برداشت گل محمدی در مجتمع تحقیقات گیاهان دارویی جهاددانشگاهی خراسان جنوبی

۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ | ۰۹:۵۴ کد : ۴۳۵۵۹ پژوهشی
تعداد بازدید:۶۰۱
مدیر گروه پژوهشی تولید و فرآوری گیاهان استراتژیک جهاد دانشگاهی خراسان جنوبی از برداشت گل محمدی در مجتمع تحقیقات گیاهان دارویی جهاددانشگاهی استان خبر داد.
برداشت گل محمدی در مجتمع تحقیقات گیاهان دارویی جهاددانشگاهی خراسان جنوبی

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی خراسان جنوبی، هر ساله با آغاز فصل بهار و در فاصله زمانی فروردین و اردیبهشت گل‌های محمدی با گلبرگ‌های صورتی رنگ و عطری دل انگیز فضای باغ‌ها و گلستان‌ها را عطرآگین می‌کند.

دکتر مهدی ابراهیمی، مدیر گروه پژوهشی تولید و فرآوری گیاهان استراتژیک جهاددانشگاهی خراسان جنوبی گفت:  توسعه کشت گل محمدی در خراسان جنوبی در سال های گذشته رونق پیدا کرده است و تطابق این گیاه با آب و هوای منطقه آنرا به یکی از گزینه های مورد توجه کشاورزان و علاقمندان به پرورش گیاهان زینتی و دارویی تبدیل کرده است، چراکه این گیاه نسبت به کم آبی مقاوم بوده و مناطق باز و آفتاب‌گیر را ترجیح می‌دهد.

وی اظهار کرد: کاشت گل محمدی به عنوان یکی از گیاهان استراتژیک استان در مجتمع تحقیقات گیاهان دارویی جهاد دانشگاهی خراسان جنوبی از سال 98 در یک هکتار آغاز شده است.

مدیر گروه پژوهشی تولید و فرآوری گیاهان استراتژیک جهاد دانشگاهی خراسان جنوبی عنوان کرد: انجام پژوهش‌های کاربردی روی این گیاه ارزشمند توسط محققین گروه پژوهشی تولید و فرآوری گیاهان استراتژیک جهاد دانشگاهی خراسان جنوبی از جمله مهمترین اهداف کاشت آن در مجتمع گیاهان دارویی جهاد دانشگاهی بوده است

ابراهیمی یادآور شد: عرضه گل محمدی و فرآورده‌های آن توسط مرکز خدمات تخصصی گیاهان دارویی استراتژیک جهاد دانشگاهی خراسان جنوبی در سایت بیرناب به آدرس(birnab.ir) با هدف حمایت از تولید کنندگان و مصرف کنندگان گل محمدی نیز از دیگر اقدامات جهاد دانشگاهی استان برای تقویت زنجیره ارزش این محصول و خلق ثروت از مزیت‌های منطقه است.

text to speech icon