دوره آموزشی "تربیت پرستار کودک در منزل" برگزار می‌شود

۰۱ بهمن ۱۳۹۷ | ۰۸:۲۳ کد : ۴۸۱۵ آموزشی
تعداد بازدید:۲۹۶۰
معاون آموزشی جهاددانشگاهی خراسان جنوبی گفت: معاونت آموزشی جهاد دانشگاهی با همکاری دفتر امور بانوان و خانواده استانداری خراسان جنوبی اقدام به تدوین دوره آموزشی "تربیت پرستار کودک در منزل" و اخذ مجورهای لازم به مدت ۸۰ ساعت کرده است.
دوره آموزشی "تربیت پرستار کودک در منزل" برگزار می‌شود

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی خراسان جنوبی، مجتبی ابراهیمی اظهار کرد: رویکرد حوزه معاونت آموزشی درسال ۹۷ این بوده که آسیب‌های اجتماعی را شناسایی کرده و برای برطرف کردن آن و یا جلوگیری از آثار مخرب آن در آینده دوره آموزشی طراحی کند.

وی با بیان اینکه این دوره‌ها با هدف ارتقا سطح آگاهی افراد شکل می‌‌گیرد، افزود: با انجام بررسی‌های میدانی و با بهره گیری از نظرات صاحب نظران حوزه روانشناسی، خانواده، نظامی و انتظامی به این موضوع رسیدیم که مقوله نگهداری از فرزند بسیار حائز اهمیت است.

معاون آموزشی جهاددانشگاهی خراسان جنوبی بیان کرد: طی بررسی‌ها مشخص شد که در بیشتر خانواده‌ها به جهت مدیریت کردن هزینه‌های زندگی، والدین بیرون از منزل کار می‌کنند که این امر باعث می‌شود موضوع نگهداری از فرزندان خردسال برای آنان تبدیل به دغدغه‌ای جدی شود.

ابراهیمی اظهار کرد: در صحبت با متولیان سازمان‌های مرتبط به این مقوله رسیدیم که مسئله نگهداری از فرزند تبدیل به دغدغه شده و خانواده ‌ها بیشتر به این جنبه توجه می‌کنند که تنها فردی از فرزندشان در ساعاتی از روز نگهداری کند اما غافل از اینکه صرفا نگهداری از فرزند خردسال بخش بسیار کوچکی از این دغدغه را کاهش می ‌دهد.

وی ادامه داد: به عقیده روانشناسان، شکل گیری آینده یک کودک در سنین خردسالگی و معمولا در سن زیر چهار سال شکل می‌گیرد لذا این مقطع از زندگی بسیار حساس است.

معاون آموزشی جهاددانشگاهی خراسان جنوبی بیان کرد: سرماخوردگی های طولانی مدت و حساسیت‌های محتلف نیز یکی از عوارض نگهداری کحودکان در مهدهای کودک است اما  کودکانی که در منزل توسط یک پرستار نگهداری می  شوند با این مشکلات دست به گریبان نیستند.

ابراهیمی با بیان اینکه باید درنظر داشت صرفا نگهداری چند ساعته کودک چاره ساز نیست، افزود: مسائلی از قبیل تغذیه و بهداشت صحیح شامل؛ بهداشت جسمی و روانی کودک، شناخت درست اولیه از بیماری‌های کودکان، آشنایی با ایمنی و کمک‌های اولیه، مراقبت از نوزاد و مهارت‌های فرزندپروری، آشنایی با اختلالات کودکان، موارد آموزشی مخصوص هر سن، موضوعات هنر و پرورش خلاقیت کودک، درک درست از شیوه صحیح بازی با کودک، رشد درست شخصیت کودک و موارد دیگر را نمی‌توان از یک فرد که صرفا مسئولیت نگهداری کودک را برعهده دارد و آموزش‌های لازم را ندیده است انتظار داشت.

وی بیان کرد: در راستای ارائه این آموزش ‌‌ها، معاونت آموزشی جهاد دانشگاهی با همکاری دفتر امور بانوان و خانواده استانداری خراسان جنوبی اقدام به تدوین دوره آموزشی "تربیت پرستار کودک در منزل" و اخذ مجورهای لازم به مدت ۸۰ ساعت کرده است.

معاون آموزشی جهاددانشگاهی خراسان جنوبی تصریح کرد: در این دوره، موارد آموزشی توسط اساتید مجرب دانشگاهی و کارشناسان ارشد دستگاه‌های اجرایی به افراد آموزش داده شده و امید می‌رود که بتوانیم افرادی را تربیت کنیم که دغدغه جامعه استان را از این حیث مرتفع سازند.

ابراهیمی یادآور شد: علاقمندان می ‌توانند برای ثبت‌نام به سامانه  jdroyesh.ir/rooyeshkhj  مراجعه کرده و یا جهت کسب اطلاعات بیشتر به صورت حضوری به جهاد دانشگاهی بیرجند مراجعه و یا با شماره‌ ۳۲۲۱۹۰۰۱تماس حاصل کنند.

text to speech icon

کلید واژه ها: دوره آموزشی تربیت پرستار کودک در منزل جهاددانشکاهی خراسان جنوبی