برگزاری نشست مشترک استاندار خراسان جنوبی با رییس جهاددانشگاهی/ حمایت از راه‌اندازی مراکز درمان ناباروری و سرطان در این استان

۱۲ بهمن ۱۴۰۱ | ۱۶:۴۴ کد : ۵۳۳۴۳ عمومی
تعداد بازدید:۴۴۶
در نشست مشترک استاندار خراسان جنوبی با رییس جهاددانشگاهی به راه‌اندازی مراکز درمان ناباروری و سرطان پستان در این استان تاکید شد و استاندار از توسعه فعالیت‌های جهاددانشگاهی در این استان حمایت کرد.
برگزاری نشست مشترک استاندار خراسان جنوبی با رییس جهاددانشگاهی/ حمایت از راه‌اندازی مراکز درمان ناباروری و سرطان در این استان

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی خراسان جنوبی، دکترجواد قناعت استاندار خراسان جنوبی در نشست مشترک با دکتر حسن مسلمی نائینی رییس جهاددانشگاهی که با حضور کتر سلمان اسحاقی نماینده مردم قاینات و زیرکوه در مجلس  و برخی از مدیران ارشد این نهاد چهارشنبه 12 بهمن ماه برگزار شد از توسعه فعالیت‌های جهاددانشگاهی در این استان حمایت کرد.

استاندار خراسان جنوبی دراین نشست مشترک اظهار کرد: دولت سیزدهم به دنبال کارهای نو و جدید بوده و این ویژگی بهترین فرصت برای استان‌هایی مانند خراسان جنوبی محسوب می‌شود. 

وی افزود: همراهی و همسویی خوبی در محیط‌های علمی استان ایجاد شده و امید است این روند در جهاددانشگاهی نیز ادامه داشته باشد. 

استاندار خراسان جنوبی بر حفظ فضای تعاملی ایجاد شده در کشور تاکید کرد و گفت: با توجه به گستردگی برنامه‌های پژوهشی و تنوع خدمات جهاددانشگاهی، آمادگی لازم برای پیگیری امور این نهاد وجود دارد. 

دکتر قناعت حمایت‌های ویژه جهاد دانشگاهی از واحد استانی را خواستار شد و ادامه داد: دامنه فعالیتی جهاددانشگاهی و نقشی که این نهاد می‌تواند در توسعه استان داشته باشد بسیار حائز اهمیت است. 

وی افزود: مسیری که این مجموعه تاکنون در خراسان جنوبی دنبال کرده مطلوب بوده، اما باید با هدفگذاری و برنامه‌ریزی درست برای تعالی بیشتر تلاش کرد که زمینه‌های آن فراهم است. 

جهاددانشگاهی کارهایی را انجام می‌دهد که دیگر نهادها از انجام آن ناتوان هستند

دکتر مسلمی نائینی، نیز در این نشست مشترک گفت: جامعه دانشگاهی همواره کمک‌های خوبی به جهاددانشگاهی داشته است. 

وی با اشاره به فلسفه وجودی جهاددانشگاهی، تصریح کرد: اصولا اقداماتی که در این مجموعه انجام می‌شود از آن دست کارهایی است که دیگر نهادها از انجام آن ناتوان هستند. 

وی با اشاره به اقدامات متنوع این مجموعه در حوزه‌های مختلف، ادامه داد: در حوزه سلول‌های بنیادی کارنامه جهاددانشگاهی به شکلی بوده که مورد توجه مقام معظم رهبری نیز واقع شده است. 

رئیس جهاددانشگاهی با بیان اینکه در زمینه پزشکی اقدامات این نهاد، ایران را در دنیا سرآمد کرده است، بیان کرد: اقدامات علمی زنده یاد دکتر کاظمی آشتیانی به عنوان یکی از جهادگران، ایران را در حوزه‌های بین المللی سربلند کرد و این امر حاصل تلاش‌هایی مدیران سابق جهاد از ابتدا تاکنون است. 

دکتر مسلمی نائینی خاطرنشان کرد: اقدامات مهمی در زمینه‌های کشاورزی، مهندسی، دامپروری و علوم انسانی از سوی جهاددانشگاهی در کشور دنبال می‌شود؛ در واقع زمینه‌های مختلف فعالیت در این نهاد وجود دارد که می‌توان در سطح استانی نیز با تفاهم نامه‌هایی بر اساس پتانسیل‌های بومی آن را دنبال کرد. 

وی خبرگزاری ایسنا، مرکز افکار سنجی و سازمان دانشجویان ایران را از مراکز وابسته به جهاددانشگاهی ذکر کرد که در ارتباط با مردم نقش موثری دارند.

وی سفر به استان‌های مختلف را از توصیه‌های رئیس جمهور دانست و یادآور شد: پیگیری‌های لازم در خصوص موارد مطرح شده در جهت بهره گیری از پتانسیل‌های استان صورت می‌پذیرد.

لزوم راه‌ اندازی مراکز ناباروری و پیشگیری از سرطان در خراسان جنوبی

دکتر سلمان اسحاقی نماینده مردم قاینات و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست گفت: جهاد دانشگاهی در ۱۱ استان مرکز ناباروری و پیشگیری از سرطان را فعال کرده و زمینه استقرار چنین مرکزی در خراسان جنوبی هم فراهم است. 

وی افزود: کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی نیز به صورت مستمر بر راه‌اندازی این مرکز نظارت دارد و نیاز به چنین مرکزی چند بار از سوی استاندار خراسان جنوبی در این کمیسیون مطرح شده است. 

دکتراسحاقی تصریح کرد: موافقت با استقرار مرکز ناباروری و پیشگیری و درمان سرطان در خراسان جنوبی می‌تواند خبر بسیار مسرت بخشی برای مردم و دستاورد مهمی در سفر رئیس جهاد دانشگاهی به این استان باشد. 

وی ادامه داد: با رویکرد فعلی دولت، به نظرات کارشناسی و مشاوره دانشجویان و دانشگاهیان اهمیت زیادی داده می‌شود و انتخاب مدیر جهاددانشگاهی استان از جامعه دانشگاهیان نشان از توجه به موضوع علم دارد و از آنجایی که رئیس جدید جهاد دانشگاهی به عنوان یک شخصیت پژوهش‌محور شناخته شده می‌توان به آینده این نهاد امیدوار باشیم. 

دکتر اسحاقی بیان کرد: حمایت دانشگاه نیز در این برهه از زمان مشهود و ملموس‌تر از گذشته بوده است لذا در آینده نزدیک اتفاقات خوبی را می‌توان تصور کرد. 

وی اظهار کرد: حمایت دانشگاه بیرجند به عنوان دانشگاه مادر استان در رشد جهاد دانشگاهی نقش موثری دارد و انتظار می‌رود برای حفظ شان و منزلت جهاد دانشگاهی با درخواست نمایندگان مجلس درخصوص استقرار جهاد دانشگاهی در دانشگاه موافقت شود. 

پیگیری راه‌اندازی مرکز درمان ناباروری و پیشگیری و درمان سرطان پستان در خراسان جنوبی و بررسی راهکارهایی برای توافق جهاددانشگاهی و منابع طبیعی در مورد واگذاری زمین دهکده و مجتمع تحقیقات گیاهان دارویی استان از تصمیمات این نشست بود. 

گفتنی است رییس جهاددانشگاهی در ادامه روز اول سفر خود به استان خراسان جنوبی از مجتمع تحقیقات گیاهان دارویی و این واحد بازدید و نشست صمیمانه‌ای را با اعضای این واحد سازمانی جهاددانشگاهی برگزار می‌کند.

text to speech icon