ورود تولیدات متقاضیان طرح توسعه مشاغل خانگی به بازار

۲۷ دی ۱۳۹۷ | ۰۹:۰۰ کد : ۴۷۳۸ اشتغال
تعداد بازدید:۱۳۹۶
دبیر طرح ملی توسعه مشاغل خانگی در جهاددانشگاهی خراسان جنوبی گفت: طرح ملی الگوی نوین توسعه مشاغل خانگی به فاز بازاریابی رسیده و متقاضیان در حال اتصال به بازار هستند.
ورود تولیدات متقاضیان طرح توسعه مشاغل خانگی به بازار

 به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی خراسان جنوبی، مجتبی ابراهیمی، 26 دی، در دیدار با رییس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی فردوس، مدیران دستگاه‌های اجرایی و صاحبان مجتمع‌های تولیدی این شهرستان، با تشریح ابعاد اجرایی این طرح، اظهار کرد: طرح ملی توسعه مشاغل خانگی در سه فاز شناسایی مزیت‌‌ها، توانمندسازی و اتصال بازار فعالیت می‌کند.

وی افزود: در فاز اول این طرح مشاغل مزیت دار با موفقیت شناسایی شدند و چرخه زنجیره کسب و کار برای هر کدام از مشاغل مزیت دار شکل گرفته است که مقرر است متقاضی مستقل به پشتیبان استانی و سپس به برند ملی وصل شده و به این صورت شبکه مشاغل شکل بگیرد.

مدیر طرح ملی توسعه مشاغل خانگی در جهاددانشگاهی خراسان جنوبی ضمن تشکر از راهنمایی‌ها و نظارت خوب اداره کل کار استان به عنوان کارفرمای پروژه، ادامه داد: در ادامه این طرح، جهاددانشگاهی استان، برنامه ریزی برای آموزش‌ها و مشاوره‌های عمومی و تخصصی را برای متقاضیان در دستور کار خواهد داشت.

ابراهیمی بیان کرد:   آموزش‌های عمومی شامل؛ شناخت طرح مشاغل خانگی، شناخت بازار، ، مفاهیم ایده پردازی، نحوه راه اندازی کسب و کار، زنجیره ارزش، فروش و بازاریابی و مفاهیم کسب و کار مشاغل خانگی است که بیشتر در قالب مجازی و در بستر IT انجام می‌شود.

وی اظهار کرد: آموزش‌های تخصصی نیز با توجه به سطح متقاضیان از جمله ماهر، نیمه ماهر و آموزش ندیده از طریق پشتیبان استانی به صورت رایگان انجام می‌گیرد.

مدیر طرح ملی توسعه مشاغل خانگی در جهاددانشگاهی خراسان جنوبی یادآور شد: پس از طی کردن این آموزش‌ها و رسیدن متقاضیان به سطح مطلوب مدنظر، تولید محصول زیر نظر پشتیبان شکل می‌گیرد چراکه باید تولیدات به صورت استاندارد شده و با کیفیت‌های از قبل مشخص شده انجام گیرد.

ابراهیمی ادامه داد: در این طرح، مشاغل خانگی مزیت‌دار یعنی مشاغل سازگار با پتانسیل، منابع و فرهنگ منطقه شناسایی می‌شوند.

وی از مدیران و مسؤولان درخواست کرد تا نیازهای خود را در ارتباط با البسه نیروی کار اعلام کنند تا انجام این نیازها با معیارهای مشخص توسط پشتیبانان مشاغل خانگی و با بهره گیری از ظرفیت متقاضیان ثبت‌نام شده در طرح ملی الگوی نوین توسعه مشاغل خانگی انجام شود و با این طرح به توسعه اشتغال شهرستان در زمینه پوشاک کمک شود.

در این جلسه تعدادی از مدیران مجتمع‌های تولیدی و همچنین نماینده شهرداری فردوس و شهردار اسلامیه برای تامین لباس کار نیروهای زیرمجموعه از طریق پشتیبانان مشاغل خانگی در شهرستان فردوس اعلام آمادگی کردند.

 

text to speech icon

کلید واژه ها: تولیدات بازاریابی مشاغل خانگی