انعقاد تفاهم نامه همکاری بین جهاددانشگاهی خراسان جنوبی و مرکز آموزش کشاورزی استان

۰۱ خرداد ۱۴۰۲ | ۱۶:۵۴ کد : ۵۷۳۶۸ پژوهشی
تعداد بازدید:۴۵۹
تفاهم‌نامه همکاری بین جهاددانشگاهی خراسان جنوبی و مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان، به منظور کاربردی سازی تحقیقات علمی و پژوهشی منعقد شد.
انعقاد تفاهم نامه همکاری بین جهاددانشگاهی خراسان جنوبی و مرکز آموزش کشاورزی استان

به گزارش روابط عمومی جهاد دانشگاهی خراسان جنوبی، به منظور مشارکت، تبادل و بهره‌مندی از خدمات، تخصص‌های علمی، پژوهشی و فنی متقابل برای اجرای طرح پژوهشی "شناسائی گونه و تعیین موقعیت تبارزایشی گونه زرشک بی دانه بر اساس ترکیب خصوصیات ریخت شناختی و داده‌های مولکولی" در خراسان جنوبی، تفاهم‌نامه همکاری بین جهاددانشگاهی خراسان جنوبی و مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان، امروز یکشنبه یکم خردادماه با حضور مسئولان این دو مجموعه به امضا رسید.

این تفاهم نامه دو ساله در ۸ ماده و دو نسخه تنظیم و در دفتر ریاست جهاددانشگاهی استان به امضای طرفین رسید.

سیدمحمدحسین سیدکاشی، رئیس جهاددانشگاهی خراسان جنوبی، در این نشست اظهار کرد: معرفی و ثبت محصولات فراسودمند فرموله شده بر پایه عناب، زرشک و زعفران یکی از اقدامات قابل توجه در مجتمع تحقیقات گیاهان دارویی استان است که می‌تواند سهم قابل توجهی در کاهش خام فروشی این سه محصول استراتژیک استان داشته باشد.

وی با بیان اینکه کار ما در این مجتمع تولید دانش فنی فرآورده‌هایی است که از زرشک و عناب به دست می‌آید، بیان کرد: فعالیت‌های این مرکز سهم قابل توجهی در افزایش رغبت کشاورزان به تولید داشته و بستری برای تهیه محصولات سالم در استان فراهم کرده است.

علیرضا مقری فریز، رئیس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی خراسان جنوبی نیز با اشاره به فعالیت‌های این مرکز، افزود: ارتقای عملکرد کشوری و انجام تحقیقات تقاضا محور و ترویج و انتقال دانش به مزارع و انجام آموزش‌های متناسب از اهم وظایف مرکز تحقیقات بوده که باعث شده در ارزیابی‌های ملی همواره حائز رتبه های برتر شویم.

وی با اشاره به معرفی دو رقم عناب ماژان و سیوجان و تجاری سازی و فروش رقم عناب در سطح کشور، تصریح کرد: تالیف و ترجمه بیش از 20 عنوان کتاب در حوزه‌های مختلف و چاپ اطلس ذخایر ژنتیکی محصولات باغی استان و کاربردی سازی تحقیقات علمی از جمله اقدامات بوده است.

رئیس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی خراسان جنوبی با بیان اینکه عملکرد تولیدات این مرکز براساس ارزیابی‌ها بین 2 الی 3 برابر متوسط عملکرد تولیدکنندگان برتر استانی است، یادآور شد: امیدواریم این تفاهم‌نامه فصل مشترکی برای انجام اقدامات مطلوب تر و عملکرد بهتر باشد تا بتوانیم با استفاده بهینه از منابع آب و خاک و نهاده‌ها عملکرد مناسبی در سطح استان داشته باشیم.

text to speech icon