با حضور معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی انجام شد؛

پیگیری مسائل مجتمع تحقیقات گیاهان دارویی جهاددانشگاهی استان

۰۳ اسفند ۱۴۰۱ | ۱۱:۱۹ کد : ۵۴۳۳۱ پژوهشی
تعداد بازدید:۶۳۴
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی در مورد پیگیری مسایل مجتمع تحقیقات گیاهان دارویی جهاددانشگاهی استان قول مساعد داد.
پیگیری مسائل مجتمع تحقیقات گیاهان دارویی جهاددانشگاهی استان

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی خراسان جنوبی، دکتر سیدمحمدحسین سیدکاشی رئیس جهاددانشگاهی استان، طی دیداری با معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار، خدمات این نهاد را تشریح کرد.

سیدکاشی اظهار کرد: یکی از بخش‌های مهم فعالیتی جهاد دانشگاهی استان، مجتمع تحقیقات گیاهان دارویی است که تاکنون فعالیت‌های شاخصی را در سطح استانی و کشوری به ثمر رسانده است.

وی با اشاره به اقدامات ویژه این نهاد در تولید فرآورده‌های فراسودمند توسط محققان در این مجتمع، تصریح کرد: نقشه جامع توسعه این مرکز دیده شده، اما این امر نیاز به اعتبارات ویژه دارد.

رئیس جهاددانشگاهی خراسان جنوبی به توافقات صورت گرفته در سال‌های گذشته اشاره کرد و یادآور شد: در مجتمع تحقیقات گیاهان دارویی باید به دنبال فعالیت‌های فناورانه جدید و توسعه فعالیت‌ها باشیم که در این راستا نیازمند حمایت استان هستیم.

گفتنی است، احداث و ساخت مجتمع تحقیقات گیاهان دارویی استان از ابتدای سال 95 در زمینی به مساحت 14 هکتار آغاز شده است، این مجتمع، مرکزی برای بهینه‌سازی و فرآوری تولید گیاهان دارویی، انجام طرح‌های تحقیقاتی محصولات راهبردی و مرکزی برای پشتیبانی پایان‌ نامه‌های دانشجویان و توسعه برندسازی و بازاریابی است.

علیرضا عباس زاده، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی نیز در زمینه پیگیری موارد مطروحه، قول مساعد داد.

text to speech icon