مهارت‌های زندگی، اشتغال و کارآفرینی در طرح سرباز ماهر

۲۳ بهمن ۱۴۰۱ | ۱۱:۵۴ کد : ۵۳۸۶۰ آموزشی
تعداد بازدید:۸۵۰
معاون آموزش و کارآفرینی جهاد دانشگاهی خراسان جنوبی از اجرای دوره‌های آموزشی مهارتی برای سربازان استان در قالب طرح سرباز ماهر خبرداد.
مهارت‌های زندگی، اشتغال و کارآفرینی در طرح سرباز ماهر

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی خراسان جنوبی، مجتبی ابراهیمی در کارگاه مهارت آموزش و اشتغال گفت: براساس تفاهم‌نامه ای که بین ستاد کل نیروهای مسلح و وزارت ورزش و جوانان با عنوان طرح «سرباز ماهر» منعقد شده است، سربازان حاضر در پادگان های آموزشی محمد رسول الله(ص) و امام رضا(ع) تحت آموزش‌های مهارتی قرار می‌گیرند.

وی در خصوص محتوای مباحث آموزشی این دوره ها عنوان کرد: در این دوره‌ها، مهارت‌های زندگی، اشتغال و کارآفرینی با محتوای آموزشی از سوی مدرسان دارای مجوز آموزش داده می‌شود.

معاون آموزش و کارآفرینی جهاد دانشگاهی خراسان جنوبی با اشاره به صدور گواهینامه حضور در دوره‌ها، اضافه کرد: این طرح برای 660 نفر از کارکنان وظیفه مرکز آموزشی محمدرسول الله(ص) در دی‌ماه و برای 550 نفر از کارکنان بهمن‌ماه جلسه توجیهی برگزار شد.

گفتنی است؛ طرح سرباز ماهر یا طرح ملی مهارت آموزی کارکنان وظیفه نیروهای مسلح، راهکاری جدید در راستای بهبود روند خدمت سربازی، توسعه اقتصادی و تسهیل‌گری اشتغال است که با هماهنگی دستگاه‌های کشوری و لشکری در کل کشور در حال اجراست.

text to speech icon