برگزاری نشست «سردار دلها» در فرهنگسرای ابن حسام جهاددانشگاهی خراسان جنوبی

۱۲ دی ۱۴۰۱ | ۱۴:۰۶ کد : ۵۲۲۹۹ فرهنگی
تعداد بازدید:۳۸۷
به مناسبت دهه بصیرت و میثاق امت با ولایت و سومین سالگرد شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی به همت سازمان دانشجویان جهاد دانشگاهی خراسان جنوبی، شب گذشته ۱۱ دی نشست سردار دلها در فرهنگسرای ابن حسام جهاد دانشگاهی استان برگزار شد.
برگزاری نشست «سردار دلها» در فرهنگسرای ابن حسام جهاددانشگاهی خراسان جنوبی

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی خراسان جنوبی، حمید مرادی، معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی استان با بیان اینکه شهید سلیمانی به درستی مرد میدان و عمل بود، گفت:  این مرد خود را سرباز وطن می‌دانست و ارادت ایشان به مقام معظم رهبری بسیار زیاد بود.

وی ادامه داد: حاج قاسم سلیمانی عارفی کامل بود که در دنیای امروز و شاید تا سال‌ها شخصیتی مانند او را نبینیم؛ او علاقه وافری به شهادت داشت و نمازهای خالصانه و خاضعانه ایشان حکایت از همین امر دارد.

مرادی با اشاره به اینکه علاقه و تعصب شهید حاج قاسم سلیمانی به اهل بیت(ع) زبانزد خاص و عام بود و ایشان ولایت فقیه را تنها نسخه نجات بخش برای اسلام می‌دانست، تصریح کرد: شهید سلیمانی وجود خود را نذر ملت ایران و اسلام کرده بود.

وی با اشاره به ادب حاج قاسم نسبت به خانواده شهدا، یادآور شد: عقیده پاک سردار سلیمانی باعث شد تا ایشان را سردار دل‌ها صدا بزنند چراکه او رنگ خدا را بر هر رنگی ترجیح داد.

مرادی یادآور شد: رسالت ما در حوزه فرهنگی احیای مکتب حاج قاسم و ترویج آن بین دانشجویان است تا افراد زیادی را بتوانیم در این مکتب و در این راه پرورش دهیم.

گفتنی است، محمدحسین خدادوست؛ راوی دفاع مقدس و همرزم شهید حاج قاسم سلیمانی به بیان خاطراتی از عملیات‌های انجام شده در کویر با  فرماندهی سردار حاج قاسم سلیمانی پرداخت.

همچنین محمدحسین محمددوست و سیدمحمود زینلی از شاعران آیینی استان و عزیزالله کارکن دبیر محفل ادبی نهاد کتابخانه‌های عمومی خراسان جنوبی به بیان اشعاری در وصف شهید سردار سلیمانی پرداخته و کتابی در باب زندگی و سلوک حاج قاسم نیز توسط زهرا دلاکه؛ کارشناس کتابخانه امام رضا و خادمیار کانون کتاب و کتابخوانی خدمت رضوی در خراسان جنوبی معرفی شد.

text to speech icon