رییس سازمان مدیریت استان عنوان کرد:

گام طلایی جهاددانشگاهی خراسان جنوبی در محصولات استراتژیک استان

۱۵ دی ۱۳۹۷ | ۱۰:۴۹ کد : ۴۴۳۵ پژوهشی
تعداد بازدید:۱۱۱۱
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خراسان جنوبی گفت: آینده فعالیت های جهاددانشگاهی در حوزه محصولات استراتژیک به ویژه عناب روشن و قابل حمایت است.
گام طلایی جهاددانشگاهی خراسان جنوبی در محصولات استراتژیک استان

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی خراسان جنوبی، جلال الدین صادقی امروز، 15 دی ماه در دیدار با محمدهادی آرین، رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان پیرامون همایش ملی عناب که 8 و9 اردیبهشت ماه 98 برگزار می شود، گفت: همایش ملی عناب فراتر از برگزاری یک همایش علمی است.

وی ادامه داد: این همایش فرصتی در معرفی ظرفیت های استان، برند سازی، محصولات تولید شده از عناب و ... است .

رییس جهاددانشگاهی خراسان جنوبی اظهار کرد: در بخش کمیته علمی همایش نزدیک به 30 نفر از متخصصان داخلی و سراسر کشور دخیل هستند که حدود 15 نفر از جهاد های دانشگاهی کشور و پژوهشکده گیاهان دارویی جهاددانشگاهی و 15 نفر دیگر، از متخصصین غیر جهادی از سراسر کشور و استان خراسان جنوبی است.

صادقی با اشاره به برگزاری نمایشگاه در جنب همایش گفت: در این همایش ایده های فناورانه، بحث های علمی و ارائه مقاله داریم که هم دربرگیرنده بعد علمی است و هم بعد کاربردی.

لیلا محمودی، مسئول کمیته اشتغال و بازاریابی همایش اظهار کرد: : این همایش صرفا علمی نیست و مختصر به ارائه مقاله نمی شود .

وی با بیان اینکه تاکنون با رویکرد علمی همایشی در زمینه عناب نداشته ایم، گفت: دانشگاه های فعال در حوزه عناب ( سیستان و بلوچستان، اصفهان و کرمانشاه) نیز عضو کمیته علمی همایش هستند.

مسئول کمیته اشتغال و بازاریابی همایش عنوان کرد: ثبت برند، بازاریابی، اشتغال از اهداف همایش عناب است که با تناظر این هدف در نمایشگاه از شرکت های فعال در زمینه گیاهان دارویی و داروهای گیاهی دعوت شده است.

محمودی تأکید کرد: زمینه ای ایجاد کنیم که مسئولان عالی کشور از ظرفیت های عناب به ویژه در زمینه ایجاد اشتغال مطلع شوند.

وی بیان کرد: در همایش عناب از طریق بازاریابی محتوایی به دنبال ترویج صحیح فرهنگ مصرف عناب هستیم.

معاون پژوهشی جهاد دانشگاهی خراسان جنوبی  با بیان اینکه در کنار همایش نشست هایی با بحث بازاریابی و کارگاه هایی برای افزایش میزان آگاهی کشاورزان خواهیم داشت، اظهار کرد: برندهای شکلات در کشور قدرتمند است و باید از اعتبار این برندها به نفع منطقه استفاده کنیم.

وی با بیان اینکه محصول عناب به صورت تدریجی از استان خارج می‌شود، گفت: با خارج شدن این گونه محصولات استراتژیک شاید تا چند سال آینده رتبه نخست تولید عناب را نداشته باشیم.

معاون پژوهشی جهاد دانشگاهی خراسان جنوبی یادآور شد: در جهاد دانشگاهی برای محصول عناب به دنبال برندسازی هستیم و باید بحث خشک کردن عناب نیز در دستور کار قرار بگیرد.

محمدهادی آرین، رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تاثیر این همایش چند برابر همایش بین المللی است،  حتی اگر عنوان بین المللی نداشته باشد.

وی با اشاره به اینکه آینده فعالیت های جهاددانشگاهی در حوزه محصولات استراتژیک به ویژه عناب روشن و قابل حمایت است. عنوان کرد: در زمینه عناب و گیاهان دارویی از سایر استان ها 10 گام جلوتر هستیم که این همایش راهی برای توجیه سرمایه گذاران در زمینه عناب است.

آرین یادآور شد: سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان حمایت خود را از همایش ملی عناب اعلام می دارد.

text to speech icon

کلید واژه ها: گام طلایی جهاددانشگاهی خراسان جنوبی