با فعالیت‌های پژوهشی جهاددانشگاهی محقق می‌شود؛

توسعه فناوری‌های علمی در حوزه محصولات استراتژیک خراسان جنوبی

۰۷ اردیبهشت ۱۴۰۱ | ۱۳:۳۴ کد : ۴۳۲۶۲ پژوهشی
تعداد بازدید:۵۰۶
رییس جهاددانشگاهی خراسان جنوبی گفت: توسعه فناوری‌های علمی و رفع چالش‌های مربوط به محصولات استراتژیک خراسان جنوبی، در اولویت‌های پژوهشی این نهاد است.
توسعه فناوری‌های علمی در حوزه محصولات استراتژیک خراسان جنوبی

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی خراسان جنوبی، جلال الدین صادقی، امروز چهارشنبه ۷ اردیبهشت در بازدید سرپرست فرمانداری خوسف از مجتمع تحقیقات گیاهان دارویی جهاد دانشگاهی خراسان جنوبی، اظهارکرد: جهاددانشگاهی در سال ۹۴ ماموریتی بر اساس ظرفیت‌های منطقه در حوزه بهینه‌سازی، تولید و فرآوری گیاهان دارویی استراتژیک استان با تاکید بر عناب، زرشک و زعفران بر عهده گرفت.

 وی با بیان اینکه در این زمینه جهاددانشگاهی در حوزه پژوهش‌های کاربردی فعالیت دارد، افزود: به منظور تجمیع فعالیت‌های پژوهشی در مکانی مشخص، مجتمع تحقیقات گیاهان دارویی جهاددانشگاهی در زمینی به مساحت ۱۴ هکتار که دربردارنده مجموعه امکانات، فضاها و تجهیزات لازم برای این منظور است، راه اندازی شد.

رییس جهاددانشگاهی خراسان جنوبی با اشاره به ویژگی های کشت در این مجتمع، بیان کرد: با هدف تکمیل زنجیره ارزش (تولید، فراوری، بسته بندی، بازاریابی و فروش) گیاهان دارویی استراتژیک خراسان جنوبی، سایت جامع گیاهان استراتژیک استان با برند بیرناب راه اندازی شد، این سایت علاوه بر فروش محصولات استراتژیک در حوزه گیاهان دارویی، فرآورده‌های دانش بنیان این محصولات و تولیدات علمی و همچنین مشاوره‌های علمی را ارائه می‌دهد.

رییس جهاددانشگاهی خراسان جنوبی با بیان اینکه ارائه دانش فنی به حوزه‌هایی که به این دانش نیاز دارند، از مهم ترین اولویت‌های ماست، بیان کرد: مهارت افزایی در حوزه محصولات استراتژیک و شناسایی و عملیاتی کردن ایده‌های نوآورانه در موضوع عناب و سایر گیاهان دارویی و نیز حمایت از این ایده‌ها تا ورود به بازار کار از مهم‌ترین اولویت‌های جهاددانشگاهی است.

صادقی با تاکید بر نیروهای ارزشمند و پژوهشگران این مجتمع، افزود: سرمایه گذاران را باید فعالیت‌های منسجم و پژوهش‌های اثربخش جذب کرد؛ باید برای این منظور به توان داخلی خود توجه بسزایی کنیم در حالی که نتوانستیم از بخش قابل توجهی از این سرمایه ها استفاده کنیم.

وی با اشاره به اینکه الگوی جهاددانشگاهی در حوزه خدمت تخصصی، احصای مشکلات و مسائل بازار فروش و ارائه به گروه‌های پژوهشی جهت ارائه راهکارهاست، تصریح کرد: جهاددانشگاهی پتاسیل‌های گران بهایی در حوزه نیروهای انسانی دارد و با تکیه بر این نیروهای خلاق با هدف تولید و بهینه سازی گیاهان دارویی در منطقه مرکز خدمات تخصصی گیاهان دارویی خراسان جنوبی راه اندازی شد؛ هدف از  ایجاد  این مرکز کار در حوزه فروش و بازاریابی محصول است چراکه بزرگترین مشکل محصولات کشاورزی خراسان جنوبی در حال حاضر فروش است.

text to speech icon