های تخصصی رسانه‌ای در راستای رسانه‌ای کردن اقدامات لازم است.

وی با تاکید بر استفاده از توان کارشناسان جهاد کشاورزی برای انتشار اخبار تخصصی این حوزه، بیان کرد: پیشنهاد می‌شود سرفصل‌هایی برای دوری از روزمرگی در خبر به صورت تخصصی ارائه شود.

قلندری اسفدن با اشاره به تهیه بولتن‌های خبری از اقدامات جهاد کشاورزی توسط خبرگزاری ایسنا، بر دوری از تولید محتوای روتین در این حوزه تاکید کرد و یادآور شد: لازم است برنامه‌هایی در تعامل رسانه با جهاد کشاورزی تدوین شود

text to speech icon