به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی صورت گرفت؛

رونمایی از تازه های نشر جهاددانشگاهی خراسان جنوبی

۲۵ آبان ۱۴۰۱ | ۱۴:۴۸ کد : ۵۰۶۹۱ فرهنگی
تعداد بازدید:۴۲۶
در مراسمی با حضور مسئولان جهاددانشگاهی خراسان جنوبی و نهاد کتابخانه‌های عمومی استان، از سه کتاب منتشر شده در سازمان انتشارات جهاد دانشگاهی رونمایی شد.
رونمایی از تازه های نشر جهاددانشگاهی خراسان جنوبی

 به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی خراسان جنوبی، مهدی ابراهیمی سرپرست جهاددانشگاهی خراسان جنوبی امروز، 25 آبان ماه در مراسم رونمایی از تازه ترین کتاب های چاپ شده سازمان انتشارات جهاددانشگاهی استان گفت:  اگر بخواهیم کشوری توسعه یافته داشته باشیم باید برای ارتقای فرهنگ تلاش کنیم و کتاب و کتابخوانی در ارتقای فرهنگ اثربخش است.

ابراهیمی با اشاره به گستردگی خدمات جهاد دانشگاهی در حوزه‌های مختلف در سطح استان گفت: جهاددانشگاهی می‌تواند به واسطه خبرگزاری‌های ایسنا و ایکنا در ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی نقش مؤثر و مهمی داشته باشد.

وی با تاکید بر سرمایه گذاری روی کودکان برای ترویج کتابخوانی بیان کرد: اولویت سازمان انتشارات جهاددانشگاهی خراسان جنوبی در چاپ کتاب، معرفی ظرفیت ها و پتانسیل های استان است؛ که برای نمونه با توجه به اهمیت گیاهان دارویی در استان کتاب «دانش بومی و کاربردهای درمانی گیاهان دارویی خراسان جنوبی» به چاپ رسیده است.

سرپرست جهاددانشگاهی خراسان جنوبی با بیان اینکه ترویج کتابخوانی، شاه کلید حل بسیاری از موضوعات است، تصریح کرد: استفاده از فرهنگ کتابخوانی، راهکاری ساده، عملیاتی و مقرون به صرفه بوده و تاثیر بسزایی در نسل آینده خواهد داشت.

 علی ظهوری، نماینده اداره کل کتابخانه‌های عمومی خراسان جنوبی نیز در این مراسم وجه اشتراک بین کتابخانه‌های عمومی و جهاددانشگاهی را انجام فعالیت‌های فرهنگی، تولید و نشر علم و برآورده کردن نیازهای اطلاعاتی و علمی جامعه عنوان کرد.

وی بیان کرد: کتاب و کتابخانه مجموعه ارزشمندی را شکل می‏ دهد که می ‏تواند در راه شکوفایی و بالندگی افراد و جوامع نقش سازنده‏ای ایفا کند.

ظهوری با بیان اینکه لازم است برای اثرگذاری فعالیت‌ها، وارد حوزه نقد با حضور مولفان و نویسندگان شویم که با همکاری این دو نهاد امکان پذیر است، تصریح کرد: باید دانایی وارد فرهنگ عامه شود .

گفتنی است در این مراسم از سه کتاب «دانش بومی و کاربردهای درمانی گیاهان داوریی خراسان جنوبی»، « پرتوی نو به معادلات دیفرانسیل معمولی» و « مبانی و کاربرد میکرواینورتر فتوولتائیک» که در سازمان انتشارات جهاددانشگاهی استان منتشر شده است، رونمایی شد.

text to speech icon