مدیر ایسپا جهاددانشگاهی خراسان جنوبی عنوان کرد؛

ایسپا؛ مرکزی معتبر و امین در انعکاس دیدگاه‌های مردم به مسئولان

۱۸ اردیبهشت؛ سالروز تشکیل مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران(ایسپا)
۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۱ | ۱۳:۲۳ کد : ۴۳۴۶۶ فرهنگی
تعداد بازدید:۵۵۸
مدیر مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران(ایسپا) جهاددانشگاهی خراسان جنوبی، گفت: ایسپا با تلاش‌های ارزنده در طی۲۱ سال فعالیت به کمک اساتید دانشگاهی، پژوهشگران زبده و کادر مجرب موفقیت‌های زیادی کسب نموده و در راستای اهداف خود موفق شده است که به عنوان مرکزی معتبر ، پیشرو و امین در انعکاس دیدگاه‌های مردم و گروه‌های مختلف اجتماعی شناخته شود.
ایسپا؛ مرکزی معتبر و امین در انعکاس دیدگاه‌های مردم به مسئولان

به گزارش روابط عمومی جهاددنشگاهی خراسان جنوبی، عفت خسروی زادنبه، گفت : اجرای طرحهای نظرسنجی و پژوهشهای افکارعمومی یکی از ابزارهای مهم و مؤثر جهت تصمیمسازی و سیاستگذاری در عرصههای مختلف اجتماعی، فرهنگی، سیاسی و اقتصادی است، اهمیت ویژه این نوع تحقیقات، ارائه شناختی مستند از واقعیتهای جامعه و وضعیت موجود جامعه هدف در حوزه های مختلف مدیریتی و تصمیمگیری میباشد.

وی با  اشاره به اینکه امروزه اهمیت نظرسنجی در برنامه‌ریزی‌های خرد و کلان بیش از پیش مورد توجه قرار گرفته است، افزود: مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران(ایسپا) با تاکید بر بکارگیری معیارهای دقیق علمی و فنی، رعایت و حفظ موضع بی طرفی در قبال مسایل و موضوعات مورد بررسی، استفاده از پشتوانه اعتماد مسئولان و مردم به نهاد ارزشی جهاددانشگاهی و استفاده از نیروهای جوان و مستعد دانشگاهی همواره تلاش نموده که به سازمان‌ها و نهادهای دولتی، عمومی، خصوصی و مدنی در جهت اتخاذ تصمیمات و سیاست‌گذاری‌های مبتنی بر شواهدکمک نماید.

مدیر مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران(ایسپا) جهاددانشگاهی خراسان جنوبی، با اشاره به اینکه درک نیازها و انتظارات مردم و مهمتر از همه رضایت آنان لازمه موفقیت و حفظ موقعیت هر سازمان و تشکیلات و کمکی مؤثر در اتخاذ تصمیمات صحیح برای مدیران می باشد، ادامه داد: ایسپا با تلاش‌های ارزنده در طی۲۱ سال فعالیت به کمک اساتید دانشگاهی، پژوهشگران زبده و کادر مجرب موفقیت‌های زیادی کسب نموده است.

وی تصریح کرد: ثمره دو دهه فعالیت مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران (ایسپا) در خراسان جنوبی، اجرای بیش از 300 طرح نظرسنجی در زمینه‌های فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی و سیاسی در سطوح مختلف محلی، منطقه‌ای و ملی  بوده است.

مدیر مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران(ایسپا) جهاددانشگاهی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه پرسشگری به عنوان یکی از ارکان اصلی در نظرسنجی اهمیت زیادی دارد،  بیان کرد: مرکز افکارسنجی استان  باجذب و آموزش مستمر پرسشگران و  برگزاری کارگاه‌های آموزشی تخصصی به ارتقای کیفی و کمی عملیات میدانی نظرسنجی اهتمام داشته و پرسشگران کارآزموده در تمام شهرهای استان مستقر دارد.

خسروی زادنبه، عنوان کرد: مرکز افکارسنجی خراسان جنوبی در سال گذشته با وجود محدودیت های کرونایی، 15 طرح نظرسنجی در سطوح ملی و محلی و به شیو‌ های تلفنی و حضوری انجام داده است.

وی یادآور شد: مرکز افکارسنجی دانشجویان جهاددانشگاهی خراسان جنوبی با در دست داشتن تجارب گوناگون در حوزه نظرسنجی آمادگی دارد  تا با  سازمان‌ها و ادارات استان در زمینه‌های پژوهشی، علمی و نظرسنجی همکاری نماید .

text to speech icon