سرپرست جهاد دانشگاهی خراسان جنوبی:

تبلیغات و برندسازی؛ حلقه مفقوده در معرفی محصولات مزیت دار استان

۰۲ مرداد ۱۴۰۱ | ۱۶:۵۳ کد : ۴۶۶۵۱ پژوهشی
تعداد بازدید:۴۴۳
سرپرست جهاددانشگاهی خراسان جنوبی اظهار کرد: تبلیغات و برندسازی حلقه مفقوده در معرفی محصولات مزیت دار استان است.
تبلیغات و برندسازی؛ حلقه مفقوده در معرفی محصولات مزیت دار استان

به گزارش روابط‌ عمومی جهاد دانشگاهی خراسان جنوبی، دکتر مهدی ابراهیمی امروز، دوم مرداد در دیدار با رییس جهادکشاورزی استان گفت: جهاد دانشگاهی و جهاد کشاورزی دارای اشتراکات بسیاری در حوزه های علمی و آموزشی هستند.

وی بیان کرد: ماموریت جهاد دانشگاهی استان که از سال ۱۳۹۴ از سوی جهاد دانشگاهی کشور به آن واگذار شد، پرداختن به موضوع گیاهان دارویی به ویژه سه محصول مزیت دار عناب، زرشک و زعفران است.

سرپرست جهاد دانشگاهی خراسان جنوبی ادامه داد: در حوزه این سه محصول مزیت دار، دو موضوع اساسی چون صنایع تبدیلی و کمک به تولید فرآورده مورد تأکید و توجه است.

دکتر ابراهیمی افزود: جهاد دانشگاهی در راستای محصول عناب توانست اقدامات بسیاری را انجام دهد که از جمله آن می‌توان به همایش ملی عناب اشاره کرد که مورد استقبال محققین بسیاری در داخل و خارج استان قرار گرفت‌.

وی افزود: در حوزه محصولات مزیت دار، دو ساختار رسمی را در جهاد دانشگاهی راه اندازی کردیم، گروه پژوهشی تولید و فرآوری محصولات راهبردی  و دیگری مرکز خدمات تخصصی گیاهان دارویی(بیرناب) است که نتایج حاصل از فعالیت های پژوهشی که در گروه پژوهشی انجام می شود را در قالب ارائه محصولات و تجاری سازی محصولات دنبال می کند.

سرپرست جهاد دانشگاهی خراسان جنوبی تاکید کرد: یکی از مباحثی که در زمینه محصولات مغفول مانده، علیرغم تمام تلاش هایی که توسط سازمان‌های مختلف و ذیربط انجام شده است، برندسازی محصولات هستند.

دکتر ابراهیمی بیان کرد: تبلیغات و برندسازی حلقه مفقوده در معرفی محصولات مزیت دار استان است.

وی با اشاره به وجود ضعف در حوزه تحقیقات کشاورزی، بیان کرد: اگر در حوزه پژوهش و تحقیقات سازمان های مربوط به محصولات مزیت دار استان در کنار هم باشند اقدامات شایسته ای را می توان در حوزه عناب، زرشک و زعفران به انجام رساند.

سرپرست جهاددانشگاهی خراسان جنوبی با اشاره به انجام طرح تحقیقاتی با عنوان سنک عناب بیان کرد:  سنک عناب یکی از مهمترین آفات عناب در استان خراسان جنوبی است که منجر به کاهش عملکرد کمی و کیفی این محصول  در سال های اخیر شده است.

وی افزود: هدف از اجرای این طرح نوآورانه، دستیابی به فرمولاسیون یک آفتکش گیاه پایه برای کنترل آفت سنک عناب در استان خراسان بود که با همکاری پژوهشکده گیاهان دارویی جهاددانشگاهی کشور به انجام رسید.

دکتر ابراهیمی با اشاره به انجام اقدامات نوآورانه در جهاد دانشگاهی گفت: ارائه اقدامات جدید و نو در حوزه کشاورزی نیازمند حمایت دستگاه ها به ویژه سازمان جهادکشاورزی است.

وی با اشاره به این شعار که « جهاد دانشگاهی زیست بوم نوآوری نخبگان ایران» بیان کرد: اگر قرار است اقدامی انجام دهیم و این اقدام یک اقدام پایدار باشد باید از توان تمام متخصصان داخل و خارج استان بهره ببریم.

سرپرست جهاددانشگاهی خراسان جنوبی یادآور شد:  امیدواریم با همکاری یکدیگر شاهد بهبود شرایط زندگی کشاورزان و مرزنشینان استان باشیم.

text to speech icon