شصت و یکمین نشست علمی آینده مشاغل و مشاغل آینده؛

تجارت نانوفناوری، از نوآوری تا تحول در آینده بازار غذا

۱۷ آبان ۱۴۰۱ | ۱۲:۴۳ کد : ۵۱۱۵۸ آموزشی
تعداد بازدید:۴۵۲
شصت و یکمین نشست علمی آینده مشاغل و مشاغل آینده با عنوان " تجارت نانوفناوری، از نوآوری تا تحول در آینده بازار غذا" توسط معاونت آموزش و کارآفرینی و با همکاری جهاددانشگاهی خراسان جنوبی برگزار شد.
تجارت نانوفناوری، از نوآوری تا تحول در آینده بازار غذا

ابه گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی خراسان جنوبی، در این وبینار به اهمیت پتانسیل و تجارت نانو فناوری در زمینه های مختلف علمی و کاربردی و به ویژه صنعت غذا در حال حاضر و در آینده نزدیک پرداخته شد.

طیبه شاهی، عضو هیات علمی مجتمع تحقیقات گیاهان دارویی جهاددانشگاهی استان گفت: نانوفناوری مرز جدیدی در تبدیل بخش کشاورزی و غذای متعارف به شکلی نوظهور برای توسعه صنایع غذایی است و به عنوان انقلاب صنعتی بعدی توسط برخی از کارشناسان نامبرده شده است.

وی اظهار کرد:  بازار پر رونق جهانی نانو فناوری زمینه انجام تحقیقات مرتبط و افزایش سرمایه گذاری برای پروژه های تحقیقاتی را برای بسیاری از کشورها ایجاد کرده است.

عضو هیات علمی مجتمع تحقیقات گیاهان دارویی جهاددانشگاهی استان عنوان کرد: عوامل مختلفی از جمله سبک زندگی مدرن، کم تحرکی و بیماری های زمینه ای، افزایش به میان وعده های سالم ولی با طعم مطلوب، مدیریت کالری دریافتی با میان وعده ها، تبدیل سه وعده به 5 میان وعده کوچک ، نیاز به نوشیدنی های انرژی زا و افزایش ضایعات مواد غذایی باعث حضور و ورود نانوتکنولوژی به صنعت مواد غذایی شده است.

شاهی افزود: با توجه به ظرفیت های پیش رونانوفناوری در  صنعت مواد غذایی و ورود شرکت های بزرگ به این تکنولوژی و بازارهای بسیار خوب در این زمینه، آینده نانو فناوری به ویژه کاربردهای غیر مستقیم در مواد غذایی بسیار امید بخش و ارزآور خواهد بود.  

وی یادآور شد: گرچه نانوتکنولوژی چشم‌انداز امیدوارکننده‌ای است و کاربردهای پیشرفته‌ای در صنایع غذایی دارد، اما هنوز تلاش‌هایی برای تحقیقات فشرده در سیستم نانوغذایی و ایجاد آگاهی عمومی برای مصرف‌کنندگان مورد نیاز است.

text to speech icon