رهاورد فعالیت‌های جهاددانشگاهی ارتباط بین تولید، علم و بازار است

۰۷ اردیبهشت ۱۴۰۱ | ۱۳:۰۲ کد : ۴۳۲۵۶ پژوهشی
تعداد بازدید:۴۷۹
سرپرست فرمانداری خوسف با بیان اینکه اگر بین سه بخش تولید، علم و بازار ارتباط و هماهنگی برقرار نشود هیچ کدام اثرگذاری نخواهد داشت، بیان کرد: مجتمع تحقیقات گیاهان دارویی جهاددانشگاهی استان ارتباط مطلوبی بین علم و بازار را فراهم کرده است.
رهاورد فعالیت‌های جهاددانشگاهی ارتباط بین تولید، علم و بازار است

به گزارش روابط عمومی جهاد دانشگاهی خراسان جنوبی، محمدعلی ایمانی، امروز چهارشنبه ۷ اردیبهشت در بازدید از مجتمع تحقیقات گیاهان دارویی جهاد دانشگاهی خراسان جنوبی، با تشکر از اقدامات ارزشمند جهاد دانشگاهی در معرفی محصولات استراتژیک منطقه، گفت: با توجه به دغدغه‌های نظام و آنچه که در نام گذاری شعار سال نیز بدان اشاره شده، تولید و علم باید در کنار یکدیگر قرار گیرند.

وی با بیان اینکه باید اقدامات ما مبتنی بر علم باشد، افزود: تنها ارتباط بین دانش و صنعت کافی نیست؛ بلکه باید ارتباطی بین علم و بازار نیز فراهم شود.

وی با بیان اینکه فراموش نکنیم دانش می‌تواند ارزش افزوده زیادی در محصولات ایجاد کند، ادامه داد: برای پیشرفت این کشور چاره‌ای نیست جز اینکه ظرفیت‌های مختلف شناسایی شود.

ایمانی با اشاره به اینکه یکی از ظرفیت‌های محسوس این منطقه نیروی انسانی و توان بالای آن است که می‌توان برای تحول از آن بهره گرفت، افزود: با ایجاد ارزش افزوده از ظرفیت‌ها می‌توان سرمایه بزرگی را برای منطقه فراهم کرد.
وی با تاکید بر ارتباط بین بازار، صنعت، تجارت و علم، تصریح کرد: جهاددانشگاهی بستر این ارتباط را فراهم کرده که فعالیت‌هایش باید مورد توجه قرار گیرد.

ایمانی با بیان اینکه اگر بخشی نگری کنیم و تنها به علم پرداخته و به صنعت بی توجه باشیم، حاصل این علم  کتابخانه‌ها خاک خواهد خورد، تصریح کرد: پژوهش باید قابلیت تولید انبوه داشته باشد  و از طرفی اشتغال نیز نکته مهمی است و این هماهنگی و ارتباط باید به خوبی حفظ شود.

در این بازدید فرماندار خوسف برای حل مشکلات مربوط به زمین و زیرساخت‌های مجتمع قول مساعد داد.

مجتمع تحقیقات گیاهان دارویی جهاد دانشگاهی خراسان‌جنوبی مجموعه‌ای با مساحت حدود 140 هزار متر مربع است که هدف از احداث آن تحقق برنامه‌های پژوهشی، تحقیقاتی، گردشگری، اشتغال‌زا و مؤثر در شکوفایی پتانسیل‌های بالقوه استان در حوزه گیاهان دارویی در قالب طرح دهکده گیاهان دارویی بوده است.
هدایت پایان‌نامه‌های دانشجویان تحصیلات تکمیلی، ایجاد یک مرکز نمونه گردشگری در حوزه گیاهان دارویی بومی از دیگر  اهداف ایجاد این مجتمع است. در حال حاضر گروه پژوهشی تولید و فرآوری گیاهان استراتژیک خراسان جنوبی و مرکز خدمات تخصصی گیاهان دارویی استراتژیک خراسان جنوبی در این مجتمع مشغول فعالیت هستند.

text to speech icon