سرپرست جدید مرکز علمی کاربردی جهاددانشگاهی بیرجند معارفه شد

۲۰ فروردین ۱۴۰۲ | ۲۰:۱۱ کد : ۵۵۷۴۷ آموزشی
تعداد بازدید:۵۲۸
مراسم تقدیر و معارفه سرپرست مرکز علمی کاربردی جهاددانشگاهی بیرجند امروز، ۲۰ فروردین‌ماه در محل جهاددانشگاهی استان برگزار شد.
سرپرست جدید مرکز علمی کاربردی جهاددانشگاهی بیرجند معارفه شد

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی خراسان جنوبی، سیدمحمدحسین سیدکاشی، رئیس جهاددانشگاهی خراسان جنوبی در این مراسم اظهار کرد: مرکز علمی کاربردی جهاددانشگاهی بیرجند یکی از باسابقهترین مراکز فعال در سطح استان است.

وی ادامه داد: این مرکز  با هدف تربیت و ارتقاء سطح مهارت نیروی انسانی متخصص و مورد نیاز در سال 1382 با پذیرش 18 دانشجو در رشته مترجمی زبان انگلیسی فعالیت خود را آغاز نمود.

رئیس جهاددانشگاهی خراسان جنوبی عنوان کرد: در حال حاضر ماموریت این مرکز آموزشی ارائه آموزش های لازم در حوزه های فرهنگ و هنر، صنعت، مدیریت و خدمات اجتماعی و کشاورزی در دو مقطع کاردانی و کارشناسی است.

حبیب آتش‌روز، سرپرست دانشگاه جامع علمی کاربردی خراسان جنوبی نیز گفت: ماموریت دانشگاه علمی کاربردی اجرای آموزش‌های مهارتی‌ است.

وی با اشاره به اینکه نقش آموزش های مهارتی باید بیش از پیش پررنگ شود تا بتوان در مسیر تحقق شعار سال حرکت کرد، افزود: راه نجات از بیکاری توجه به آموزش‌های اشتغال محور است.

سرپرست دانشگاه جامع علمی کاربردی خراسان جنوبی با اشاره به برگزای اردوهای راهیان پیشرفت بیان کرد: اردوی راهیان پیشرفت با هدف امید آفرینی، معرفی دستاورد‌های کشور و ایجاد انگیزه در دانشجویان برای حل مسائل برگزار می‌شود. وی افزود: در این برنامه دانشجویان طی یک تا چند روز از دستاورد‌ها و پیشرفت‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در نقاط مختلف بازدید می‌کنند.

نرگس معصومی مفرد، سرپرست مرکز علمی کاربردی جهاددانشگاهی بیرجند نیز در این جلسه گفت: افزایش تعداد دانشجو در دوره های مقطع دار و پرداختن جدی به دوره های مهارتی و تک‌درس و انجام فعالیتهای فاخر فرهنگی از جمله برنامه های پیش بینی شده برای مرکز است. همچنین افزایش سطح تعاملات سازنده و مفید با واحد استانی دانشگاه جامع علمی کاربردی، موسسه آموزش عالی علمی کاربردی جهاددانشگاهی و سایر سازمان های متولی از جمله برنامه های پیش بینی شده برای مرکز است. 

علیرضا معصومی، رییس سابق مرکز علمی کاربردی جهاد دانشگاهی بیرجند با اشاره به فعالیت های انجام شده در مرکز بیان کرد:  تربیت نزدیک به ۳۰۰۰ دانشجو در مقاطع کاردانی و کارشناسی با درصد اشتغال ۷۵٪ در طول دوره ۱۰ ساله، کسب رتبه مرکز برتر فرهنگی در بین مراکز علمی کاربردی استان در سال 1394، کسب رتبه مرکز برتر علمی کاربردی استان در ارزیابی‌های سالیانه دانشگاه جامع علمی کاربردی در سالهای ۹۸، ۹۹ و ۱۴۰۱، راه اندازی اولین مرکز نوآوری و شکوفایی با موضوع عناب در بین مراکز علمی کاربردی استان در سال ۱۳۹۹ و مرکز ارائه دوره‌های کوتاه مدت تک درس علمی کاربردی در بین سایر مراکز علمی کاربردی از اقدامات صورت گرفته در طول تصدی ریاست مرکز علمی کاربردی جهاددانشگاهی بیرجند بوده است.

وی ادامه داد: استقرار مرکز آزمون جهاد دانشگاهی در مرکز علمی کاربردی و برگزاری نزدیک به ۱۲ آزمون استخدامی هماهنگ کشوری در سطح استان خراسان جنوبی از دیگر فعالیت های انجام شده در مرکز است.

text to speech icon