ارائه طرح شکلات فراسودمند عناب در رویداد تجاری سازی «تانا تا ثریا»

۰۹ اسفند ۱۴۰۱ | ۲۰:۵۱ کد : ۵۴۵۱۹ پژوهشی
تعداد بازدید:۵۰۹
اولین رویداد تجاری‌سازی «تانا تا ثریا» به همت بسیج علمی پژوهشی خراسان جنوبی و با مشارکت دستگاه های اجرایی، دانشگاه‌ها و جهاددانشگاهی برگزار شد.
ارائه طرح شکلات فراسودمند عناب در رویداد تجاری سازی «تانا تا ثریا»

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی خراسان جنوبی، اولین رویداد تجاری‌سازی و سرمایه‌گذاری برای طرح‌های فناور و ارائه نیازهای فناورانه صنعت با عنوان «تانا تا ثریا» به همت بسیج علمی پژوهشی خراسان جنوبی و با مشارکت دستگاه‌های اجرایی، دانشگاه‌ها و جهاددانشگاهی آغاز به کار کرد.

ارائه ۱۰ طرح اولویت‌دار به صورت کنفرانسی، مذاکرات سرمایه‌گذاری، برپایی نمایشگاه از محصولات دانش‌‌بنیان و ارائه نیازهای اولویت‌دار فناورانه صنعت از برنامه‌های این رویداد است.

شکلات فراسودمند عناب از جمله طرح‌هایی بود که توسط ساره حسینی عضو گروه پژوهشی تولید و فراوری گیاهان استراتژیک جهاد دانشگاهی خراسان جنوبی در این رویداد ارائه شد.

وی اظهار کرد: بروز عوارض حاصل از چاقی مانند بیماری‌های قلبی و عروقی، افسردگی و دیابت طی مصرف شکلات و شیرینی، عوارض شیرین‌کننده‌های مصنوعی موجود در شکلات‌های رژیمی، قیمت بالای محصولات بدون شکر وارداتی، عدم فراوری میوه عناب و خام فروشی از جمله موارد بیان مسئله در این طرح بود.

عضو گروه پژوهشی تولید و فراوری گیاهان استراتژیک جهاد دانشگاهی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه حجم بازار فراورده‌های فراسودمند در سال۲۰۱۷ به ۱ تریلیون دلار افزایش یافته است، بیان کرد: این امر باعث تغییر نگرش شرکت‌های بزرگ تولید کننده شکلات در جهان نسبت به تولید محصولات کم کالری و تغییر فرمولاسیون جهت کاهش استفاده از شکر در فرمولاسیون‌های شکلات شده است.

حسینی یادآور شد: تغییر در فرمولاسیون شکلات و تبدیل آن به محصول کم کالری، علاوه بر افزایش مصرف سرانه شکلات در کشور امکان صادرات این محصولات نیز وجود خواهد داشت.

text to speech icon