توانمندسازی مددجویان با استفاده از ظرفیت‌سازی کمیته امداد و جهاد دانشگاهی

۰۷ تیر ۱۴۰۲ | ۰۷:۴۴ کد : ۵۸۷۷۶ عمومی
تعداد بازدید:۲۹۶
در دیدار رییس کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان جنوبی با رییس جهاد دانشگاهی استان بر توانمندسازی مددجویان با استفاده از ظرفیت‌سازی دو نهاد تاکید شد.
توانمندسازی مددجویان با استفاده از ظرفیت‌سازی کمیته امداد و جهاد دانشگاهی

به گزارش روابط عمومی جهاد دانشگاهی خراسان جنوبی، سیدمحمدحسین سیدکاشی، رئیس جهاددانشگاهی خراسان‌ جنوبی در این نشست اظهار کرد: می‌توان قرادادهایی سازمانی برای توانمندسازی و  اشتغال خانگی منعقد کرد تا مددجدیان بیشتری بهره ببرند.

وی با تاکید بر آموزش اشتغال و ایجاد تفکر کارآفرینی، افزود: در راستای یکسان‌سازی رویه‌ها مطابق با اهداف برنامه‌های جهاددانشگاهی در امر استانداردسازی فعالیت‌های آموزشی، دستورالعمل تخفیف شهریه دوره‌های آموزشی کوتاه مدت ابلاغ شده و در راستای کمک به مدیریت اقتصاد خانوار در بخش هزینه‌های آموزشی این اقدام را رقم زدیم. 

سیدکاشی از تخفیف ۱۰ درصدی برای کارمندان دولت خبر داد و بیان کرد: تمامی کارکنان، اعضای هیأت علمی دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی، پژوهش و فناوری و مدارس علوم دینی، اعم از دولتی و غیر دولتی و بستگان آن‌ها و کلیه فرهنگیان و بستگان آن‌ها از ۲۰ درصد تخفیف شهریه برخوردار هستند. 

وی با بیان اینکه مدرسین مراکز واحد خراسان جنوبی و بستگانشان از ۳۰ درصد تخفیف برخوردارند، افزود: تمامی دانشجویان دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی و طلاب مدارس علوم دینی، اعم از دولتی و غیر دولتی با ارائه کارت دانشجویی معتبر از ۲۰ درصد تخفیف برخوردار شده؛ همچنین دانش‌آموزان ممتاز با معدل حداقل ۱۷.۵ در مقطع متوسطه دوم، حداقل ۱۸.۵ در مقطع متوسطه اول و با رتبه خیلی خوب در مقطع دبستان، با ارائه مدرک معتبر می‌توانند از ۱۵ درصد تخفیف استفاده کنند. 

وی با بیان اینکه تمامی افراد تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) و سازمان بهزیستی نیز از ۳۵ درصد تخفیف برخوردار خواهند شد، تصریح کرد برای افرادی که متقاضی تقسیط شهریه هستند، یک سوم شهریه به صورت نقدی و الباقی طی ۳ چک یک‌ماهه یا یک چک دوماهه اخذ می‌شود؛

وی با بیان اینکه در صورت انعقاد قرارداد یا تفاهم‌نامه سازمانی، تخفیف‌های ارائه شده مطابق قرارداد لحاظ خواهد شد.

محمد عرب، رییس کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان جنوبی نیز در این نشست گفت: تا پایان سال گذشته بیش از ۶ هزار و ۵۰۰ فرصت شغلی برای مددجویان زیرپوشش این نهاد حمایتی در استان ایجاد شد.

وی با بیان اینکه دولت با کمکی که در حوزه اشتغال داشت پرداخت تسهیلات اشتغال را تا دهک پنجم به کمیته امداد واگذار کرد، افزوود: ۳۹ درصد تسهیلات پرداختی در روستاها و ایجاد اشتغال روستایی است و همین تسهیلات پرداختی بسیار گره گشا بوده است.

عرب با بیان اینکه یکی از بحث‌های بسیار مهم در این نهاد توانمندسازی مددجویان است، اظهار کرد: آمادگی انعقاد تفاهم نامه در این زمینه را با جهاددانشگاهی داریم.

سپیده قلندری اسفدن، سردبیر خبرگزاری ایسنا نیز در این جلسه از اعلام آمادگی برای برگزاری دوره آموزشی برای مددکاران کمیته امداد خبر داد و یادآور شد: معرفی مددجویان شاخص و کارآفرین نیز باید مورد توجه قرار گیرد.

text to speech icon