ارزش تغذیه ای زیتون / کاهش التهاب مفاصل و جلوگیری از سرطان

۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۱ | ۰۹:۱۰ کد : ۴۳۵۱۷ پژوهشی
تعداد بازدید:۴۵۰
گروه پژوهشی مجتمع تحقیقات گیاهان دارویی جهاددانشگاهی خراسان جنوبی اظهار کرد: زیتون اثر محافظتی روی سلول‌ها دارد و می‌تواند خطر التهاب و تخریب را در آن‌ها کاهش دهد، شدت آسم، آرتروز و التهاب مفاصل را کاهش می‌دهد و از سرطان روده جلوگیری می‌نماید.
ارزش تغذیه ای زیتون / کاهش التهاب مفاصل و جلوگیری از سرطان

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی خراسان جنوبی، دکتر ساره حسینی گفت: زیتون گیاهی است که اسید استیریک، لینولئیک، آراشیدیک، میریستیک، اولئیک اسید، لینولئیک اسید و پالمیتیک اسید، ویتامین E و A، گلیکوزید، مواد تلخ، تانن و ساپونین در این گیاه گزارش شده است.

کاهش احساس گرگرفتگی در زنان یائسه

وی با اشاره به این‌ که زیتون اثر محافظتی روی سلول‌ها دارد و می‌تواند خطر التهاب و تخریب را در آن‌ها کاهش دهد ، بیان کرد: شدت آسم، آرتروز و التهاب مفاصل را کاهش می‌دهد و از سرطان روده جلوگیری می‌نماید. احساس گرگرفتگی در زنان یائسه را کاهش می‌دهد.

بهبود ناراحتی های عصبی

 عضو گروه پژوهشی مجتمع تحقیقات گیاهان دارویی جهاددانشگاهی خراسان جنوبی با بیان این‌که زیتون آرام‌بخش بوده و برای ناراحتی‌های عصبی مفید می‌باشد، به دفع سنگ‌های صفراوی کمک کرده و خاصیت ملینی دارد ، ادامه داد: برای کاهش مسمومیت‌های ناشی از ترکیبات سرب از آن استفاده می‌شود. برای سرفه‌های کهنه و خشک نیز اثرات درمانی مفیدی دارد. پوست و برگ درخت زیتون دارای خواص تب بر است. برگ زیتون درمان‌کننده فشار خون و زخم های عفونی می‌باشد.

برطرف‌کننده نقرس و روماتیسم

دکتر حسینی با بیان این‌که جوشانده برگ آن برطرف‌کننده نقرس و روماتیسم است ، ادامه داد: جویدن برگ زیتون برای از بین بردن زخم‌های دهان مفید است. دم‌کرده برگ آن ‌داروی خوبی برای پایین آوردن فشارخون و اوره خون می‌باشد و حالت برافروختگی را از بین می‌برد.

text to speech icon