بازدید سرپرست جهاددانشگاهی خراسان جنوبی از خبرگزاری ایرنا

۲۰ مرداد ۱۴۰۱ | ۱۲:۵۳ کد : ۴۷۴۲۰ عمومی
تعداد بازدید:۴۹۷
سرپرست جهاددانشگاهی خراسان جنوبی به مناسبت روز خبرنگار ضمن بازدید از خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران(ایرنا)، از خبرنگارانی که با مجموعه جهاددانشگاهی همکاری دارند، تجلیل کرد.
بازدید سرپرست جهاددانشگاهی خراسان جنوبی از خبرگزاری ایرنا

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی خراسان جنوبی، دکتر مهدی ابراهیمی، سرپرست جهاد دانشگاهی استان به همراه مدیر روابط عمومی واحد با حضور در خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) خراسان جنوبی که به مناسبت گرامیداشت روز خبرنگار انجام شد، گفت: این مجموعه شعار «جهاد دانشگاهی، زیست‌بوم نوآوری نخبگان ایران» را در دستور کار دارد و در استان به دنبال ایجاد زیست‌بوم نوآوری گیاهان دارویی راهبردی خراسان جنوبی هستیم.

وی ادامه داد:  هدف از ایجاد این زیست‌بوم، شناسایی، حمایت و تبدیل ایده‌های نوآورانه و دانش‌بنیان به ابزاری برای رفع نیازهای کاربردی گیاهان دارویی و محصولات استراتژیک است.

دکتر ابراهیمی با اشاره به اینکه براساس این شعار، تصمیم داریم نخبگان حوزه‌های مختلف را در مجموعه جهاد دانشگاهی گرد هم آوریم که مختص حوزه‌های پژوهشی نیست و سایر حوزه‌ها را نیز شامل می‌شود، اظهار کرد: در کلان کشور ماموریت هایی به جهاد دانشگاهی واگذار شده است و ما با توجه به ماموریتی که در استان داریم بر موضوعات مهم استان متمرکز شده ایم.

سرپرست جهاددانشگاهی استان ادامه داد: اخیرا اولین جلسه با گروهی از نخبگان بخش کشاورزی استان را برگزار کردیم. همچنین در حوزه جهاد تبیین به عنوان یک موضوع مورد تاکید بصورت جدی فعالیت خواهیم کرد.

ابراهیمی گفت: در این زیست‌بوم شبکه‌ای از نوآوران دانشگاهی و غیر دانشگاهی را ایجاد خواهیم کرد تا در نهایت برای رفع موانع و ارائه راهکارهای عملیاتی اقدام شود.

وی با تاکید بر اینکه اتکای جهاد دانشگاهی به نیروی انسانی آن است افزود: سرمایه اصلی استان خراسان جنوبی به‌رغم همه محدودیت‌ها، داشتن نیروی انسانی متخصص و مستعد است.

سرپرست جهاد دانشگاهی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه این نهاد برآمده از انقلاب اسلامی منشا تحولات و تغییرات بوده است گفت: جهاد دانشگاهی از معدود نهادهایی است که ساعت کاری در آن معنایی ندارد و همکاران به‌صورت جهادی پای کار هستند.

دکتر ابراهیمی با اشاره به ساختار چند بعدی جهاد دانشگاهی اضافه کرد: در حوزه آموزش و پژوهش مشغول به فعالیت هستیم و در سطح کشور به آموزش‌های این حوزه اتکا می‌شود.

وی عنوان کرد: ساختار جهاد دانشگاهی به گونه‌ای است که اجازه نوآوری و پیاده سازی ایده ها به جهادگران داده می شود و این موضوع یکی از دلایل اصلی موفقیت های جهاد دانشگاهی بوده است.

سرپرست جهاد دانشگاهی خراسان جنوبی گفت: جهاد دانشگاهی ساختاری کاملا پویا دارد و تلاش داریم این پویایی را در جهت انجام ماموریت های دشوار بکار گیریم.

رسول محمدحسنی، رییس ایرنا خراسان جنوبی نیز در این دیدار گفت: جهاددانشگاهی نهادی است که بعد از پیروزی انقلاب اسلامی تشکیل شده‌است و از زمان تشکیل، یک نهاد موثر در بیشتر زمینه‌ها بوده و شاهد عملکرد خوبی از این نهاد در حوزه‌های مرتبط با فعالیت آن بوده‌ایم.
وی ادامه داد: فعالیت‌های جهاددانشگاهی در جامعه فعالیت‌های تاثیرگذاری برای عموم جامعه است.
محمدحسنی با اشاره به برگزاری دوره های آموزشی ویژه خبرنگاران توسط جهاددانشگاهی با توجه به سابقه فعالیت های فرهنگی و آموزشی در این نها،د یادآور شد: رسانه های استان نیازمند آسیب شناسی هستند و جهاددانشگاهی به عنوان یک نهاد علمی - تحقیقاتی می توانند در این حوزه ورود کند.

text to speech icon