با حضور معاون فرهنگی جهاددانشگاهی کشور؛

افتتاحیه جشنواره منطقه ای شعر ابن حسام در خوسف برگزار شد

۰۷ اسفند ۱۳۹۷ | ۰۸:۵۹ کد : ۵۵۸۴ فرهنگی
تعداد بازدید:۱۰۴۳
افتتاحیه جشنواره منطقه ای شعر ابن حسام با حضور دکتر علیزاده، معاون فرهنگی جهاددانشگاهی کشور، مدیر کل دفتر برنامه ریزی و توسعه فرهنگی جهاددانشگاهی کشور و مسئولان استانی در شهرستان خوسف برگزار شد.
افتتاحیه جشنواره منطقه ای شعر ابن حسام در خوسف برگزار شد

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی خراسان حنوبی روز گذشته، 6 اسفندماه افتتاحیه جشنواره منطقه ای شعر ابن حسام با حضور دکتر علیزاده، معاون فرهنگی جهاددانشگاهی کشور، مدیر کل دفتر برنامه ریزی و توسعه فرهنگی جهاددانشگاهی کشور و مسئولان استانی در شهرستان خوسف برگزار شد.

دکتر علیزاده در دیدار با آیت الله عبادی نماینده ولی فقیه  خراسان جنوبی به اهم فعالیت های فرهنگی جهاددانشگاهی پرداخت.

جهاد علمی و فرهنگی بالاترین ارزش را دارد

آیت الله عبادی اظهار کرد: اصولاً جهاد یک امر ارزشی و عبودیتی است و ضرورت دارد اما در طبقه بندی، جهاد علمی و فرهنگی بالاترین ارزش را دارد.

وی با اشاره به کیفیت خوب برنامه‌های فرهنگی جهاد دانشگاهی با تاکید بر جوانان، افزود: امام خمینی(ره) بر توجه به جوانان بسیار تاکید می‌کردند.

امام جمعه بیرجند بیان کرد: جوانان ممکن است کم تجربه باشند و تقلیدهای حساب نشده در آنان رسوخ پیدا کند اما عدالت خواه بوده، نسبت به جامعه احساس مسئولیت می‌کنند و آرمان‌های بلندی دارند.

عبادی با بیان اینکه جهاد در همه مکان‌ها در مقام قرب خداوندی در دسته بندی جزء رده‌های ارزشمند است، تصریح کرد: اصولاً ریلی که بشر می‌تواند روی آن حرکت کند علم است.

وی با بیان اینکه ایمان صحیح به علم جهت می‌دهد و انقلاب اسلامی همین کار را باید انجام دهد، اظهار کرد: انقلاب اسلامی در این چهل سال موفقیت‌ها و آسیب‌های بزرگی را تجربه کرده است.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی بیان کرد: در گام دوم انقلاب باید حرکت جهادی انجام شده و کم تفاوتی‌ها را جبران کنیم و هر قشری از جامعه وظیفه خود را در این راه باید انجام دهد.

عبادی با بیان اینکه تجربیات علمی، فرهنگی و سیاسی جهاد دانشگاهی برای نسل جوان بسیار پرتحرک است، خاطرنشان کرد: کسب تجربه گذشتگان می‌تواند به دانش نسل جوان بسیار موثر باشد.

وی با اشاره برگزاری جشنواره ابن حسام خوسفی در استان توسط جهاددانشگاهی خراسان جنوبی، یادآور شد: ابن حسام خوسفی شخصیتی بامعرفت داشت که این امر جدای از اشعار مذهبی او بااهمیت است.

ابن حسام خوسفی بهترین برند در حوزه فرهنگی است

محمد شفیعی، فرماندار خوسف، اظهار کرد: نتوانستیم از افرادی مانند ابن حسام خوسفی آن چنان که شایسته است، استفاده کنیم.
وی بیان کرد: اگر به دنبال برند فرهنگی برای استان هستیم ابن حسام خوسفی بهترین برند در حوزه فرهنگی است.
فرماندار خوسف با بیان اینکه امیدواریم بهتر بتوانیم از این ظرفیت استان بهره ببریم، افزود: باید دستگاه‌های متولی فرهنگ برای معرفی برندهای فرهنگی تلاش کنند
شفیعی یادآور شد: امیدواریم این ظرفیت‌ها به مردم کشور بهتر معرفی شوند.

بازدید معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی کشور از دفتر ایسنا در دانشگاه بیرجند

حمید مرادی، معاون فرهنگی جهاددانشگاهی خراسان‌جنوبی در بازدید معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی کشور و مدیر کل دفتر برنامه ریزی و توسعه فرهنگی جهاددانشگاهی کشور از دفتر خبرگزاری ایسنا در دانشگاه بیرجند اظهار کرد: حضور این خبرگزاری در دانشگاه بیرجند موجب انعکاس دقیق و سریع اخبار دانشگاهی است.

وی افزود: با توجه به قابلیت‌های حوزه معاونت فرهنگی جهاددانشگاهی برگزاری کارگاه‌ها و دوره‌های آموزشی برای دانشجویان علاقه مند در عرصه خبر از سوی این خبرگزاری در دانشگاه بیرجند صورت گرفته و این روند دنبال خواهد شد.   

معاون فرهنگی جهاددانشگاهی خراسان‌جنوبی یادآور شد: این دوره‌ها برای دانشجویان در عرصه فعالیت نشریات دانشجویی و همچنین تجربه حرفه خبرنگاری در دوره طلایی دانشجویی مثمر ثمر خواهد بود.  

text to speech icon