کم گوی و گزیده گوی؛ راهی برای شکار فرصت

۰۶ اردیبهشت ۱۴۰۱ | ۱۲:۴۹ کد : ۴۳۲۰۶ فرهنگی
تعداد بازدید:۴۳۳
رییس جهاد دانشگاهی خراسان جنوبی اظهار کرد: مسابقات دفاع سه دقیقه‌ای از پایان نامه فصل جدیدی برای شروع یک راه جدید است؛ راهی به نام کم گوی و گزیده گوی؛ راهی که ما را از آفت سخن گفتن صرف و عملیاتی نکردن ایده‌های فکرهای خلاق بازمی‌دارد.
کم گوی و گزیده گوی؛ راهی برای شکار فرصت

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی خراسان جنوبی، جلال الدین صادقی، امروز سه شنبه ۶ اردیبهشت در آیین ششمین دوره مسابقات ملی پایان نامه سه دقیقه‌ای خراسان جنوبی اظهار کرد: مقام معظم رهبری روزی به جهادگران جهاددانشگاهی فرمودند جهاددانشگاهی باید مانند همیشه کارهای گزین انجام دهد؛ امروز این کارهای گزین به همت نیروهای جوان جهاددانشگاهی و ایده‌های ناب آنان در حال رشد و پاگرفتن است‌.

وی افزود: در راستای فرمایش مقام رهبری معتقدم مسابقات دفاع سه دقیقه ای از پایان نامه‌ها که با ابتکار جهاددانشگاهی از سال ۹۵ برگزار می‌شود، یکی از اقدامات گزین جهاددانشگاهی است؛ اقدامی که نشان می‌دهد در مدت زمان کوتاه می‌توان ایده‌ها را بازگو و معرفی کرد.

رییس جهاد دانشگاهی خراسان جنوبی بیان کرد: مسابقات دفاع سه دقیقه‌ای از پایان نامه به ما می‌آموزد که مهارت‌های ارتباطی و فن بیان خود را باید چنان تقویت کنیم تا سخن و گزارش ما کاربردی، مختصر و موثر شود.

صادقی ادامه داد: توضیحات و توجیهات زمان بر برای سرمایه گذار طرح‌ها یک سم است که باید از فکر صاحب نظران دور شود؛ فرصت پنجره‌ای است که در بازه زمانی کوتاه باز می شود و زود از دست می‌رود و دیر باز می‌گردد و دفاع سه دقیقه‌ای به ما یاد می‌دهد از فرصت‌هایی که ایجاد می‌شود به بهترین نحو استفاده کنیم.

وی بیان کرد: کشور ایران دارای تمدن و فرهنگ بسیار غنی است و اغلب این مفاهیم زیبا(تمدن و فرهنگ ایرانی) قرن‌ها پیش در قالب راهبردهایی که به نظم و یا نثر درآورده شده در این فرهنگ بیان شده، اما با این وجود نتوانسته‌ایم برنامه‌های عملیاتی خوبی برای آن ها داشته باشیم و در این غفلت، سایرین در قالب‌های ظاهر پسند و شیک همان ها را با نامی دیگر به ما عرضه کرده‌اند.

رییس جهاد دانشگاهی خراسان جنوبی یادآور شد: امیدوارم مسابقات دفاع سه دقیقه‌ای از پایان نامه فصل جدیدی برای شروع یک راه جدید باشد؛ راهی به نام کم گوی و گزیده گوی؛ راهی که ما را از  آفت سخن گفتن صرف و عملیاتی نکردن ایده‌های فکرهای خلاق بازمی‌دارد.

حمید مرادی، سه شنبه ۶ اردیبهشت در آیین ششمین دوره مسابقات ملی پایان نامه سه دقیقه‌ای خراسان جنوبی اظهار کرد: مسابقات ملی پایان نامه سه دقیقه‌ای بستری برای رشد و تقویت مهارت‌های ارتباطی، بیانی و ایده‌پردازی در دانشجویان و فرصتی برای برقراری ارتباط بین فضای دانشگاه، صنعت و جامعه و کاربردی‌کردن پژوهش‌ها و تحقیقات دانشجویی است.

وی افزود: این مسابقات از سال ۲۰۰۸ میلادی در دانشگاه کوئینزلند استرالیا آغاز شده و در حال حاضر در تعداد زیادی از دانشگاه‌های معتبر دنیا اجرا می‌شود؛ در ایران به همت سازمان انتشارات جهاددانشگاهی این مسابقات از سال ۱۳۹۵  آغاز شد و تاکنون پنج دوره از آن برگزار شده است.

معاون فرهنگی جهاددانشگاهی خراسان جنوبی بیان کرد: شرکت‌کنندگان باید در ارایه سه دقیقه‌ای ایده اصلی پایان نامه خود را با تاکید بر جنبه‌های کاربردی و دستاوردهای آن به مخاطبان منتقل کنند؛ این ارائه باید در قالبی جذاب و با استفاده از فنون و مهارت‌های ارتباطی انجام شود.

text to speech icon

کلید واژه ها: پایان نامه مسابقه دفاع سه دقیقه ای مسابقه پایان نامه سه دقیقه ای